Skip to main content
Vraag

Hoe verbind ik de TV met het modem en kan dat ook via wifi?

• 25 januari 2025
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Tot nu toe heb ik tv via Ziggo en internet en telefoon via KPN, omdat vroeger het Centraal Antenne Systeem via wat nu Ziggo heet al aanwezig was in dit huis en we telefoon vanouds via KPN hadden. Nu wil ik ook voor de tv overstappen op KPN. De oude antenne-aansluiting zit in de hoek van de kamer, de coaxkabel loopt langs de plint naar de tv, maar de KPN-modem zit in de kelder. Hoe verbind ik het modem met de tv? Kan dat ook via wifi, in plaats van met een ethernetkabel zoals de computer en de smartphone? Want anders moet er geboord worden. Via en splitter-versterker is er ook een tweede tv boven via een coaxkabel verbonden met de oude antenne-ingang. Hoe ga ik die verbinden? Wat zijn de mogelijkheden? De tv boven is een ouder model, maar beneden krijgen we een nieuwe tv met alle voorzieningen. Is er een KPN-service die met aan helpen met deze problemen?

10 reacties

• 3365 reacties
  • 25 januari 2025

Kan via WiFi. Maar geen garantie dat het goed werkt. Een Experiabox die in de kelder staat klinkt niet zo heel fraai. Die zou eigenlijk toch wel naar de begane grond moeten denk ik...

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 januari 2025

De nieuwe ontvanger van KPN (de +Box) beschikt over WiFi. Deze kan contact maken met de modem, tenminste als de afstand niet te groot is. Daarvoor is wel het modem genaamd Box 12 nodig. Maar als u een abonnement afsluit krijgt u die ook (waarschijnlijk ook Box 14, die werkt ook goed samen met de +Box).

De nieuwe smart-tv kunt u ook via WiFi verbinden.

Voor de oude tv boven is misschien een Chromecast een mogelijkheid. Als de afstand te groot is kunt u hier wellicht een WiFi- versterker plaatsen, ​@Erik Korthof.

• 3365 reacties
  • 25 januari 2025
Ratonesque schreef:

waarschijnlijk ook Box 14...

Die krijgen toch alleen klanten die een 4 gbit abonnement afsluiten? Of is dat verandert? 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 januari 2025
Marlon92 schreef:
Ratonesque schreef:

waarschijnlijk ook Box 14...

Die krijgen toch alleen klanten die een 4 gbit abonnement afsluiten? Of is dat verandert? 

Nee, dat is niet veranderd...ik dacht dat dat het nieuwste modem was.…dan krijgt meneer een Box 12. Sorry voor het misverstand, ​@Erik Korthof, ​@Marlon92.

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 25 januari 2025

Nou ja, kelder? De modem zit nog boven straatniveau en vlak onder de overloop halverwege begane grond en 1e verdieping en gaf op de begane grond geen problemen. Voor boven hebben we een Tether versterker die goed werkt. Ik heb een Experia Box V10 en die staat door een muur gescheiden 3 mter van de tv. Ik zal eens kijken naar de + Box. Bedankt voor de reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 25 januari 2025

Graag gedaan hoor, ​@Erik Korthof.

U bent vast contractvrij dus dan kunt u probleemloos naar KPN Plus overstappen....Dan krijgt u ook een nieuw modem...met de V10 werkt de +Box niet goed samen.

Drie meter zou geen probleem moeten zijn. Bij mij is de afstand ook plm 3 meter en bij de tv boven zit er zelfs nog een betonvloer tussen en het werkt goed.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8386 reacties
  • 26 januari 2025

Beste ​@Ratonesque , ​@Erik Korthof is al klant van KPN, hij wil er het tv-abo bij nemen en gaat dus niet een nieuw modem ontvangen, wel een tv-decoder, welk type hangt af van zijn huidige abonnement.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 26 januari 2025

Toen ik overstapte naar TV Plus kreeg ik destijds een nieuw modem (Box 12), dat moet ook wel, anders kun je de ontvanger niet (goed) gebruiken, ​@JanD .

• 3365 reacties
  • 26 januari 2025
Ratonesque schreef:

Toen ik overstapte naar TV Plus kreeg ik destijds een nieuw modem (Box 12), dat moet ook wel, anders kun je de ontvanger niet (goed) gebruiken, ​@JanD .

Dat is leuk dat jij dat kreeg. Maar normaal is dat niet. Een goedwerkend modem word normaal niet omgeruild. Ook niet als iemand TV+ ontvangers krijgt. Dat houd dus in dat deze TV+ ontvangers mogelijk niet via WiFi gebruikt kunnen worden. Dat moet de klant dan zelf oplossen door zwarte SuperWiFi's te kopen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 26 januari 2025

Tja, dan zal het beleid inmiddels veranderd zijn, dat kan natuurlijk, ​@Marlon92.

Reageer