Skip to main content
Beantwoord

Na de wifi versterker update erg slechte wifi

• 16 maart 2025
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

Na de Wifi update van KPN een week of 2 geleden ervaar ik een super slechte wifi in huis. Wifi versterkers allemaal van slag af. Gebeld met kpn en de collega aan de telefoon kan ik niks kwalijk nemen, erg geduldig en behulpzaam maar uiteindelijk na alles resetten  etc werkt het nog niet naar behoren. Uiteindelijk krijg ik te horen dat het een bekend probleem is van de update en dat KPN er aan werkt. Dus ik zal de volgende update moeten afwachten! Wifi gaat er continue uit het is echt verschrikkelijk. Beste KPN kom met een oplossing. Mijn wifi deed het perfect voor de update!  Waar is de service van kpn gebleven? Ik vind dit echt waardeloos!

Beste antwoord door Noordzee

Noordzee schreef:

Hallo ​@MarcelR25 ,

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Ben je al teruggebeld door KPN? 

Daarnaast las ik in een ander topic dat KPN werkt aan een software-update voor de SuperWiFi 1-punten. 

Hou de product-updates in de gaten:

https://community.kpn.com/product-updates

Bekijk origineel

9 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27589 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi ​@MarcelR25 . Er is inderdaad onlangs een update verstuurd.  

Ik ben even benieuwd  welk type modem en wifi versterkers jij gebruikt?  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 maart 2025

Dag Erwin, ik heb een kpn box 12 en 4 witte ronde wifi versterkers. Ze staan elke dag wel een paar keer op rood of zelfs geen lampje staat aan. Verbinding valt vaak weg. Alles al gereset en aan de modem gehad etc… 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37005 reacties
  • 20 maart 2025

Hallo ​@MarcelR25 ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Latere aanvulling:

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37005 reacties
  • 27 maart 2025

​@MarcelR25 

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 maart 2025

Hi ​@Erwin van KPN â€‹@Noordzee ik heb bovenstaande allemaal doorlopen. Instellingen stonden al zoals jullie voorschrijven. Op dit moment werkt nog 1 wifi versterker en de rest staat op rood of er brand helemaal niks. Ik ga morgen dan maar wederom bellen met de klantenservice. Is echt geen doen zo. Zijn er dan geen problemen met een super wifi 2 model?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37005 reacties
  • 27 maart 2025

SuperWifi 2 werkt beter. Is ook een verbeterde versie van SuperWifi 1.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37005 reacties
  • 1 april 2025
MarcelR25 schreef:

Ik ga morgen dan maar wederom bellen met de klantenservice. Is echt geen doen zo. 

​@MarcelR25 

Is er al een oplossing bedacht? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37005 reacties
  • Antwoord
  • 6 april 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@MarcelR25 ,

Erik van KPN schreef:

Ben je al teruggebeld door KPN? 

Daarnaast las ik in een ander topic dat KPN werkt aan een software-update voor de SuperWiFi 1-punten. 

Hou de product-updates in de gaten:

https://community.kpn.com/product-updates

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 april 2025

Hi ​@Noordzee kpn is langs geweest. Alle wifi versterkers vervangen voor de nieuwe. Daarna nog geen goed internet. Bleek router ook van slag te zijn. Deze ook vervangen en nu werkt alles weer naar behoren! Dank 

!

Reageer