Hoe kan het dat mijn signaal ineens 150 Mbits minder is en dat het openenen van een website dramatisch lang duurt? Mijn Spotify-app vindt frustrerend vaak geen internet. Een speedtest via mijn mobiel gaf aan dat mijn downloadsnelheid absoluut niet meer hetzelfde is dan wat de monteur zag. Weliswaar was Spotify muziek aan het streamen (binnen via het modem en doorgezet naar de bekabelde MusicCast).
Drie dagen terug pastte een KPN-monteur mijn glazvezelmodem aan, zodat de Experiabox v10A wel ging werken. De router werd vrij in de woonkamer geplaatst. In mijn huis checkte hij op een aantal plaatsen het wifisignaal. Beneden 200 Mbits en op de 2e etage 70 Mbits. De kanalen voor 2.4GHz en 5GHz werden door de monteur goed uitgekozen.
Nadat hij vertrokken was heb ik zelf de naam en het wachtwoord voor beide kanalen aangepast via de KPN-website. Ook heb ik mijn printer en mijn Chromecast gekoppeld. De Yamaha MusicCast is via een kabel aan het modem gehangen. Daarna ben ik draadloos aan het werk gegaan op mijn Macbook Pro. Toen ervaarde ik helemaal niet dat mijn Wifisnelheid veel sneller is dan mijn vorige glasvezelnetwerk van 50 Mbits via een Fritzbox.
Ook mijn vrouw heeft ineens veel moeite met met internet op haar telefoon. Spotify werkt op haar telefoon eveneens niet naar wens. Ik dacht: zijn onze telefoons dan niet compatible met de 2.4GHz van de Experiabox (LG G4 Android 6.0), ze waren snel genoeg voor de Fritzbox? De speedtest gaf ander inzicht. Ik ben wel heel benieuwd wat het kan zijn.
Beantwoord
Wifisnelheid veel minder dan wat monteur meette
Beste antwoord door Onbereikbaar bij overstap
Uiteindelijk heb ik de V10A kunnen omwisselen voor de oudere V10. Al onze wifigerelateerde apparaten lijken prima met het wifisignaal van deze router om te kunnen gaan.
Het omwisselen ging niet makkelijk, omdat de eerste router die bij het PostNL-punt klaar lag ook een V10A was, die mij ook niet de oplossing leverde. Desalniettemin ben ik blij dat KPN alsnog de V10 snel heeft kunnen leveren. Dank daarvoor. En dank jullie allen voor het meedenken!
Bekijk origineelHet omwisselen ging niet makkelijk, omdat de eerste router die bij het PostNL-punt klaar lag ook een V10A was, die mij ook niet de oplossing leverde. Desalniettemin ben ik blij dat KPN alsnog de V10 snel heeft kunnen leveren. Dank daarvoor. En dank jullie allen voor het meedenken!
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.