Skip to main content
Beantwoord

Hoelang duurt het doorgaans voordat na melden van een klacht een iPhone 11 wordt omgeruild ?

• 12 januari 2025
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img

Op 19 november jl is een klacht gemeld over de trage verbindingen, of soms  geen verbindingen en zeer traag mobiel internet van de iPhone 11 van mijn echtgenote. Het vervangen van de SIM kaart heeft niet geholpen en de vele netwerk resets evenmin. Uiteindelijk is er een ticket aangemaakt en ik zou worden teruggebeld over een oplossing, dat zou vermoedelijk een omruil worden van de iPhone 11 maar dat was een zaak voor backoffice.

Er is tot op heden nog niet teruggebeld en nog een medewerker van de helpdesk 0800-0402 nog het personeel van een KPN winkel kon mij daarover de afgelopen weken iets vertellen.

Ik hoop dat een KPN medewerker op dit forum mij kan informeren, het telefoonnummer en IMEI van de iPhone staat in mijn profiel.

Beste antwoord door Old Geezer

Pff, wat een opluchting 😮‍💨

Vanmorgen een email en een SMS ontvangen dat een iPhone 13 ter vervanging van de iPhone 11 met verbindings en traagheids problemen binnen 4 weken wordt opgestuurd en er zelfs nog abonnementsgeld gaat worden terugbetaald vanaf 1 juli 2024, of bij een nieuw abo na 1 juli vanaf de datum van het nieuwe abo tot vandaag.

Ook een sorry dat het allemaal zo lang duurde ….

Er zijn wel een paar eisen aan verbonden,

1-Het toestel moet aangaan, 2-Het touchscreen moet volledig werken, 3-Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat de verbinding met het mobiele netwerk slechter wordt. Denk aan waterschade of grote schade aan de buitenkant. 4-‘Zoek mijn iPhone’ staat uit bij het terugsturen.

Voldoet het toestel niet aan de eisen, stuur je het toestel te laat op, of helemaal niet op ? Dan betaal je €552 voor het vervangende toestel.

Gelukkig is de iPhone 11 rondom aan de buitenkant in tip top conditie maar hoe het van binnen zit weet ik natuurlijk niet, het toestel heeft nooit een plons in water gehad maar verder dan dat weet ik niet. 
Het valt mij ook op dat de kosten voor de iPhone 13 hoger zijn bij KPN dan bij de grote online winkels…

Het begin van een goede afloop is in ieder geval nu gemaakt 😀

Bekijk origineel

7 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2356 reacties
  • 12 januari 2025

Voor actuele updates zal je de klantenservice moeten bellen, dit is meer een klant helpt klant forum.
Let wel, telefonische klantenservice medewerkers hebben geen zicht op de verwerking van tickets, ze kunnen alleen zien dat hij open staat (mocht een forum medewerker kijken voor je, zien hun ook niet meer).

Betreft je vraag, dit kan zo 3 a 4 maanden duren, er zijn mensen die al veel langer een ticket hebben lopen en nog steeds geen vervang voorstel hebben gehad.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23493 reacties
  • 17 januari 2025

Hi ​@Old Geezer, een terechte vraag. 

Dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik heb dit nagekeken en verwacht dat je deze maand een reactie zult ontvangen met de verdere stappen. 

Nog even geduld dus. Dankjewel voor je geduld en je begrip. 

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Pff, wat een opluchting 😮‍💨

Vanmorgen een email en een SMS ontvangen dat een iPhone 13 ter vervanging van de iPhone 11 met verbindings en traagheids problemen binnen 4 weken wordt opgestuurd en er zelfs nog abonnementsgeld gaat worden terugbetaald vanaf 1 juli 2024, of bij een nieuw abo na 1 juli vanaf de datum van het nieuwe abo tot vandaag.

Ook een sorry dat het allemaal zo lang duurde ….

Er zijn wel een paar eisen aan verbonden,

1-Het toestel moet aangaan, 2-Het touchscreen moet volledig werken, 3-Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat de verbinding met het mobiele netwerk slechter wordt. Denk aan waterschade of grote schade aan de buitenkant. 4-‘Zoek mijn iPhone’ staat uit bij het terugsturen.

Voldoet het toestel niet aan de eisen, stuur je het toestel te laat op, of helemaal niet op ? Dan betaal je €552 voor het vervangende toestel.

Gelukkig is de iPhone 11 rondom aan de buitenkant in tip top conditie maar hoe het van binnen zit weet ik natuurlijk niet, het toestel heeft nooit een plons in water gehad maar verder dan dat weet ik niet. 
Het valt mij ook op dat de kosten voor de iPhone 13 hoger zijn bij KPN dan bij de grote online winkels…

Het begin van een goede afloop is in ieder geval nu gemaakt 😀

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23493 reacties
  • 3 februari 2025

Wat fijn om te lezen, ben hier ook blij mee. Als je iPhone verder geen schade heeft en aan gaat verwacht ik geen problemen, ook omdat we hebben gezien dat dit aan onze kant lag. Hou me op de hoogte! 

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 8 februari 2025

Hoera, de iPhone 13 is binnen een week ontvangen en de iPhone 11 is inmiddels retour gestuurd.

Wat mij wel bevreemd is dat ik geen enkel bericht van KPN heb gekregen dat de iPhone 13 was opgestuurd, ook was de zending niet aangemeld in de Post.nl app, niet als brief en niet als pakket en werd gestopt in mijn buiten brievenbus zonder dat er een handtekening voor was gezet (zoals wel is vereist volgens het etiket). Misschien een veiligheidsmaatregel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23493 reacties
  • 11 februari 2025

Als het met Post NL wordt verstuurd zou dit wel anders moeten gaan en automatisch door Post NL in de app moeten komen. Ik ben wel blij om te lezen dat het gelukt is. 

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 19 februari 2025

Behalve de iPhone 11 omruil is nu ook van KPN een bedrag voor 7 maanden abokosten ontvangen.

De problemen zijn daarmee netjes afgewikkeld door KPN 👍🏻

Eind goed al goed 😊

Reageer