Skip to main content
Vraag

Netflix op de TV+ box blijft op 25% hangen

• May 14, 2026
  • 10 reacties
  • 112 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Sinds ik de KPN TV+ Box (DIW7022) gebruik loop ik tegen het probleem aan dat de Netflix‑app blijft hangen op 25% bij het starten van een serie of film. Op mijn Nokia Streaming Box 8010 (of LG WebOS, of Chromecast) werkt Netflix zonder enige problemen. Dit maakt het gebruik van de TV+ Box nogal frustrerend. Een melding bij Netflix lijkt mij niet logisch, aangezien uitsluitend de KPN TV+ Box (DIW7022) dit probleem heeft.
Het valt me op dat dit probleem al vaak is gemeld en telkens wordt afgesloten, terwijl er nog altijd geen echte oplossing lijkt te zijn.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Hoe start je Netflix? Vanuit de app knop op start- of apps scherm?

Vanuit een suggestie in start scherm.

Vanuit snelkoppeling 200.

???

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 14, 2026

Dat zou natuurlijk geen verschil mogen maken. Ik start Netflix altijd via de favoriete apps op het startscherm. Het gaat meestal mis wanneer ik op ‘Volgende’ klik om naar de volgende aflevering van een serie te gaan.

Bijvoorbeeld:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Uiteraard vraag ik het niet voor niks, hè 

Bij YouTube zorgt het voor problemen bij starten vanuit de suggesties. (Daar wordt deze en volgende week wel een oplossing voor uitgerold. )

• Deelnemer
  • May 14, 2026

Dat zou natuurlijk geen verschil mogen maken. Ik start Netflix altijd via de favoriete apps op het startscherm. Het gaat meestal mis wanneer ik op ‘Volgende’ klik om naar de volgende aflevering van een serie te gaan.

Bijvoorbeeld:

Dit is gewoon een herkenbaar probleem, wat je regelmatig tegen komt op dit forum.  Ik ga vaak een stap terug en start netflix opnieuw of iets dergelijks. Dat gaat sneller dan wachten op een oplossing, en dat wachten en testen is het me ook niet waard. Je kan er wel aardig wat berichten over vinden hier dus zou op zich wel leuk zijn als het een keer niet meer voor zou komen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 15, 2026

Ik krijg het meestal wel weer werkend. In de meeste gevallen is het voldoende om Netflix volledig af te sluiten en opnieuw op te starten. Soms moet ik ook de KPN TV+ Box herstarten.

Wat ik vooral opvallend vind, is dat dit probleem na ongeveer vier jaar nog steeds niet is opgelost. Daarnaast zie je vergelijkbare klachten ook terug bij de oudere (“legacy”) Arris-boxen die géén gebruik maken van Android TV.

Volgens mij zit het verschil in de specifieke Netflix-app die op de KPN TV+ Box is voorgeïnstalleerd. Die wijkt af van de standaard Netflix-app die je zelf kunt downloaden op andere Android TV-apparaten. De KPN-versie lijkt sterk geïntegreerd met de KPN TV+ launcher, waardoor het gedrag anders is dan bij de reguliere Netflix-app. Dat verklaart misschien ook waarom de Netflix app op andere apparaten deze problemen niet vertoont.

De KPN TV+ Box lijkt voor mij vooral geschikt voor lineaire tv, terwijl ik voor alle overige functies liever een betrouwbare Android‑tv‑box gebruik die niet met dezelfde issues te maken heeft. Ik had gehoopt dat dit inmiddels overbodig zou zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Ik heb genoemde problemen overigens niet met de Netflix app in de tv+ box.

Maar uit gewoonte gebruik ik vaak de apps in m'n smart-tv. Die heb ik daar in 2019 mede ook voor gekocht 😉. Indertijd was de Arris VIP2952 prima voor tv, maar matig met de apps.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 15, 2026

Maar uit gewoonte gebruik ik vaak de apps in m'n smart-tv.

Dan zul je waarschijnlijk een stuk minder problemen ondervinden 😁

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 15, 2026

Ik heb IPv6 op de Experiabox V10 uitgezet en daarna geen problemen meer met Netflix op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Maar ik heb gelezen dat niet iedereen dit probleem heeft met Netflix.

Een goede optie kan inderdaad zijn om de app op de Smart tv te gebruiken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@dmutsaers, goed dat je dit meldt. We zien dit inderdaad vaker langskomen dus we zijn de signalen aan het verzamelen en zetten deze door naar de ontwikkelaars. Ook dit topic neem ik mee als voorbeeld! 

Ik heb IPv6 op de Experiabox V10 uitgezet en daarna geen problemen meer met Netflix op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Maar ik heb gelezen dat niet iedereen dit probleem heeft met Netflix.

Dit zijn nog enkele goede tips voor in de tussentijd. 
Houd ook onze Product Updates in de gaten. Mocht dit iets zijn wat we met een update op kunnen lossen, dan lees je in de updates wat er precies verbeterd is. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 18, 2026

Dat is de workaround die ik zelf ook al had verzonnen: Gebruik een Android TV streaming box die wél zonder problemen werkt. 😁