Skip to main content
Vraag

Sinds update is mijn wifi snelheid lager

• 14 maart 2025
  • 2 reacties
  • 10 keer bekeken

Helemaal herkenbaar.

Gelukkig was die bewuste update bij mij pas eind februari.

Ik meet al jarenlang elke dag, minimaal 1 x, mijn internetsnelheid. Normaal, wat eigenlijk ook raar is om het zo te noemen, maar goed, heb ik een downloadsnelheid van 920 mb (ik betaal voor 1 gig). Na de update blijft de download op 800mb hangen.

Ik heb 3 witte WiFi schotels van KPN. Die deden het altijd zoals je mag verwachten, tot na de update. Nu zouden ze bijna geluid gaan maken van het klapperen.

"Ja”, alles meerdere keren gereset, uitgezet en weer aan, inclusief het kastje van de glasvezel (daarna weer alles 'opgebouwd’).

Geen resultaat …….

Ik begreep dat er inmiddels meerdere mensen zijn die vergelijkbare problemen ervaren. Voor mij is dit 'killing’. Ik heb geen moeite met geld betalen voor een duur abonnement, maar als dat abonnement niet waarmaakt voor wat ik betaal dan haak ik op enig moment af.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

2 reacties

JanD
Superuser
  • 8571 reacties
  • 14 maart 2025

Beste ​@Henk wordt niet blij bi.j een Gigabit-abo is een netto snelheid van ongeveer 920/920Mbit/s prima, van die Gigabitsnelheid gaat wat snelheid ‘verloren’ voor het opzetten, in stand houden en monitoren verbindingssnelheid.

Er staat ook in je contract hoeveel je netto mag verwachten.

Welk merk en type modem heb je van KPN met welke firmware.

Hebben de witte ronde wifipunten ook een update gehad, zie dan onderstaande link voor aanvullende info:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7722 reacties
  • 17 maart 2025

Goedemorgen ​@Henk wordt niet blij , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Je geeft aan dat je na de update een snelheid meet van 800 Mbit/s; is dat via een bekabelde verbinding of is dat de snelheid van de wifi? Dat wordt me niet geheel duidelijk. Inmiddels zijn we natuurlijk ook weer een paar dagen verder, is er ook nog iets in je situatie veranderd? Mocht je problemen ervaren met de Super wifi punten dan zou ik je het advies willen geven om deze eens een zogenaamde schone installatie te geven. Hoe je dat precies doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)

Reageer