Ik ontving zojuist een mail van “ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe” <transat@ms.transatmemberservice.com> In de titel staat “hier is een geschenk voor onze gebruikers” (let ook op de gebruikte letters ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe)
Ik vertrouw dit voor geen meter en ben verbaasd dat dit door het spamfilter heenkomt.
Commentaar?
Beste antwoord door Susan_
Goedemorgen allemaal, we hebben jullie berichten even samengevoegd.
Sinds eind vorige week gaat er weer veel phishing rond, helaas. Dit keer in de vorm van een pop-up met de kans om een toestel te winnen, een of ander onderzoek én via mail dat er een achterstallige factuur is die je moet betalen. We raden aan om hier niet op te klikken en de mail te verwijderen. Verder kan je op onze website van phishing kijken welke phishing bij ons bekend is en wat je kan doen als je er per ongeluk wel op hebt geklikt of hebt meegedaan.
Hoi KPN, ik kreeg een popup dat jullie een telefoon verloten? En moest wat vragen invullen en daarna kwam ik een menu waarin ik een telefoon moest claimen in een paar seconden. Ik ben gestopt het leek op phising of internet fraude. Is dat een actie van jullie?
Nee, dit is geen actie van KPN. Zie de vele berichten hierover op dit forum en de rest van het internet. Is ook al te zien aan het kromme Nederlands. Met een anonieme vragenlijst kun je uiteraard ook nooit iets winnen!
Ik heb net naar mijn idee met een KPN onderzoekje meegedaan dat er zo uitziet, maar ik ben bang dat ik erin getuind ben. Heb zelfs 1,50 verzendkosten overgemaakt.
Heb ik daarmee mijn creditcardgegevens weggegeven??
Beste KPN klant, Gefeliciteerd!
KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 8.Maart -> 15.Maart ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.
Nee, dit is geen actie van KPN. Zie de vele berichten hierover op dit forum en de rest van het internet. Is ook al te zien aan het kromme Nederlands. Met een anoniemevragenlijst kun je uiteraard ook nooit iets winnen!
Onlangs heeft KPN geprobeerd het factuurbedrag van € 76,50 van uw abonnement te incasseren. Helaas is deze incasso geweigerd door de bank met foutmelding:
[ISO MD01 - Machtiging is (nog) niet geregisteerd bij de bank van de debiteur]
Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.
Door het openstaande bedrag van € 76,50 over te maken naar: DE25100110012624741279 - KPN NL.
Opgelet: Het bedrag zal worden verhoogd met een buitengerechtelijke domiciliëring kosten van € 90,50 indien het niet voor 14 maart 2020 is voldaan. Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.
Iemand denkt heel snel geld te verdienen jammer dat de mailtjes van kpn altijd kleur hebben en ze bereiken via je sms.. hoop dat ze bij kpn der wat aan doen op dr vroege maandag
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.