Hoi, het probleem komt mij bekend voor, ik gebruik ook een VPN op iOS apparaten en om Netflix en Prime te kunnen bekijken moet ik eerst de VPN uitschakelen, er is geen optie in de VPN app om dat alleen voor Netflix en Prime te doen maar dat doe ik dmv een Automatisering die ik heb gemaakt in de Opdrachten app.
Als je niet bekend bent met de Opdrachten app volg dan de stappen hieronder:
1-druk op “Automatisering” onder in de Opdrachten app, dan op het “+” teken rechtsboven, dan scroll je in het venster met het kopje Persoonlijke automatisering naar beneden tot je de optie “app” ziet, je kiest met de optie “Kies” in de lijst met al je apps de KPN TV app, je tikt op “gereed” en je gaat terug naar het vorige scherm,
2- je klikt “wordt geopend” aan, je zet een vinkje bij “voer onmiddelijk uit” en dan op “Volgende” rechtsboven.
Als SurfShark zijn eigen automatiserings onderdeel heeft dan zie je in het vrij intimiderende scherm dat volgt op “Volgende” als je naar beneden scrolt de optie “SurfShark” staan, tik die aan en,
3- geef aan wat je wilt dat SurfShark moet doen, “Turn off” o.i.d. en dan sluit het venster en is de automatisering bewaard.
Met nog een automatisering (begin met het “+” teken) kan je ervoor zorgen dat SurfShark wordt ingeschakeld als je stopt met de KPN TV app, daarvoor kies je bij stap 2 de optie “wordt gesloten” en bij stap 3 de optie “Turn on” o.i.d.
Je bent nu klaar en je kunt de Opdrachten app sluiten.
Met de 2 automatiseringen die je hebt gemaakt wordt bij het openen van de KPN TV app SurfShark automatisch uitgezet en bij het sluiten van de KPN TV app weer aangezet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.