Hallo @ArjanL3 ,
Ik heb de app op mijn smart-TV gedownload. En dan kijk je op de manier rechtstreeks via (alleen) jouw TV. Geen ander apparaat nodig. Even zoeken in de app-store van jouw TV.
Een ander alternatief is overstappen naar KPN TV+. Dan kijk je via de TV-ontvanger.
Als je via een ander device kijkt, bijvoorbeeld een Apple TV, werkt het inderdaad niet. Dat zijn onderlinge afspraken. Dit geldt als je een TV abonnement heb bij Ziggo.
Het werkt wél via een browser op dit adres https://www.ziggogo.tv/nl/home
Dat zijn onderlinge afspraken.
Dat zijn geen onderlinge afspraken maar keiharde maatregelen om contractsharing tegen te gaan.
Als een app zo goed werkt op een smart-TV, Android/Google TV of Apple TV dan is het natuurlijk heel verleidelijk om mee te liften op het abonnement van de buren, kennissen of familie.
Hallo @ArjanL3 ,
Ik heb de app op mijn smart-TV gedownload. En dan kijk je op de manier rechtstreeks via (alleen) jouw TV. Geen ander apparaat nodig. Even zoeken in de app-store van jouw TV.
Een ander alternatief is overstappen naar KPN TV+. Dan kijk je via de TV-ontvanger.
https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/europees%2Dvoetbal%2Dseizoen%2D2024%2D2025%2Dbij%2Dkpn%2D620728?tid=620728&fid=11
Dat is Ziggo GO voor voetbal maar niet voor andere TV-programma's?
KPN TV+ daar ga ik niet aan beginnen!!! Is drama als ik hier op de forum kijk.
(En vooral de nieuwe app)
De Ziggo GO TV app kan via een ander internet dan Ziggo alleen voor het UEFA voetbal gebruikt worden.
Vanaf 15 minuten voor de wedstrijden tot 15 minuten daarna.
Dat zijn geen onderlinge afspraken maar keiharde maatregelen om contractsharing tegen te gaan.
Als een app zo goed werkt op een smart-TV, Android/Google TV of Apple TV dan is het natuurlijk heel verleidelijk om mee te liften op het abonnement van de buren, kennissen of familie.
Is wel raar dan van Ziggo of KPN
Want aanbod (zenders) van Canal+ is (bijna gelijk met Ziggo TV en KPN TV) en dat mag wel via KPN Internet?
Snap ik helemaal @wjb
Zelf kijk ik TV bij Ziggo, heb een Apple TV met daarop de de app van Ziggo en die werkt dus niet i.v.m. het feit dat ik internet heb van XS dus KPN… in mijn geval dus geen sharing!
De Ziggo GO TV app kan via een ander internet dan Ziggo alleen voor het UEFA voetbal gebruikt worden.
Waarom voor de voetbal fans van KPN wel? Maar voor andere programma's niet?
Hallo @ArjanL3 ,
https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/europees%2Dvoetbal%2Dseizoen%2D2024%2D2025%2Dbij%2Dkpn%2D620728?tid=620728&fid=11
Dat is Ziggo GO voor voetbal maar niet voor andere TV-programma's?
KPN TV+ daar ga ik niet aan beginnen!!! Is drama als ik hier op de forum kijk.
(En vooral de nieuwe app)
Tsja, zo is het nu eenmaal.
De Ziggo GO app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box. Deze heet DIW7022. De andere tv-ontvangers, zoals VIP1853, HMB2260, VIP2952, VIP5202 en ZXV8001, hebben geen Ziggo GO app. Het typenummer staat op je tv-ontvanger zelf.
bron :
Downloaden
Installeer de Ziggo GO app op je smartphone of tablet via de App Store of Google Play. Zit je op je laptop of pc? Ga dan naar ziggogo.tv.
Kijken
Juich je favoriete voetbalclub naar de overwinning. Kijk waar en wanneer je maar wil: op je smartphone, tablet, laptop of pc. Of cast naar je tv via Chromecast of Airplay.
Misschien heeft jouw TV een internetbrowser en dan zou je via ziggogo.tv kunnen kijken.
Omdat het Europees voetbal van de Nederlandse clubs beschikbaar moet zijn voor iedere Nederlander. Ziggo is verplicht om zoiets mogelijk te maken.
Dat geldt niet voor de andere programma's van die sportzender.
Snap ik helemaal @wjb
Zelf kijk ik TV bij Ziggo, heb een Apple TV met daarop de de app van Ziggo en die werkt dus niet i.v.m. het feit dat ik internet heb van XS dus KPN… in mijn geval dus geen sharing!
Dan moet je daar Ziggo op aanspreken, KPN is daar geen partij in.
Alle providers hebben hun eigen app niet vrij gegeven voor internet via andere providers.
Dat geldt voor Ziggo, Kpn, Odido, Delta, Budget etc.
Voornaamste reden is account sharing voorkomen. Andere reden: de rechten zijn alleen geregeld voor thuis gebruik van de app.
En je hebt het al gemerkt. Je moet dan ook internet van dezelfde provider hebben. En dat scheelt ook zomaar 2 tientjes per maand op het van 2 providers betrekken. Dus je bent een dief van eigen portemonnee.
Is wel raar dan van Ziggo of KPN
Want aanbod (zenders) van Canal+ is (bijna gelijk met Ziggo TV en KPN TV) en dat mag wel via KPN Internet?
Wel logisch dat Canal+ haar TV app wel op de netwerken van Ziggo, Odido en KPN laat werken immers Canal+ heeft geen eigen netwerk en dan zou de omzet dus wel erg laag worden.
Canal+ zal dus, net als bijvoorbeeld Netflix, andere methoden hanteren om contractsharing tegen te gaan.
@wjb ‘k Zal daar eens een mailtje naar toe sturen. Thanks anyway!
Alle providers hebben hun eigen app niet vrij gegeven voor internet via andere providers.
Dat geldt voor Ziggo, Kpn, Odido, Delta, Budget etc.
Voornaamste reden is account sharing voorkomen. Andere reden: de rechten zijn alleen geregeld voor thuis gebruik van de app.
En je hebt het al gemerkt. Je moet dan ook internet van dezelfde provider hebben. En dat scheelt ook zomaar 2 tientjes per maand op het van 2 providers betrekken. Dus je bent een dief van eigen portemonnee.
Dat is best krom!!!
“Andere reden: de rechten zijn alleen geregeld voor thuis gebruik van de app.”
Ik heb KPN Internet en Ziggo TV!!
Dat is heel krom de Ziggo Go App werkt niet voor thuis gebruik!
Maar als ik de Ziggo Go App gebruik op me mobiel kan ik naar alle tv's die gekoppeld zijn wel casten!
(Dus niet thuis)
Scheelt 2 tientjes?
Uh Ziggo TV en KPN TV zijn met de prijs vergelijkbaar (maar KPN TV is gewoon slecht)
Enige optie is Canal + voor 15 euro met net zoveel zenders Ziggo TV en KPN TV
Maar zijn nog andere goedkopere opties!
De app werkt alleen op je eigen adres mits je dus internet van dezelfde provider hebt als die voor je tv.
Waarom heb je het apart? Zoals gezegd is dat een behoorlijke dure ‘oplossing’. Zeker € 20 per maand meer dan alles van één provider.
Dat is heel krom de Ziggo Go App werkt niet voor thuis gebruik!
Dat doet ie wel, maar dan moet je dus wel Ziggo internet hebben. Dan kunnen ze het gebruikte IP op je adres checken. Ook voor de Odido app is Odido internet nodig. Voor de Ziggo app dus Ziggo internet, voor de Delta app Delta internet en voor de KPN app kpn internet.
Uh Ziggo TV en KPN TV zijn met de prijs vergelijkbaar (maar KPN TV is gewoon slecht)
Tja, de combinatie Ziggo tv en kpn internet is JOUW keuze. En dan moet je daar ook de consequenties van aanvaarden.
Of je neemt dus Ziggo internet
Dan krijg je ook de Next Mini. Heb je ook nog eens veel meer mogelijkheden met Ziggo tv, want heb je nu bijvoorbeeld TERUGKIJKEN??
De app werkt alleen op je eigen adres mits je dus internet van dezelfde provider hebt als die voor je tv.
De Ziggo Go app werkt wel op me mobiel met KPN Internet (Wifi)!
Dus als ik de Ziggo GO app gebruik moet ik me Mobiel of Tablet gebruiken en dan casten naar te TV!
Dit gaat wel via de KPN Internet (via mobiel of Tablet)
De Ziggo GO app werkt niet rechtstreeks op de Chrome Cast of TV!
Dure oplossing? Nee, kosten zijn bijna gelijk.
Ik kan nu terugkijken met de Ziggo GO app of NL Ziet (wordt misschien Canal+)!
En ik hoef geen next Mini! Ik kijk graag via de CI-Module!
De Ziggo Go app werkt wel op me mobiel met KPN Internet (Wifi)!
Klopt, de TV+ van KPN voor telefoon en tablet werkt ook op netwerken anders dan die van KPN.
Het is de smart-TV+ app van KPN die alleen thuis gebruikt kan worden en dat is ook volstrekt logisch.
Je geeft zelf al aan dat je het casten omslachtig vindt en dat vinden vele mensen. Daarom is de kans op contract/account sharing bij het moeten casten ook heel laag terwijl deze een stuk hoger zal zijn als de smart-TV+ app elders gebruikt zou kunnen worden.
Het is niet alleen KPN die er dus voor zorgt dat haar smart-TV+ app buitenshuis niet werkt, ook Ziggo en andere providers blokkeren het buitenshuis gebruiken van hun TV apps op smart TV's.
Dure oplossing? Nee, kosten zijn bijna gelijk.
Apart, een los televisieabonnement van Ziggo is naar mijn weten toch een flink stuk duurder dan de TV optie binnen het TV+ abonnement KPN. Kabel TV van Ziggo kost €23,82 en TV Start van Ziggo zelfs €33,- terwijl een TV+ abonnement €12,50 kost.
Omdat Ziggo graag wil dat jij daar gewoon voor betaald. Jijzelf dus. Rechtstreeks aan hun. En dat doe je nu niet.
Een beperkt aantal voetbalwedstrijden is wel gratis te bekijken. Dat was volgens mij de verplichting toen Ziggo de rechten kreeg. Ziggo moest die wedstrijden voor iedereen beschikbaar maken.