Skip to main content

Goedemiddag Kpn,

Het is nog vrij recent maar spotify gaan hun prijzen verhogen. Behouden wij de huidige prijs( bij afsluiten contractperiode ? Of worden we tzt benaderd?

Family premium gaat van 17.99,- naar 21,99,-

https://tweakers.net/nieuws/233466/spotify-verhoogt-prijzen-van-premium-met-1-tot-4-euro-per-maand.html

Is het ook mogelijk om ipv premium ook naar  family basic versie te gaan. Wij luisteren nagenoeg geen audio boeken? Dan zitten we weer op op dezelfde prijs maar dan zonder luisterboeken.

Alvast bedankt!

Mvg Randy

@Marlon92 

waar het mij als eerste om gaat is de communicatie dat ze ons gewoon van te voren inlichten en melden dat er een verhoging aankomt en dat ze helaas geen basic kunnen geven omdat …..  dat zit mij het meeste dwars en dat ze totaal niks weten terwijl iedereen het al wist.KPN is gewoon minder geworden in goed omgaan met klanten die al jaren lid zijn en maar een gewoon nummertje zijn geworden.  Communicatie en inlichten is gewoon essentieel.

en ik heb zeker geleerd om nu gelijk via de bron te gaan en daar zijn we allemaal vrij in. 

waar het mij als eerste om gaat is de communicatie dat ze ons gewoon van te voren inlichten en melden dat er een verhoging aankomt

KPN hoort een verhoging minimaal één maand van te voren te communiceren. Op dit moment is dat nog steeds niet gebeurd. Dus de huidige prijzen van 10.99 (Premium) en 17,99 (Family) gelden nog minimaal één maand. 

https://www.kpn.com/entertainment/spotify

@Noordzee ik denk dat ze er vooral op doelen dat KPN dit dus in maart al aan had moeten/kunnen geven. Aangezien het aanbod voor Spotify basic voor klanten geldt die op of voor 1 april klant waren, betekend dit dat we in theorie dan eind maart ons direct bij Spotify premium aan hadden kunnen melden. Om daarna over te stappen naar basic.

Omdat er hierover geen communicatie was vanuit KPN was dit geen optie en zitten we met z'n allen vast aan het duurdere abonnement zonder gebruik te maken van de functie waar je meer voor betaald. Ik vind dit ook best zuur en hoop dat KPN met Spotify tot een regeling komt dat ook wij naar basic over kunnen. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn. 

Ik ga gelijk m'n andere abonnementen die via KPN lopen annuleren en direct via de bron doen. 

@Noordzee ik denk dat ze er vooral op doelen dat KPN dit dus in maart al aan had moeten/kunnen geven. Aangezien het aanbod voor Spotify basic voor klanten geldt die op of voor 1 april klant waren, betekend dit dat we in theorie dan eind maart ons direct bij Spotify premium aan hadden kunnen melden. Om daarna over te stappen naar basic.

Omdat er hierover geen communicatie was vanuit KPN was dit geen optie en zitten we met z'n allen vast aan het duurdere abonnement zonder gebruik te maken van de functie waar je meer voor betaald. Ik vind dit ook best zuur en hoop dat KPN met Spotify tot een regeling komt dat ook wij naar basic over kunnen. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn. 

Ik ga gelijk m'n andere abonnementen die via KPN lopen annuleren en direct via de bron doen. 

Officieel betreft het een aanpassing van Spotify en heeft KPN hier geen invloed op.
Tevens zal je hoop, hoop blijven. Gaan ze echt nooit doen.

Ik denk dat in maart nog niemend wist dat dit zo zou gaan. Zulk soort acties worden nooit van te voren aangekondigd. Want ja, dan doet iedereen precies wat jij beschrijft. En dat is juist helemaal niet de bedoeling. 

Als KPN volgende week hele dure game laptops weg gaat geven bij het afsluiten van een nieuw abonnement, dan gaat KPN dat ook niet van tevoren aan kondigen. Want dan wacht iedereen met bestellen tot volgende week. En dat is helemaal niet de bedoeling. 

Wij hebben een family abbo via kpn, wordt dit abbo ook duurder?

Wij hebben een family abbo via kpn, wordt dit abbo ook duurder?

Ja helaas wel, € 21,99 per maand (voor oude directe Spotify klanten €17,99 per maand).
Het verschil zit hem in de luisterboeken die je bij KPN niet uit kan zetten.

KPN (en XS4ALL) zullen waarschijnlijk naar de pijpen moeten dansen van het machtige Spotify.

Echter, zoals ik het begrijp, zijn de abonnees via KPN *niet* geïnformeerd over de (forse) tariefsverhoging die Spotify doorvoert per 1 mei (22% voor Family). KPN biedt Family nog steeds aan voor 17,99 euro per maand, blijkt op de website. Ik verwacht dat er een bedenktijd van minstens een maand geldt bij verhogingen. Mocht KPN ons toch per 1 mei de hogere prijs van/voor Spotify doorrekenen, dan krijgen ze een probleem omdat ze er niet (en niet tijdig) over gecommuniceerd hebben naar de klanten.

Ik vertrouw erop dat KPN met een goede oplossing komt. De mogelijkheid bieden voor Spotify Basic te kiezen met de huidige prijs, zou netjes zijn.

Ik vertrouw erop dat KPN met een goede oplossing komt.

Oplossing voor wat? Je kunt streamingsdiensten per direct opzeggen bij KPN. Dus als het je niet bevalt van je er vandaag nog vanaf.

De mogelijkheid bieden voor Spotify Basic te kiezen met de huidige prijs, zou netjes zijn.

KPN heeft hier op het forum al meerdere malen geschreven dat Basic niet beschikbaar is bij KPN. 

Heel eerlijk, na de zoveelste prijsverhoging van Spotify heb ik besloten om over te stappen op Deezer. Spotify verhoogd de kosten continu met functies waar niemand op zit te wachten en ook de slechtere kwaliteit van de muziek, het ontbreken van Lossless audio en de inmiddels volgebouwde app beginnen mij te storen.  Daarnaast is Deezer op basis van een jaarabonnement vele malen goedkoper.

Ik vertrouw erop dat KPN met een goede oplossing komt. De mogelijkheid bieden voor Spotify Basic te kiezen met de huidige prijs, zou netjes zijn.

Maar KPN biedt alleen de optie om te betalen via de KPN factuur. Waarom zou KPN dan op eigen kosten besluiten met een oplossing te komen?

Ik vertrouw erop dat KPN met een goede oplossing komt.

Oplossing voor wat? Je kunt streamingsdiensten per direct opzeggen bij KPN. Dus als het je niet bevalt van je er vandaag nog vanaf.

zoals ik het begreep, heb ik (wel) een maand termijn voor opzeggen (en dan zou KPN dus ook maand termijn hebben om een tariefsverhoging door te berekenen aan de klanten).

De mogelijkheid bieden voor Spotify Basic te kiezen met de huidige prijs, zou netjes zijn.

KPN heeft hier op het forum al meerdere malen geschreven dat Basic niet beschikbaar is bij KPN. 

KPN heeft de klanten formeel nog niet laten weten dat er een tariefsverhoging aankomt. Iets op het forum schrijven, is geen formeel schrijven aan de klanten. Dat Basic tot dusver geen optie is, betekent niet dat KPN daar z’n best niet voor kan gaan doen, toch?

Zowel Spotify als KPN hebben een wettelijke informatieplicht (Burgerlijk Wetboek, art. 6:230m). Dus tijdig, duidelijk en begrijpelijk informeren over prijswijzigingen. Dat geldt zeker ook voor abonnementen met automatische verlenging. Bij een prijsverhoging moeten aanbieders ons de mogelijkheid geven om het abonnement op te zeggen of te wijzigen voor de verhoging ingaat. 

Maar KPN biedt alleen de optie om te betalen via de KPN factuur. Waarom zou KPN dan op eigen kosten besluiten met een oplossing te komen?

KPN biedt een dienst aan (van een andere partij) en verzuimt de klanten te informeren over een prijsverhoging (die zij ook maar opgelegd krijgt van Spotify en klaarblijkelijk wist KPN er niet eens van). Aangezien beide partijen ons niet informeren, zit het probleem toch echt bij KPN. 

Volgens Spotify heeft iedereen een e-mail ontvangen, maar geldt een app-melding ook. 
Hier zijn hun voorwaarden, die ook van toepassing zijn op KPN gebruikers:

Wijziging van prijzen en belastingtarieven

Spotify kan van tijd tot tijd de prijs voor de Betaalde abonnementen, met inbegrip van terugkerende abonnementsgelden, de Vooruitbetaalde periode (voor nog niet betaalde perioden), of Codes (zoals hierboven uiteengezet), wijzigen naar aanleiding van omstandigheden zoals wijzigingen in productaanbiedingen en functies, wijzigingen in de bedrijfsvoering of wijzigingen in de economische context, of om veiligheidsredenen, wettelijke of regelgevende redenen, door met alle redelijke middelen, waaronder per e-mail, via kennisgeving in de app of anderszins, prijswijzigingen bekend te maken met inachtneming van een redelijke aankondigingstermijn, die in ieder geval niet korter zal zijn dan 30 dagen. Prijswijzigingen worden van kracht aan het begin van de volgende abonnementsperiode na de datum van de prijswijziging. Afhankelijk van de toepasselijke wetgeving, hebt u de nieuwe prijs geaccepteerd door de Spotify-service te blijven gebruiken na de inwerkingtreding van de nieuwe prijs. Als u niet akkoord gaat met een prijswijziging, kunt u de wijziging afwijzen door u af te melden voor het betreffende Betaalde abonnement voordat de prijswijziging van kracht wordt.

Bron: Spotify 

Volgens Spotify heeft iedereen een e-mail ontvangen, maar geldt een app-melding ook. 
Hier zijn hun voorwaarden, die ook van toepassing zijn op KPN gebruikers:

Wijziging van prijzen en belastingtarieven

Spotify kan van tijd tot tijd de prijs voor de Betaalde abonnementen, met inbegrip van terugkerende abonnementsgelden, de Vooruitbetaalde periode (voor nog niet betaalde perioden), of Codes (zoals hierboven uiteengezet), wijzigen naar aanleiding van omstandigheden zoals wijzigingen in productaanbiedingen en functies, wijzigingen in de bedrijfsvoering of wijzigingen in de economische context, of om veiligheidsredenen, wettelijke of regelgevende redenen, door met alle redelijke middelen, waaronder per e-mail, via kennisgeving in de app of anderszins, prijswijzigingen bekend te maken met inachtneming van een redelijke aankondigingstermijn, die in ieder geval niet korter zal zijn dan 30 dagen. Prijswijzigingen worden van kracht aan het begin van de volgende abonnementsperiode na de datum van de prijswijziging. Afhankelijk van de toepasselijke wetgeving, hebt u de nieuwe prijs geaccepteerd door de Spotify-service te blijven gebruiken na de inwerkingtreding van de nieuwe prijs. Als u niet akkoord gaat met een prijswijziging, kunt u de wijziging afwijzen door u af te melden voor het betreffende Betaalde abonnement voordat de prijswijziging van kracht wordt.

Dank je wel voor de info, bnh!
Een mail van Spotify heb ik niet ontvangen (en ik maak op dat velen, zo niet allen, dat niet hebben) en via de app ook niet (en als anderszins is: “het gerucht circuleert op internet en diverse fora” dan is dat laakbaar). Zelfs KPN wist niets over de prijsverhoging, heeft ons niet op de hoogte gesteld en heeft nog ‘ouderwetse’ tarieven voor Spotify op de website staan. Ik ben dus toch nog erg benieuwd naar de officiële actie en reactie van KPN, dat is immers de reseller die ons dit product doorverkoopt (en ik kan met niet voorstellen dat ze daar iets van provisie krijgen van Spotify).
Ik wacht nog steeds op een aankondiging over de (forse) tariefsverhoging aan elk van de klanten met Spotify via KPN om de tijd te geven daar eens goed over na te denken.

Je bedoelt dat de prijzen nog niet zijn aangekondigd ​@koky ?
Ik kan er ook weinig over de aankondiging vinden, hoewel deze wel al op hun website staan.

En als ik inlog, zie ik na mijn aanpassing van twee weken geleden het volgende:

Onderste heb ik weggelaten omdat daar mijn betaalgegevens staan.

Hoe kan je die aanpassing maken?

En als ik inlog, zie ik na mijn aanpassing van twee weken geleden het volgende:

Onderste heb ik weggelaten omdat daar mijn betaalgegevens staan.

Hoe kan je deze veranderen? Via kpn of Spotify zelf? Wij hebben het via kpn lopen het abbo.

@BHN KPN voert nog steeds de prijs van 17,99 euro per maand. Zie Kies je Spotify abonnement bij KPN | KPN

Als in inlog op mijn Spotify-account, krijg ik de volgende info:

Voor mij (en vele anderen) is er geen optie om te ‘downgraden’ naar Basic Family. Dat is wel wat ik zou willen. Dat scheelt die tariefsverhoging van 22%.

Ik heb dus maar een mail gestuurd naar XS4ALL-klantenservice.

Ik gok dat KPN per 1 mei de prijzen op de pagina zal aanpassen, eerder niet.

Als je via KPN geabonneerd bent kan je deze aanpassing niet maken ​@xxxmh. Wat mij wel aan het denken zet om mijn andere diensten ook om te zetten naar de bron zelf ipv via KPN. Mocht er in de toekomst meer diensten dit grapje uithalen. 

Wellicht kan ​@Marcia van KPN toelichten wanneer KPN haar website update, maar dat zal uiteindelijk geen invloed op jullie verhaal hebben.

Hallo allemaal! Het klopt helemaal wat hierboven allemaal al gezegd is. Spotify heeft de keuze gemaakt om Basis aan te bieden aan mensen die Premium via Spotify zelf afnemen. De communicatie over Basic kwam op 1 april en dit is dus ook niet iets wat we eerder hadden communiceren. 

...

Wellicht kan ​@Marcia van KPN toelichten wanneer KPN haar website update, maar dat zal uiteindelijk geen invloed op jullie verhaal hebben.

Communicatie volgt deze week!

Communicatie volgt deze week!

En per wanneer gaat dan bij KPN de prijs omhoog? 

Per 5 juni veranderen de prijzen!

Per 5 juni veranderen de prijzen!

Dan betalen KPN klanten dus 1 maand en 5 dagen een lagere prijs dan de klanten rechtstreeks bij Spotify? 

@Marlon92 Dat heb je heel goed begrepen. 

Dat is toch ook zoals het altijd gaat:  

waar het mij als eerste om gaat is de communicatie dat ze ons gewoon van te voren inlichten en melden dat er een verhoging aankomt

KPN hoort een verhoging minimaal één maand van te voren te communiceren. Op dit moment is dat nog steeds niet gebeurd. Dus de huidige prijzen van 10.99 (Premium) en 17,99 (Family) gelden nog minimaal één maand. 

https://www.kpn.com/entertainment/spotify

5 mei 2025 zou ook nog kunnen. 

Reageer