Skip to main content
Beantwoord

Kan ik met Multisim in EU bellen zonder mijn iPhone mee te nemen? Gaat dit uit mijn bundel?

• 11 februari 2025
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Kan ik met mijn iwatch 9 door  het activeren van multisim mijn iphone niet bij me hebben en toch bellen? Moet ik daarvoor lokaal bijbetalen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Hebnoggeennaam 

Jazeker kan dat! 
Alleen niet alle Europese providers ondersteunen deze dienst, maar als het goed zal je Apple Watch zelf de juiste netwerk kiezen.

Zet wel roaming aan op je Apple Watch, want die staat standaard uit.

Bij gebruik van je Apple Watch binnen de EU, gaan de belminuten en het data verkeer gewoon vanuit je mobiele abonnement zoals in Nederland, dus je hebt géén aparte kosten buiten de bundel.
Wel als je op vakantie gaat in een land buiten de EU!!

KPN schrijft zelf:

Dat kan met de Samsung Galaxy Watch, de Apple Watch en ook de Google Pixel Watch. De ondersteuning van spraak en/of data op de Watch kan afhangen van het netwerk waarmee je verbonden bent in het buitenland.

Goed om te weten: buiten de EU kan je niet vanuit je eigen bundel roamen. Voor bellen geldt dat dit in het buitenland alleen mogelijk is via het 4G-netwerk, niet via het 2G- of 3G-netwerk. Als je roaming in het buitenland uitzet op je telefoon, vergeet dan niet om dit ook op je watch uit te zetten.

Bekijk origineel

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Hebnoggeennaam 

Jazeker kan dat! 
Alleen niet alle Europese providers ondersteunen deze dienst, maar als het goed zal je Apple Watch zelf de juiste netwerk kiezen.

Zet wel roaming aan op je Apple Watch, want die staat standaard uit.

Bij gebruik van je Apple Watch binnen de EU, gaan de belminuten en het data verkeer gewoon vanuit je mobiele abonnement zoals in Nederland, dus je hebt géén aparte kosten buiten de bundel.
Wel als je op vakantie gaat in een land buiten de EU!!

KPN schrijft zelf:

Dat kan met de Samsung Galaxy Watch, de Apple Watch en ook de Google Pixel Watch. De ondersteuning van spraak en/of data op de Watch kan afhangen van het netwerk waarmee je verbonden bent in het buitenland.

Goed om te weten: buiten de EU kan je niet vanuit je eigen bundel roamen. Voor bellen geldt dat dit in het buitenland alleen mogelijk is via het 4G-netwerk, niet via het 2G- of 3G-netwerk. Als je roaming in het buitenland uitzet op je telefoon, vergeet dan niet om dit ook op je watch uit te zetten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • 13 februari 2025

Hoi ​@Hebnoggeennaam. Het antwoord van ​@Michel.uit.Arnhem dekt eigenlijk alles wel wat je zou willen weten over bellen en internetten met een smartwatch in de EU (na het activeren van de multisim). 

Mocht je nog meer willen weten of een andere vraag hebben, laat het dan weten of maak een nieuw topic aan :) 

Reageer