Skip to main content
Beantwoord

Is er een aansluiting op de TV+ Box voor slechthorenden met hoortoestel?

• 4 februari 2025
  • 11 reacties
  • 366 keer bekeken

Bij de oude tv kast zat er een aan sluiting op voor uitgang geluid  daar hadden wij de Oticon kast aan gesloten zodat het geluid van de TV naar de hoortoestellen ging . Kon mij vrouw via de app  het geluid harder of zachter zetten op haar oren werkte perfect.

Nu met die nieuwe TV kastje  die veel kleiner is zit er geen aansluiting op. Nu kan ze het kastje niet meer gebruiken.

Is hier een oplossing voor?

Mg G Bijker

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Bullebeest 

De nieuwe KPN TV+ Box heeft inderdaad geen analoge aansluiting meer.

De TV+ box heeft alleen een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jullie Oticon ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format). 

Mogelijk heeft de Oticon geen optische ingang. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.

Bekijk origineel

11 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17596 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2025

Hallo ​@Bullebeest 

De nieuwe KPN TV+ Box heeft inderdaad geen analoge aansluiting meer.

De TV+ box heeft alleen een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jullie Oticon ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format). 

Mogelijk heeft de Oticon geen optische ingang. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 5 februari 2025

Bedankt voor U reactie

Dit is top ziet er mooi uit dus ik heb deze gelijk besteld en betaald we vertrouwen er op dat dit gewoon gaat lukken.

Als alles binnen is en het is gelukt dan zal ik hier ook een reactie plaatsen van de vorderingen

Mg  Bullebeest

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1118 reacties
  • 5 februari 2025

Vergeet niet de S/PDIF output in te schakelen om die uitgang te kunnen gebruiken. En optische kabeltjes hebben vaak een beschermdopje dat je eraf moet halen voordat je het kabeltje in de aansluiting duwt.

Afhankelijk van de geluidsformaten die jullie Oticon apparatuur ondersteunt, moet je de audiokwaliteit van de TV+ Box misschien wel op Stereo laten staan. Voor zover ik weet is dat de standaardinstelling. In ieder geval wordt die ene instelling gebruikt voor zowel het geluid via HDMI als het geluid via de optische uitgang. (Zie punt 38 van de Feature requests KPN TV+ Box.)

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 6 februari 2025
Bullebeest schreef:

Bedankt voor U reactie

Dit is top ziet er mooi uit dus ik heb deze gelijk besteld en betaald we vertrouwen er op dat dit gewoon gaat lukken.

Als alles binnen is en het is gelukt dan zal ik hier ook een reactie plaatsen van de vorderingen

Mg  Bullebeest

Ik ben benieuwd. Het gaat vast lukken en zo niet gaan we onze best doen je daarmee verder te helpen.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 6 februari 2025

Mensen allemaal bedankt vandaag is het binnen gekomen en heb het gelijk aan gesloten en het werkt toppy. De vrouw is blij dan ben ik ook blij  dus allemaal bedankt ook namens mijn vrouw moest ik zeggen.

👍👍👊

G.Bijker

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17596 reacties
  • 6 februari 2025

Goed om te horen dat het zo snel ging ​@Bullebeest .  Graag gedaan.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 6 februari 2025

Ja zekers erg blij we hadden het gevraagd bij kpn  omdat we storing hadden en wazig antwoord nu is het op gelost vreemd dat ze bij KPN zelf niet wisten  en hier wel.

G.Bijjer

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17596 reacties
  • 14 februari 2025

Is dat wel het beste antwoord ​@Erwin van KPN ?  Was de eerste keus niet beter 😇?

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 15 februari 2025

Nou allemaal bedankt voor de reactie het werkt perfect dus we zijn er blij mee top 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 17 februari 2025
RBxx schreef:

Is dat wel het beste antwoord ​@Erwin van KPN ?  Was de eerste keus niet beter 😇?

Of m'n hand is uitgegleden of het was TS, ​@RBxx  .  Maar ik heb de juiste best answer gemarkeerd. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17596 reacties
  • 17 februari 2025

Laten we dat maar in het midden laten ​@Erwin van KPN . Ik kreeg vrijdag kort na elkaar twee notificaties “beste antwoord”, maar dit antwoord lijkt me beter voor iedereen met dezelfde vraag.

Reageer