Skip to main content
Vraag

Ik kan mijn SuperWifi 2 niet instellen samen met mijn KPN Box 12

• 25 maart 2025
  • 8 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb kpn box 12. De superwifi2 is gloednieuw. Ik heb de instructies meerdere keren gevolgd. Ik heb hem een ​​uur aangesloten laten op de ethernetkabel... het resultaat is altijd hetzelfde... zodra ik de kabel verwijder en opnieuw opstart wordt de lamp paars (fabrieksinstellingen). Dan reset ik de Superwifi2 opnieuw …. en begin ik helemaal opnieuw - het resultaat is hetzelfde - paars licht. Help alstublieft!

8 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14849 reacties
  • 28 maart 2025

Wat ontzettend zuur dat het niet goed gaat met het installeren van de SuperWifi ​@H.H.T. 😕
Als je alleen de kabel verwijderd en de SuperWifi niet direct ook opnieuw opstart, blijft hij dan wel goed?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025

Helaas niet. Elke keer dat het apparaat wordt gereset, blijft het minimaal 1 uur verbonden met het modem, doorloopt de installatie en wordt de LAN-kabel verwijderd. Het apparaat wordt dan paars. Als ik de kabel er weer in stop, brandt het lampje groen totdat ik de kabel er weer uithaal... Maar ik heb hem wel nodig zonder kabel. Als de volgende informatie helpt: als u de extender via een kabel aansluit, creëert hij een extra netwerk SS-22xx-xxx, waar ik met het wachtwoord op de achterkant van de extender op kan inloggen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14849 reacties
  • 28 maart 2025

Hoe ver staat het SuperWifi punt bij het modem vandaan? Zou je eens -puur om te testen- kunnen kijken of het lampje wel groen blijft als je hem vlak bij het modem neerzet?

Als het dan nog steeds mis gaat, weten we in ieder geval zeker dat het niet aan de onderlinge afstand ligt ​@H.H.T..

Heb je de SuperWifi gekocht via 1 van onze winkels? Of heb je hem zelf online besteld of dit via 1 van mijn collega's gedaan? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025

Bedankt voor het opvolgen van mijn drama :) De extender is minder dan een meter van het modem verwijderd wanneer deze is losgekoppeld van de Lan-kabel. De extender is gehuurd via de website van KPN. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14849 reacties
  • 31 maart 2025

Ah, dan heeft de afstand er zeker weten niks mee te maken ​@H.H.T. 😬

Zou je voor mij kunnen controleren op welke softwareversies jouw modem én SuperWifi draaien? Je ziet dit als je inlogt op de webinterface van de SuperWifi. Op het inlogscherm zou je dit dan moeten zien:

Welke firmwareversie staat daaronder? 

Als je dit op dezelfde manier bekijkt bij het inloggen op de webinterface van de Box 12,  welke software staat daar dan aangegeven?

Er is een kans dat de softwareversies niet goed met elkaar matchen, en dan kunnen we daar mee aan de slag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 maart 2025

De modem:  Software Version    SGEJ1000060E

Ik kan de extender niet controleren. Elke keer dat ik probeer in te loggen op de extender, vraagt ​​het om het standaard wachtwoord te veranderen en ongeacht welk wachtwoord ik invoer, blijft het zeggen dat het niet aan de vereisten voldoet (1 hoofdletter, , lengte van het wachtwoord, speciale symbolen, enzovoort). 

Hartelijk dank voor het opvolgen van mijn probleem

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14849 reacties
  • 3 april 2025

Ah, je modem heeft dan nog geen update naar onze nieuwe KPN software gehad, en je zou dan ook een SuperWifi moeten hebben die nog niet op die nieuwe software draait. 

Zou je hier een screenshot kunnen plaatsen van de inlogpagina van de SuperWifi ​@H.H.T.? Je hoeft dus niet daadwerkelijk in te loggen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14849 reacties
  • 8 april 2025

Was het al gelukt om hier verder mee te gaan ​@H.H.T.? Ik zie je screenshot graag verschijnen zodat ik met je mee kan kijken 🙂

Reageer