Skip to main content
Beantwoord

Wat is de uiterste termijn voor activatie van een nieuwe simkaart?

• 22 maart 2025
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb een sim kaart en activeringsbericht ontvangen maar wil pas later mijn sim activeren. Wanneer moet dat uiterlijk gebeuren?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Norbert76, voor een nieuwe simkaart geldt tegenwoordig het volgende:

• Als je de simkaart 21 dagen na het bestellen niet activeert, activeert KPN de simkaart automatisch.
    • Je krijgt eerst een aantal herinneringen voordat KPN de simkaart automatisch activeert. 
    • De simkaart krijg je binnen 3 dagen na het plaatsen van de bestelling. 
  • Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan wordt de porteerdatum automatisch uitgesteld zolang de simkaart nog niet is geactiveerd.
Bekijk origineel

3 reacties

PeterG
Superuser
  • 61131 reacties
  • 22 maart 2025

Waarom zou je 'm überhaupt later activeren?

Als je niet binnen 14 dagen activeert dan doet kpn dat voor je. Bron moderator.

• 386 reacties
  • 22 maart 2025

Jeroen van KPN schreef:

Hallo , voor een geheel nieuw abonnement geldt het volgende:

• De simkaart wordt binnen 3 werkdagen door PostNL briefpost op het besteladres afgeleverd.
  • Na bestelling krijg jij per e-mail een activatiecode. Na ontvangst van de simkaart met het simkaartnummer en deze activatiecode kan de simkaart geactiveerd worden op https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/
  • Als de simkaart 14 dagen na bestellen nog niet door de klant is geactiveerd, wordt deze automatisch geactiveerd door KPN. Die 14 dagen is helaas niet te verlengen.

bron

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025

Hallo ​@Norbert76, voor een nieuwe simkaart geldt tegenwoordig het volgende:

• Als je de simkaart 21 dagen na het bestellen niet activeert, activeert KPN de simkaart automatisch.
    • Je krijgt eerst een aantal herinneringen voordat KPN de simkaart automatisch activeert. 
    • De simkaart krijg je binnen 3 dagen na het plaatsen van de bestelling. 
  • Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan wordt de porteerdatum automatisch uitgesteld zolang de simkaart nog niet is geactiveerd.

Reageer