Skip to main content
Beantwoord

Inloggen KPN Box 12 werkt niet meer na aanpassen instellingen

• 24 februari 2025
  • 7 reacties
  • 43 keer bekeken

Mijn expreria box 12b werk niet meer.
Heb begon met toen de stroom hier een keer uitviel alle poorten dichtgezet waren. Hen ik zelf kunnen herstellen door in te loggen op get modem. (is wel lastig, dat zoek ik niet)
Afgelopen week bleek dat port forwarding niet meer in te stellen is. Vanmorgen met een vriendelijke dame gebeld van de serviceafdeling die mij (na half uur) adviseerde mijn modem met een paperclip te restennen (had ik al eerdergedaan, maargoed)
Dat heb ik gedaan - maar nu kan ik niet meer inloggen in het modem. Niet met het oude passwordn en OOK NIET met de pincode die op de achterzijde van het modem staat.
Ik ben het nu een beetje zat. Ik heb dat ding immers niet om eraan te hobbieën…

Dus mijn vraag: kunt u mij AUB zsm een nieuw modem opsturen?
gr gvandijk

Beste antwoord door Erwin van KPN

geert van het hout schreef:

hallo Ariën, HEB vanmorgen al meer dan half uur met de service afdeling gebeld, HEB OOK om een nieuw modem gebraagd… maar die kreeg ik niet…

Want:  toen werd mij gezegd dat ik EERST een reset moest doen, en als hij het dan nog steeds niet zou werken ik hier op het forum het probleem nogmaals moest beschrijven.

'ja maar leest de KPN dan mee, of zijn dat alleen maar klanten die er verstand van hebben?’ vroeg ik…

‘ja, KPN leest mee, en dan krijgt u van KPN ook snel antwoord’ was het antwoord van de dame van de servicedesk.

Dus…. dan moet ik maar HOPEN dat dát ook zo is… Pffff

bedankt voor het meedenken en groeten van Geert van Dijk

Hoi ​@geert van het hout .  De dame waar je mee gebeld hebt heeft deels gelijk.  De KPN Community is een plek waar klanten elkaar helpen en van advies voorzien. 

We zijn echter geen één op één helpdesk en als jouw modem niet goed meer werkt dan zul je je toch tot de telefonische helpdesk moeten weden.

Ik ben wel even benieuwd:  Als je box12 een reset heeft gehad staat alles op factory default.  Dan zou mailen GEEN ENKEL probleem mogen zijn. Of gebruik je misschien een eigen mailserver? 

Bekijk origineel

7 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2323 reacties
  • 24 februari 2025

Ik raad je aan om met KPN te bellen op 0800-0402, of via hun contactpagina een terugbelverzoek in te plannen.

Persoonlijk zou ik, als je meer uit je netwerk wilt halen, kiezen voor een FritzBox. Maar die keuze laat ik aan jou.

terugbelverzoek HAD ik gedaan, WERD ook teruggebeld… moest modem resetten en daana had ik weliswaar nog steeds internet, maar kon niet meer uitmailen omdat het modem na rrn reset (of onderbreken stroomtoevoer) poort 25 altijd dichtzet.
Helemaak vervelend dat ik nu niet meer het modem inkan om de poort open te zetten: password dat acherop de modemkast staat werkt niet!!
En het oude paswoord ook niet.

AUB KPN, help mij.

kunt u voor nu poort 25 van afstand WEL openzetten?

Dan kan ik iig weer uitmailen.
NOG een verzoek:

zend mij aub een nieuw modem, het vertrouwen in deze heb ik onderetussen verloren.

bovendien heb ik geen KPN internet om te hobbieën aan modems: ik MOET er mee aan het WERK

:-)

hoop op BEGRIP

gr geertvandijk

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2323 reacties
  • 24 februari 2025

Als je een nieuwe modem wilt, dan is het snelste om je tot KPN te wenden door ze te bellen.

hallo Ariën, HEB vanmorgen al meer dan half uur met de service afdeling gebeld, HEB OOK om een nieuw modem gebraagd… maar die kreeg ik niet…

Want:  toen werd mij gezegd dat ik EERST een reset moest doen, en als hij het dan nog steeds niet zou werken ik hier op het forum het probleem nogmaals moest beschrijven.

'ja maar leest de KPN dan mee, of zijn dat alleen maar klanten die er verstand van hebben?’ vroeg ik…

‘ja, KPN leest mee, en dan krijgt u van KPN ook snel antwoord’ was het antwoord van de dame van de servicedesk.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27421 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Hoi ​@geert van het hout .  De dame waar je mee gebeld hebt heeft deels gelijk.  De KPN Community is een plek waar klanten elkaar helpen en van advies voorzien. 

We zijn echter geen één op één helpdesk en als jouw modem niet goed meer werkt dan zul je je toch tot de telefonische helpdesk moeten weden.

Ik ben wel even benieuwd:  Als je box12 een reset heeft gehad staat alles op factory default.  Dan zou mailen GEEN ENKEL probleem mogen zijn. Of gebruik je misschien een eigen mailserver? 

ja heb in opdracht de modem totaal gereset. Kon daarna alleen niet meer inloggen: niet met het oude- en ook niet met het password op de kast.
Dus maar weer terugbelverzoek gevraagd.
Weer half uur aan de telefoon gehangen voodat iemand van kij aannam dat het modem corrupt was…
en mocht toen zowaar naar een winkelcentrum om bijde KPN winkel een vervangend modem op te halen (was niet niet geloof ik)(weer 3 kwartier zoek) Anyway: vroeger werd een modem verzonden, doen ze niet meer. Jammer.
Ik heb nl internet om mee te werken, niet om mee te hobbien. Maar… alles doet het nu weer :-)

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27421 reacties
  • 4 maart 2025

ja heb in opdracht de modem totaal gereset. Kon daarna alleen niet meer inloggen: niet met het oude- en ook niet met het password op de kast.
Dus maar weer terugbelverzoek gevraagd.
Weer half uur aan de telefoon gehangen voodat iemand van kij aannam dat het modem corrupt was…
en mocht toen zowaar naar een winkelcentrum om bijde KPN winkel een vervangend modem op te halen (was niet niet geloof ik)(weer 3 kwartier zoek) Anyway: vroeger werd een modem verzonden, doen ze niet meer. Jammer.
Ik heb nl internet om mee te werken, niet om mee te hobbien. Maar… alles doet het nu weer :-)

Fijn dat het weer werkt.  En we versturen ook gewoon modems.  De winkel is vaak een optie als het diezelfde dag nog moet. 

Reageer