Skip to main content
Beantwoord

Netflix via de KPN TV+ box blijft op 25% of 89% hangen.

• January 5, 2026
  • 69 reacties
  • 911 keer bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 11, 2026

Ik ervaar het probleem met Netflix ook. Audio en een laadscherm dat bij een percentage blijft hangen. Herstarten van de de tv+ werkt bij mij tot nu toe wel. Maar kost wel veel tijd elke keer. 

Zie oplossing hierboven.

We moeten wachten totdat KPN de Android TV versie upgrade naar versie 14.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We zien inderdaad meer meldingen over Netflix. Het issue heeft de aandacht van het TV team. 

• Topper
  • March 13, 2026

Ik zie ‘gelukkig’ mede lotgenoten ;)

Ik heb hetzelfde probleem. Ik had al met KPN gebeld maar daarvan moest ik alles resetten en uiteindelijk zouden ze mij een nieuw kastje sturen. Tot op heden heb ik die niet ontvangen. Logisch hier zit niet het probleem. Bij 25% stopt Netflix en heeft geen zin meer. Ik heb nog niet zo lang KPN+ en sinds die tijd ervaar ik het. Daarvoor nooit problemen.

Ik gebruik: Firmware 0.37.6 en Launcher 1.217.3.

Het is superirritant. Zit er al schot in het oplossen van deze bug?

Louwrens

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 13, 2026

De Arris VIP 5202, Arris VIP 2952 en de Arcadian HMB 2260 werken met het besturingssysteem van Linux. 

Dat is niet vergelijkbaar.

En deze 3 zijn geen mediaboxen.

De Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) werkt met Android Tv als besturingssysteem.

En dit is een echte mediabox.

Alleen is Andrid TV versie 11 veel te oud, zie mijn eerdere reactie.

Het is geen bug in dit geval, maar een probleem van de oude Android TV versie 11.

Dit kreeg ik als antwoord van Netflix.

Hopelijk zet KPN Android TV versie 14 er snel op.

• Topper
  • March 13, 2026

Heb het ook met YouTube. Maar dan zijn de films zwart en zit er geen beweging in.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 13, 2026

Heb het ook met YouTube. Maar dan zijn de films zwart en zit er geen beweging in.

Zelfde probleem.😉

Hopelijk zet KPN de Android TV versie 14 er snel op.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@joop2011 je wens om android 14 is bekend, je hoeft dit niet elk bericht te noemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 13, 2026

@joop2011 je wens om android 14 is bekend, je hoeft dit niet elk bericht te noemen.

Beste Thomas, dat begrijp ik. Maar ik geef het aan een mede klant door zodat hij / zij weet wat de oorzaak i.v.m. Netflix (en ook andere streamingdiensten en YouTube) is.😉

• Topper
  • March 13, 2026

Beste Thomas, dat begrijp ik. Maar ik geef het aan een mede klant door zodat hij / zij weet wat de oorzaak i.v.m. Netflix (en ook andere streamingdiensten en YouTube) is.😉

Ja hoor, bedankt.. Hoef ik niet het hele draadje te lezen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 13, 2026

Joop jij doet ook alsof het met androidtv 14 opgelost is dat is ook niet zeker.

En jij doet ook overkomen dat iedereen het heeft maar zoals je weet heb ik het dus niet.

Me ouders op 2 boxen ook niet.

Wacht geduldig af zou ik zeggen tot ze wat uitbrengen.

Ik heb ook op een forum gelezen dat Netflix zelf ook op hun platform een update heeft gedaan waardoor dit nu optreed dus het is ook wellicht niet eerlijk om te zeggen het ligt alleen aan KPN.

• March 14, 2026

Ik heb ook op een forum gelezen dat Netflix zelf ook op hun platform een update heeft gedaan waardoor dit nu optreed dus het is ook wellicht niet eerlijk om te zeggen het ligt alleen aan KPN.

Heb je een link naar dat forum? Ik kan enkel dit vinden link maar daar wordt niks over achterliggende systemen genoemd.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

@MennoG78 

Ik zeg nergens dat het dan opgelost is.

Ik heb met Netflix contact gehad en zij gaven dit aan.

Zelf hebben wij, gelukkig, maar zelden problemen. (heel soms hebben wij het probleem)

Maar wat bij de ene perfect werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt.

Ik denk niet alleen aan mezelf, maar vooral ook aan anderen.

Verder mag ik van de moderaters, vreemd genoeg, het er niet meer over hebben.😣

Terwijl het toch een wens van velen is. (toch?)

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 14, 2026

@MennoG78 

Zelf hebben wij, gelukkig, maar zelden problemen. (heel soms hebben wij het probleem)

Maar wat bij de ene perfect werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt.

Ik denk niet alleen aan mezelf, maar vooral ook aan anderen.

Verder mag ik van de moderaters, vreemd genoeg, het er niet meer over hebben.😣

Terwijl het toch een wens van velen is. (toch?)

Maar dat je het elke post zegt is wel uitermate irritant vandaar.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 14, 2026

Heb je een link naar dat forum? Ik kan enkel dit vinden link maar daar wordt niks over achterliggende systemen genoemd.

Ik zal eens kijken waar ik het las was een tv forum.

het is ook wel apart toch aan de tv+ box is niks veranderd launcher versie van KPN kan het niet zijn dat is alleen hun app.

Netflix app was ook niet geupdate op de box dus kan het ook nog maar 1 ding zijn hun eigenplatform.

• March 14, 2026

Ik zal eens kijken waar ik het las was een tv forum.

het is ook wel apart toch aan de tv+ box is niks veranderd launcher versie van KPN kan het niet zijn dat is alleen hun app.

Netflix app was ook niet geupdate op de box dus kan het ook nog maar 1 ding zijn hun eigenplatform.

Ik kom in de diverse berichten geen echte gemeenschappelijke factor tegen dat is het lastige. Als ik van het start bericht uit ga moest ik aan de verbinding zelf denken en of een  geheugen issue van de box zelf. Vooral omdat een reset dit 'tijdelijk' oplost blijft voor mij de hardware zelf of de software daarop over.

Vooral omdat ik ook genoeg problemen met andere apps op de boxen van KPN lees, mede daarom vlak ik iets achterliggende bij Netflix al bijna uit. Net zo goed dat ik de Android TV versie uitsluit.

Ik gebruik per definitie geen apps op een ontvanger van een provider puur omdat ik daar gewoonweg persoonlijk geen goede ervaringen mee heb, ik ga dan ook niet uitproberen of het hier wel goed gaat op mijn diw7022. Nu heb ik recent wel de BBCNL+ app uitgeprobeerd wat ook op een fiasco uitliep.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 14, 2026

Ik heb andere ervaring met apps op tv zelf met

nodige problemen.

trouwens was net bij me ouders hebben een nieuwe Oled van samsung en die hebben op de tv die Netflix problemen dat hij blijft hangen.

maar meer persoonlijk dat ik alles via box kijk en simpel met 1 afstandsbediening gebruik beneden de Soundbox en op slaapkamer de diw7022

• March 14, 2026

trouwens was net bij me ouders hebben een nieuwe Oled van samsung en die hebben op de tv die Netflix problemen dat hij blijft hangen.

Vreemd, je zou juist problemen op oudere tv's verwachten als het daadwerkelijk iets in de achtergrond is bij Netflix zelf.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

@MennoG78 

Maar dat je het elke post zegt is wel uitermate irritant vandaar.

Daar zit iets in.

Zal ik op letten.😉

• March 14, 2026

@MennoG78 

Dat is natuurlijk het bekende naar elkaar wijzen. Netflix geeft nergens aan dat AndroidTV 11 niet meer zou worden ondersteund.