Skip to main content
Vraag

DIW7022 : Youtube en Netflix haperen sinds een tijdje

• February 15, 2025
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds ongeveer anderhalve maand haperen de YouTube en Netflix apps regelmatig.

Het inloggen en bedienen gaat doorgaans prima. Echter valt het beeld en geluid regelmatig weg. Bij de hapering valt gedurende ca twee seconden beeld en geluid weg, alsof de televisie uit- en weer aangaat. Dit gebeurt in het ergste geval iedere 10 seconden. Super vervelend!

Wij hebben het KPN DIW7022 TV+ kastje die bedraad is verbonden met het internet. Ik heb gecontroleerd of er KPN TV+ firmware en KPN TV+ launcher updates zijn. In beide gevallen hebben we de meest actuele versie.

Onze TV werkt feilloos wanneer we YouTube streamen via Chromecast.

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 15, 2025

Ik heb het systeem opnieuw opgestart. Dit blijkt te helpen. Uit andere berichten merkt ik dat dit vaak maar van tijdelijke aard is. Alhoewel niet perfect vind ik het opnieuw opstarten eenmaal per 2 of 3 weken niet onoverkomelijk 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2025

Goedemorgen ​@Daan_Banaan, bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Mooi om te lezen dat een herstart van de ontvanger voor verbetering heeft gezorgd. en goed dat je ook meteen hebt gecontroleerd of de firmware en launcher up to date zijn. Omdat YouTube via de Chromecast wel goed werkt, lijkt het probleem specifiek in de TV+ box te zitten. Een herstart lost dit soort problemen inderdaad vaak op. Mocht het probleem zich toch echt te vaak voordoen, dan kun je er ook nog voor kiezen om de TV+ Box eens te resetten. Hoe je dat precies doet, lees je in dit artikel op onze Kennisbank!

• Deelnemer
  • July 7, 2025

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Youtube loopt naar een tijdje vast en ik kan dan helemaal niets meer. Blijft laden maar verder kun je niks. Baal hier echt van. Ook netflix loopt vast. Heb alles al geprobeerd. We hebben een nieuwe modem en tv box ontvangen. Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Niks geholpen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik elk half uur de receiver moet resetten?? Er zijn 3 monteurs langs geweest maar probleem blijft bestaan. Mijn probleem wordt genegeerd en er wordt door medewerkers van KPN aangegeven dat ze niet verantwoordelijke zijn voor apps als Youtube en KPN.  Als er geen oplossing is dan wil ik naar een provider waar dit probleem niet is. 

Ik ben echt boos!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 10, 2025

Goedemorgen ​@Yausef , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dat is uitermate irritant en ik snap ook wel dat je hier allesbehalve blij van wordt. Welk type tv ontvanger heb je in gebruik, gaat het hier ook om de TV+ ontvanger? Als er al 3 monteurs zijn geweest om het probleem te verhelpen dan klinkt het wel als een hardnekkig iets; wat hebben de monteurs hierover precies aangegeven? Ik denk graag mee om te kijken of we dit probleem toch kunnen tackelen. Is het alleen YouTube waarmee je problemen ervaart? Live tv kijken terugkijken gaat wel gewoon goed? En hoe gaat het met andere apps? Hoe meer je me kunt vertellen, des te beter beeld ik krijg van de situatie wat het makkelijker maakt om dit op te lossen. Hoor het graag van je!

• Deelnemer
  • July 24, 2025

Hoi Jan,

Het probleem is volgens mij opgelost. Een medewerker van KPN attendeerde mij op de instellingen van mijn Samsung TV. Hij adviseerde mij om multicast te wijzigen naar Unicast. De technische info laat ik achterwege. Sindsdien heb ik geen problemen meer met Youtube. Ik hoop dat deze info nuttig kan zijn voor andere KPN gebruikers met hetzelfde probleem. 

• Deelnemer
  • July 24, 2025

Sinds ongeveer anderhalve maand haperen de YouTube en Netflix apps regelmatig.

Het inloggen en bedienen gaat doorgaans prima. Echter valt het beeld en geluid regelmatig weg. Bij de hapering valt gedurende ca twee seconden beeld en geluid weg, alsof de televisie uit- en weer aangaat. Dit gebeurt in het ergste geval iedere 10 seconden. Super vervelend!

Wij hebben het KPN DIW7022 TV+ kastje die bedraad is verbonden met het internet. Ik heb gecontroleerd of er KPN TV+ firmware en KPN TV+ launcher updates zijn. In beide gevallen hebben we de meest actuele versie.

Onze TV werkt feilloos wanneer we YouTube streamen via Chromecast.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Van de week werd ik erop geattendeerd om de instellingen van mijn samsungtv aan te passen. Het gaat om de instelling van Multicast/Unicast. Ik heb deze voor mij gewijzigd naar Unicast. Sindsdien geen problemen met youtube. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 24, 2025

Heel fijn om te lezen ​@Yausef en ook bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen :)