Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn acces point U7 Pro een eigen SSID geven?

• 14 januari 2025
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

ik heb een glasvezel internet met een experia v12 box. Aan deze box heb ik een switch gekoppeld met daaraan een access point U7 Pro als stand alone en deze dezelfde ssid en wachtwoord gegeven als die van de V12 box. Nu is het signaal niet constant en las ik al dat je deze access point een andere ssid moet geven. Maar hoe doe je dat? als is een willekeurige naam en code meegeef aan de access point dan werkt het niet. Ik ben niet echt technisch. Wat doe ik precies verkeerd?

Beste antwoord door Denise van KPN

Begrijp ik het goed dat je een mesh wifi netwerk probeert te creëren, ​@Mattijs1969? Dat gaat je niet lukken met alleen de KPN Box 12 en een U7 Pro. Ook niet door ze dezelfde wifinaam en wachtwoord te geven. Daarmee maak je het juist alleen maar lastiger voor apparaten om goed te verbinden. Je kunt de U7 Pro een andere naam geven, waarmee je dan een tweede netwerk in huis creëert. Je zult dan handmatig moeten kiezen met welk netwerk jouw apparaat verbinding moet maken.

Liever 1 wifi netwerk? Overweeg dan de SuperWifi. Deze werken wél samen met de KPN Box 12 en creëren 1 wifinetwerk.

Bekijk origineel

1 reactie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7735 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Begrijp ik het goed dat je een mesh wifi netwerk probeert te creëren, ​@Mattijs1969? Dat gaat je niet lukken met alleen de KPN Box 12 en een U7 Pro. Ook niet door ze dezelfde wifinaam en wachtwoord te geven. Daarmee maak je het juist alleen maar lastiger voor apparaten om goed te verbinden. Je kunt de U7 Pro een andere naam geven, waarmee je dan een tweede netwerk in huis creëert. Je zult dan handmatig moeten kiezen met welk netwerk jouw apparaat verbinding moet maken.

Liever 1 wifi netwerk? Overweeg dan de SuperWifi. Deze werken wél samen met de KPN Box 12 en creëren 1 wifinetwerk.

Reageer