Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP9252 hangt na de update. Ik gebruik mijn eigen router.

• December 13, 2024
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

In de nacht van 9 naar 10 december 2024 hebben mijn Arris VIP9252 kastjes een update gekregen die ze niet hebben overleefd. Het beeldscherm blijft staan op "Opstarten.... 80%" en het display vertoont een lopende klok. Als je op de aan-uit-knop drukt of de afstandsbediening gebruikt dan zie je alleen het lampje "Rec” even oplichten.

Om een kastje (tijdelijk) weer werkend te krijgen heb ik de volgende procedure gevolgd:

• Haal de spanning eraf en wacht minstens 20 seconden. Zet de spanning er weer op en ga rammelen op de aan-uit-knop. Op enig moment verschijnt er een menu. Vervolgens kan je met de aan-uit-knop door het menu lopen en een keuze selecteren. (Bij mij werkte de afstandsbediening ook in het menu.)
  • Kies voor "Software verwijderen".
  • Bij de melding "Nieuwe software beschikbaar" kies "Uitstellen" en zet het kastje meteen aan.

Dan is het volledig operationeel. Tot je het uit zet want dan wordt de update weer opgehaald. Die procedure loopt tot en met de boodschap "Opstarten.... 80%" op het beeldscherm en met op het display heel even "80P". Dat verandert vervolgens in de lopende klok. Daarna verandert er nooit meer iets en is het kastje onbruikbaar.

KPN Klantenservice adviseert om mijn eigen router te vervangen door de Experiabox, de kastjes daarmee te verbinden en zo de update binnen te halen in de hoop dat ze het dan wel overleven. Ik zie er echter niet naar uit om dat voor elke update te moeten doen dus ik zoek een echte oplossing. Moet ik voor deze update een extra poort open zetten of zoiets? Ik ben ook al blij als iemand mij kan vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat er geen updates meer worden opgehaald.

Beste antwoord door PeterG

Voor jouw is nu de enige optie om tijdelijk het kpn modem aan te sluiten. De ontvangers laden dan goed de nieuwe software. Voor de huidige groep kan dit niet anders helaas.

Zie ook

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 13, 2024

Misschien vind je hier het antwoord op je vraag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 13, 2024

Voor jouw is nu de enige optie om tijdelijk het kpn modem aan te sluiten. De ontvangers laden dan goed de nieuwe software. Voor de huidige groep kan dit niet anders helaas.

Zie ook