Skip to main content

Als ik op tablet of phone via app kijk, bijvoorbeeld NPOstart zijn de ondertitels perfect: onder in het scherm, witte letter, geen achtergrond. Wanneer ik dit chromecast naar tv met kpn tv zijn de ondertitels weer net zo slecht als bij kpn tv (verschillende hoogtes in beeld, soms witte letters, soms witte letters op zwarte achtergrond). Is hier iets aan te doen?

Ben ook net overgestapt naar KPN, herken vrijwel alle hier gemelde problemen. Afhandelen ondertiteling op tv en in app slechter dan je voor mogelijk houdt. Geen favorieten op tv (behalve via rare workaround), is het nog 1999??

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Beste @m1000, dat klinkt niet goed! Je geeft aan dat je de app streamt op de tv via de Chromecast. In principe kijk je dan dus nog steeds via de app. Dat de tv aangesloten is op de tv-ontvanger maakt in dat geval niet uit. Heb jij de app al eens verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd?


Aantal problemen;

  • bij Chromecasten van niet-KPN app (bijv NPOPlus) wordt de ondertiteling niet weergegeven zoals ik die instel, en zoals die te zien is zonder te chromecasten
  • De KNP-app heeft (minstens) 2 problemen:
    • ondertitels kunnen niet aangezet worden wanneer je een tv-programma in de app start 
    • de app gaat automatisch in landscape, zit ik niet op te wachten.
    • Kijk eens naar de apps van ZIGGO en NPO, die werken perfect,

Aantal problemen;

  • bij Chromecasten van niet-KPN app (bijv NPOPlus) wordt de ondertiteling niet weergegeven zoals ik die instel, en zoals die te zien is zonder te chromecasten

Maar dit is dan iets wat bij NPO Start Plus ligt, zoals je het nu beschrijft. KPN heeft hier dan niets mee te maken, aangezien het een specifieke andere app is en je een Chromecast gebruikt. 

  • De KNP-app heeft (minstens) 2 problemen:
    • ondertitels kunnen niet aangezet worden wanneer je een tv-programma in de app start 

Als je de itv app opent, dan kan je via ‘profiel’ naar ‘instellingen’ en daar kan je de ‘ondertiteling’ voor Nederlandstalige programma's aan- het uitvinken. Is dat wat je bedoelt?

    • de app gaat automatisch in landscape, zit ik niet op te wachten.

Dit klopt inderdaad. Ik zal je feedback dat je dit graag anders ziet, doorgeven!

 


Nee dit is niet wat ik bedoel: dat zet default ondertiteling aan voor alle nl-talige programmaas. Wat ik bedoel is dat je, wanneer je een programma in de app bekijkt je op dat moment, voor dat programma de ondertiteling aan kan zetten. Kijk maar even  in de app van NPO of Ziggo om te zien hoe het wel moet....


Het kan inderdaad niet per aflevering. Ik zal wel doorgeven dat je dit graag zou willen.


Ik wacht met spanning af