Skip to main content
Beantwoord

TV+ app via Chromecast geeft vaak zwart beeld en programma's lopen vast

• 2 februari 2025
  • 12 reacties
  • 79 keer bekeken

Remco M
Deelnemer

Ik gebruik al enige tijd een Google chromecast, welke altijd perfect werkte met de oude tv app van Kpn, echter na de update naar kpn+ loopt het voor geen meter. Zwart beeld, programma's lopen vast echt heel irritant, de ene dag meer dan de andere dag, verwijderen opnieuw installeren helpt allemaal niet. Andere apps zoals HBO Max en Netflix werken perfect alsmede mijn glasvezel netwerk. Wat kunnen we hier aan doen? Dit werkt natuurlijk niet zo.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Dat klinkt bemoedigend ​@Remco M, ik hoop dat het goed blijft gaan met die instelling. En anders weet je ons te vinden.

Bekijk origineel

12 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 2 februari 2025

Hoi ​@Remco M! Welkom op de communitypagina van KPN. 💚 Hier helpen vooral KPN klanten elkaar, maar kan een KPN moderator meekijken.

Je klachten over de Smart TV KPN TV+ app op oa de Google Chromecast zijn inderdaad bekend. De app is sinds kort vernieuwd en ze zijn druk bezig om de kinderziektes er uit te halen. Ik weet zeker dat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden met een update, maar wanneer is onduidelijk te zeggen.

Remco M
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 februari 2025

Goedemorgen,

Bedankt voor je duidelijke uitleg, en inderdaad hopelijk snel een update, dit is vervelend kijken zo.

Mvg.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Remco M, de app is recent vernieuwd inderdaad en er wordt hard aan gewerkt. Welke Chromecast heb je precies? Er zijn meerdere versies waar je de app op kunt installeren. 

Welke versie van de app heb je precies? De laatste versie (die geleidelijk wordt uitgerold) is deze: 

Remco M
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 februari 2025

De dongel Chromecast met HD tv, up to date. Bedankt voor de tip ik ga eens met je update suggestie aan de slag. Overige apps en internet werken perfect. Vond het al apart. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik ben benieuwd hoe het gaat als je de update hebt kunnen installeren. 

Remco M
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

De versie die je aangeeft is al mijn bestaande versie. Gezien de reviews in de playstore vanaf Januari vraag ik me dan af waarom het zolang moet duren om een goed werkende versie te maken. In ieder geval bedankt voor de hulp/moeite tot nu toe.

wjb
Superuser
  • 74459 reacties
  • 6 februari 2025

@Remco M, Heb je “Multimedia tunneling” aan of uit staan?

Remco M
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

Waar vind ik dat? Als mijn andere apps gewoon goed werken staat dat goed lijkt me?

wjb
Superuser
  • 74459 reacties
  • 6 februari 2025
Remco M schreef:

Waar vind ik dat? Als mijn andere apps gewoon goed werken staat dat goed lijkt me?

Bij het profiel onder het profiel-ikoon linksboven.

Jasper van KPN
Moderator

En dan onder het kopje Apparaat instellingen. Ik ben ook benieuwd hoe die instelling staat, en of het verbetering geeft als je 'm omzet.

Remco M
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 februari 2025

Ik heb die instelling gewijzigd, cache geheugen gewist (hoefde eerder nooit) Het gaat nu al een tijdje erg goed. Bedankt tot zover.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

Dat klinkt bemoedigend ​@Remco M, ik hoop dat het goed blijft gaan met die instelling. En anders weet je ons te vinden.

Reageer