Beantwoord
VPN Installeren Experia Box v10
Hallo,
Om diverse redenen zou ik VPN willen installeren op de Experia Box v10. Nu heb ik gezocht op dit forum, maar kom ik enkel op oude berichten terecht waarin staat dat dit niet mogelijk is. De klantenservice vertelde me via de chat dat dit echter wel kon en verwees me door naar dit forum.
Ik heb nu echter nog steeds geen eenduidig antwoord op de vraag of dit wel of niet mogelijk is.
Nu ben ik helaas niet heel technisch aangelegd. Ik kan heel veel dingen wel met behulp van het internet uitvogelen, maar ik zou een duwtje in de goede richting wel heel erg waarderen. Mocht het bijvoorbeeld niet mogelijk zijn op de Experia Box v10, kan ik deze dan bijvoorbeeld zomaar vervangen voor een andere router ivm interactieve tv bijvoorbeeld?
Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen. Alvast bedankt!
Om diverse redenen zou ik VPN willen installeren op de Experia Box v10. Nu heb ik gezocht op dit forum, maar kom ik enkel op oude berichten terecht waarin staat dat dit niet mogelijk is. De klantenservice vertelde me via de chat dat dit echter wel kon en verwees me door naar dit forum.
Ik heb nu echter nog steeds geen eenduidig antwoord op de vraag of dit wel of niet mogelijk is.
Nu ben ik helaas niet heel technisch aangelegd. Ik kan heel veel dingen wel met behulp van het internet uitvogelen, maar ik zou een duwtje in de goede richting wel heel erg waarderen. Mocht het bijvoorbeeld niet mogelijk zijn op de Experia Box v10, kan ik deze dan bijvoorbeeld zomaar vervangen voor een andere router ivm interactieve tv bijvoorbeeld?
Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen. Alvast bedankt!
Beste antwoord door wjb
Op de Experia Boxen van KPN kan je geen VPN server draaien.
Om een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te zetten zal je dan een VPN server achter jouw Experia Box moeten hebben staan.
Zelf gebruik ik de VPN server van een Synology NAS.
Ook is het mogelijk om de Experia Box te vervangen door een eigen router, maar daar zal je toch wel enige techinsche affiniteit voor moeten hebben.
Bekijk origineelOm een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te zetten zal je dan een VPN server achter jouw Experia Box moeten hebben staan.
Zelf gebruik ik de VPN server van een Synology NAS.
Ook is het mogelijk om de Experia Box te vervangen door een eigen router, maar daar zal je toch wel enige techinsche affiniteit voor moeten hebben.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.