Skip to main content
Beantwoord

Viaplay loopt steeds vast na reclameblok

• November 29, 2025
  • 18 reacties
  • 488 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hebben het probleem dat via play F1 het beeld vast blijft staan na de reclame.

Moet met backspace weer terug naar menu en dan weer starten en gaat het verder tot de volgende reclame 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Duidelijk verhaal. We zien inderdaad ook een ander topic over deze problemen zoals ​@joop2011 ook terecht aangeeft. We geven het door binnen de organisatie zodat er gekeken kan worden naar een prestatieverbetering van de app. Op deze manier is F1 kijken niet heel leuk. 

Bij een Viaplay abonnement zit ook een gratis F1 TV abonnement. Als ongeveer naar halverwege de pagina scrollt op: Stream Formule 1 rechtstreeks op F1 TV | F1 TV dan zie je hoe je het gratis account kunt activeren. Deze app kun je ook op de KPN TV+ Box installeren. 

18 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Eric , zoek even op “viaplay hapert als reclame is geweest”. Daar vind je veel meer klachten. Misschien kun je je daar ook bij aansluiten?

Michael.V
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 29, 2025

Hier ook hetzelfde probleem.

Sinds afgelopen Vrijdag.

Word er niet goed van.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Zie ook deze topic.

Gaat ook over dit onderwerp en zijn ook al vele reacties te lezen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@eric1706, dit maakt dan F1 kijken wel wat lastiger en veel minder plezierig. Het gaat hierbij dus om de Viaplay app die je kunt gebruiken via de TV+ Box? ​@eric1706 Of gebruik je de Viaplay app op een andere wijze? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

Hallo Jeroen 

Het is via de TV+box.

We kijken de F1 race komt er een reclame geen probleem

Is de reclame afgelopen komt het via playlogo en deuntje en daar blijft het dan bij.

Gaat niet verder met de uitzending.moet dan terug naar het viaplay menu en de uitzending opnieuw starten.

Tot de volgende reclame en dan weet get zelfde verhaal

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 3, 2025

Duidelijk verhaal. We zien inderdaad ook een ander topic over deze problemen zoals ​@joop2011 ook terecht aangeeft. We geven het door binnen de organisatie zodat er gekeken kan worden naar een prestatieverbetering van de app. Op deze manier is F1 kijken niet heel leuk. 

Bij een Viaplay abonnement zit ook een gratis F1 TV abonnement. Als ongeveer naar halverwege de pagina scrollt op: Stream Formule 1 rechtstreeks op F1 TV | F1 TV dan zie je hoe je het gratis account kunt activeren. Deze app kun je ook op de KPN TV+ Box installeren. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Hier ook zelfde probleem. Bloed irritant. Eerst bij F1. Maar nu ook bij Wk Darts🙃🙃

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img

Hier ook, gewoon via TV kastje van KPN. Zeer irritant. Ligt dus gewoon aan KPN. En kom aub nou niet met "opnieuw opstarten"... 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Kijk nu via Apple tv. Hier geen enkel probleem. Keurige overgang terug naar de studio als het reclameblok is afgelopen 

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img

Ok. Maar ik heb geen behoefte aan Apple TV of welke media player dan ook. Moet gewoon werken via zo'n kpn kastje. Inclusief ESPN, Ziggo, Viaplay en glasvezel, €135 per maand. Mag je toch verwachten dat het gewoon werkt? 

• Deelnemer
  • December 23, 2025

Hier ook hetzelfde probleem, alleen op de KPN-box. Tablet met Android werkt prima. 

Blijkbaar is de Android App van KPN (via de play-store bij KPN) anders dan de App van de Android Play-store.

Of er is iets in de omgeving wat anders is. 

• Deelnemer
  • December 27, 2025

Bij mij hetzelfde probleem bij Viaplay. Zowel bij F1 kijken als bij darts kijken. En uiteraard kan ik alles streamen vanuit mijn iPhone. Maar waarom het probleem met het kpn kastje. 

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 28, 2025

Ook gisteren weer droevig. Na ieder reclame blok vastloper. Bij mij werkt vooruitspoelen (knop paar keer achter elkaar indrukken) dan gelukkig wel. Maar dan loop je wel soms wat achter op de live beelden. Gewoon heel slecht eigenlijk, zoveel klachten en geen serieuze reactie vanuit KPN. 

• Topper
  • December 28, 2025

Bij mij ook hetzelfde. Reclame blok. Dan roze Viaplay scherm en dan blijft die hangen. Super irritant. Graag oplossing!

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 28, 2025

Ook vastlopen bij reclame Engels voetbal. Nou heeft niemand al om reclame gevraagd bij Viaplay, maar als die zooi dan ook nog vastloopt... 

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Bij mij exact het zelfde steeds bij darten nu bij het viaplay logo scherm loopt het vast op de kpn+ ontvanger super irritant, via mijn telefoon heb ik dit probleem niet. Doe aub hier snel iets aan...…

Hk

Sabrine Deijk
Nieuwkomer

Hier hadden wij er ook last van. Na het verwijderen van de cookies en legen van de cache op de viaplay app op tv, geen last meer. Ps. Wij hebben ook Kpn.

Robbietobbie
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2025

Probleem: gaat niet om de APP op de tv zelf. Maar om de app op het kpn kastje.