Skip to main content
Antwoord

SuperWifi: Een van de punten werkt niet meer,

• July 27, 2025
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem na de update van het modem. Ik heb 4 superwifi 1. Met het helemaal op opnieuw beginnen gelukt om 1 wifi 1 punt groen te krijgen. De rest blijft rood. Meerdere malen gereserveerd en wordt paars. Met her start aan de kabel blauw dus software wordt geleden. Lampje groen maar zodra de kabel eruit gaat, weer rood. Het is wel heel raar dat het dus wel gelukt is om het 1 versterker wel aan de praat te krijgen. Wat doe ik nu met de andere? Is KPN bereid ze om te ruilen voor SuperWifi 2?? Dus aangezien de oorzaak ligt bij de update van het modem volgens mij. Wpa2 staat ingested dus dat is goed. 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Rhijnvis Feith, het is belangrijk dat ze volledig en goed opstarten. Het advies is ze ook echt een half uur bekabeld aangesloten te laten voor je ze terugzet.

Als dat het nog niet oplost, neem dan vooral even contact met ons op. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

We hebben er ook een kennisbankartikel over:

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 30, 2025

Hoi ​@Rhijnvis Feith, het is belangrijk dat ze volledig en goed opstarten. Het advies is ze ook echt een half uur bekabeld aangesloten te laten voor je ze terugzet.

Als dat het nog niet oplost, neem dan vooral even contact met ons op. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

We hebben er ook een kennisbankartikel over:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 6, 2025

Naast Superwifi versterker heb ik ook een Experia. Deze is gekoppled met ethernet aan het modem. Wat is nu de primaries? Moet wifi op het modem uit? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als de superwifi punten hun update hebben gehad werken ze nu niet meer samen met experia wifi, het kan dus zijn dat die elkaar nu in de weg gaan zitten. Kun je het eens zonder proberen? Na de update mag wifi op je experiabox weer ingeschakeld, het eerste superwifi punt moet dan ook niet te dichtbij staan

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Sorry snap het niet helemaal. De Experia heb ik nodig omdat deze bij de tv staat met ontvanger en dus bekabeld aangesloten moeten worden. Na de updates heb ik ook dat het beeld soms wegvalt op de TV. Ik moet dan het kanaal wisselen en fan werkt het weer. Dit gaat soms wel goed maar gisterenavond dus weer niet. Dus graag eenduidige instructies over wel of niet combinatie van Experia met superwifi. Zoniet, hoe krijg ik dan wifi op 2 etages hoger? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je experia wifi zendt zijn eigen wifinetwerk uit los van de experiabox en superwifi punten. Dit gaat dus met elkaar storen. Is het mogelijk de TV ontvanger direct op de kabel aan te sluiten dus zonder experia wifi er tussen? Je zou ook een switch kunnen gebruiken. De nieuwe (zwarte) superwifi punten hebben ook twee ethernetpoorten, maar of dat het waard is, is wat lastig te zeggen.