Skip to main content
Vraag

Wanneer komt de KPN TV+ app voor Apple TV?

• April 15, 2026
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Beste KON-er,

wanneer komt een app beschikbaar voor Apple TV?

graag geen antwoord als “ we zijn er mee bezig”

Gewoon de geplande maand of datum als antwoord geven s.v.p.

8 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 15, 2026

Tja… daar wordt echt al jaren om gevraagd. En nog steeds is er geen duidelijkheid. 

Het antwoord was jarenlang: ‘er is nog niets over bekend’, sinds een jaar of wat ‘het staat op de roadmap’, wat feitelijk net zo vaag is als ‘er is nog niets over bekend’. 

Mocht die ooit al komen, dan duurt het nog wel even: het ontwikkelen van de Smart TV+ App voor Tizen gaat voorspoedig (🙃): er is al ruim een jaar geen voortgang te melden 🙌. In dezelfde duizelingwekkende vaart komt die ooit voor WebOs. Pas daarna wordt er ‘gekeken naar wat dan mogelijk is’: met het huidige tempo is waarschijnlijk rond 2030 al duidelijk of het dan een TV+ App voor Titan of de Apple TV is.

Nog heel eventjes geduld dus nog.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2026

Hallo ​@Nieuwste klant ,

Dit verzoek loopt al vele jaren. KPN heeft geschreven dat de app er komt en eind vorig jaar schreef een moderator dat dat in 2026 gaat gebeuren. 

We wachten dat in spanning af. 

Bedankt voor de reacties. Had die eerdere vage toezeggingen idd gelezen. Vandaar mijn verzoek om een concreet antwoord. 
Ben net overgestapt van Ziggo en heb KPN gisteren geïnstalleerd. Vraag me nu af wat me dreef om over te stappen. Achteraf bezien, levert het me geen enkel voordeel op en had me wat beter vooraf moeten informeren 

• April 16, 2026

Als je nog binnen de bedenktijd van 14 dagen zit kan je nog van KPN af.
Kies daarna een provider die wel een tv app heeft voor Apple TV.
Je kan er ook voor kiezen om NLZIET te nemen voor TV en TV via KPN op te zeggen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

@Nieuwste klant 

Is alleen de TV app voor Apple van doorslaggevend belang?

Want de Android mediabox (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) heeft een mooier beeld dan via de KPN tv app.

En KPN heeft wel degelijk voordelen t.o.v. Ziggo.

Maar andersom heeft Ziggo ook voordelen t.o.v. KPN.

Alleen jij zelf kan bepalen wat de beste keuze is.

Odido, die wel een TV app voor Apple heeft, zou ik persoonlijk niet kiezen.

Ook gezien de grote hack eerder dit jaar.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Hallo ​@Nieuwste klant ,

Dit verzoek loopt al vele jaren. KPN heeft geschreven dat de app er komt en eind vorig jaar schreef een moderator dat dat in 2026 gaat gebeuren. 

Nou,  een moderator beschreef dat helemaal niet zo expliciet. 

We weten dat er eerst gewerkt wordt aan een Smart TV App voor Android. Na Tizen en Web OS wordt ‘daarna gekeken wordt wat mogelijk is’, lijkt ‘het is iets voor het nieuwe jaar’ meer op bewoordingen om de verwachtingen te temperen dan een concrete toezegging. En zeker als je je bedenkt dat na WebOS ook Titan nog tot de mogelijkheden behoort, blijft Apple TV ‘op de roadmap’ staan.

We wachten dat in spanning af. 

Gezien de trage voortgang voor wat betreft de TV+ App voor Tizen, de absolute stilte rondom WebOS en de aanhoudende problemen met de DIW7022, valt te vrezen dat dat nog héél lang kan duren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Nieuwste klant, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en logisch dat het tegenvalt als je deze app mist voor je Apple TV. De informatie die hier eerder al gegeven is klopt, we hebben nog geen concrete data die gedeeld kan worden. Zodra er wel nieuws over is zullen we het hier delen, maar tot die tijd is het inderdaad afwachten. 

Fijn dat je al reacties hebt gekregen en ook tips voor alternatieven. 

Je kan er ook voor kiezen om NLZIET te nemen voor TV en TV via KPN op te zeggen.

Zoals deze. Hopelijk kun je daarmee uit de voeten en zijn de diensten verder wel naar wens. Je geeft aan spijt te hebben van je overstap, dus als je nog tegen andere zaken aanloopt, laat het gerust weten! 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

Gezien de trage voortgang voor wat betreft de TV+ App voor Tizen, de absolute stilte rondom WebOS en de aanhoudende problemen met de DIW7022, valt te vrezen dat dat nog héél lang kan duren.

De Android mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) draait momenteel best wel goed.

Er zijn veel wensen, maar dat mag en zal ook altijd blijven.

Ik begrijp dat een Apple fan alles wat niet Apple is, slecht vind.

Maar de laatste jaren komt Windows en Android steeds kwalitatief dichter bij Apple.😉

Het gat is lang niet zo groot meer als vroeger.

En wil je Apple, geen probleem. 

Dat kan ook via KPN (gedeeltelijk dan)

Je kiest dan voor KPN internet en daarnaast NLZiet.