Skip to main content
Beantwoord

Automatisch inloggen bij diensten na reset TV+ box via google?

• 14 maart 2025
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Soms wordt binnen een topic gevraagd om de tv+ ontvanger te resetten. Is soms ook een prima oplossing. Daarna moet je bij al je streamingdiensten opnieuw inloggen. (Als dat je grootste probleem is, ben je natuurlijk een gelukkig mens😉).

Kun je eigenlijk ook wachtwoorden laten onthouden, zodat deze vanuit je Google account terug gezet kunnen worden? Op een telefoon en ik meen ook op Chromecast met Android tv werkt dat prima. Zou makkelijk zijn.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Hubert77. Op zich een interessante feature, maar ongetwijfeld veel te complex en twijfelachtig qua security. Het automatisch opslaan en terugzetten van wachtwoorden via een Google-account zou handig kunnen zijn, maar op dit moment biedt de TV+ ontvanger die mogelijkheid niet. Dit heeft waarschijnlijk te maken met beveiliging en privacyrichtlijnen.

Mocht hier in de toekomst iets in veranderen, dan laten we dat uiteraard weten op het forum! Bedankt voor je input. 😊

Bekijk origineel

4 reacties

• 3724 reacties
  • 14 maart 2025

Lijkt me heel erg onveilig. Als iemand je wachtwoord heeft weten te achterhalen van je Google account, dan heeft deze persoon ook al je andere wachtwoorden. Ik zou het niet eens willen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 48 reacties
  • 14 maart 2025

Da's waar idd. Het was maar een gedachte omdat het op mobiel en tablet wel werkt. Dan zou je al 2FA op de inlog van je kpn decoders moeten hebben.... Hmmm.... Laat maar denk ik😉

• 3724 reacties
  • 14 maart 2025
Hubert77 schreef:

Dan zou je al 2FA op de inlog van je kpn decoders moeten hebben

Euhm... nou... misschien zouden andere forumbezoekers daar iets over kunnen zeggen. Maar als je 2FA geactiveerd hebt op je Google account, dan zou je dat dus ook moeten gebruiken op de TV+ ontvanger denk ik...

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16485 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Hoi ​@Hubert77. Op zich een interessante feature, maar ongetwijfeld veel te complex en twijfelachtig qua security. Het automatisch opslaan en terugzetten van wachtwoorden via een Google-account zou handig kunnen zijn, maar op dit moment biedt de TV+ ontvanger die mogelijkheid niet. Dit heeft waarschijnlijk te maken met beveiliging en privacyrichtlijnen.

Mocht hier in de toekomst iets in veranderen, dan laten we dat uiteraard weten op het forum! Bedankt voor je input. 😊

Reageer