Skip to main content
Sticky

Wat vind jij van persoonlijke communicatie van KPN?

• August 26, 2026
  • 32 reacties
  • 825 keer bekeken
Toon eerste bericht

32 reacties

• September 5, 2026

Alleen is de provider geen Iemand het is een bedrijf waar ik een product afneem. 

Een bedrijf is een rechtspersoon, men kan ook als iemand bedoelen. Als je op mieren neuken manier wil verder gaan, zou ik mijn post van "iemand” veranderen in "iemand/iets"

Dat het een rechtspersoon is weet ik, dat veranderd niks aan mijn punt.

Team KPN de afzender van emails hoeft mij in iedergeval niet bij mijn voornaam te noemen, geen enkel bedrijf waar ik klant men hoort niet zo vrijpostig te zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 5, 2026

geen enkel bedrijf waar ik klant men hoort niet zo vrijpostig te zijn.

Ik kan nog honderden zulke voorbeelden van bedrijven posten, de me met persoonlijke titel aangesproken hebben.

• September 5, 2026

Die gebuiken de Achternaam dat is iets anders dan je voornaam/roepnaam gebruiken.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 5, 2026

Ik hou ook niet zo van het gebruik van de voornaam. Maar dat zal met de leeftijd te maken hebben. "Ouderen" hebben daar meer moeite mee dan jongeren. Aanspreekvormen zijn in de loop der jaren altijd veranderd. We noemen een ongehuwd vrouw ook geen mejuffrouw meer. Gij en ge zijn ook verdwenen behalve dan in sommige dialecten. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 5, 2026

Die gebuiken de Achternaam dat is iets anders dan je voornaam/roepnaam gebruiken.

Als ik in de mails alleen van de laatste maand kijk, zijn al een paar bedrijven de me met voornaam (zonder achternaam) aanschreef. Voorbeeld zijn bol.com, belsimpel, amazon, van de Bron, Odido, Canon… En nog veel meer bedrijven met complet voornaam / achternaam.

• September 5, 2026

Ik hou ook niet zo van het gebruik van de voornaam. Maar dat zal met de leeftijd te maken hebben. "Ouderen" hebben daar meer moeite mee dan jongeren. Aanspreekvormen zijn in de loop der jaren altijd veranderd. We noemen een ongehuwd vrouw ook geen mejuffrouw meer. Gij en ge zijn ook verdwenen behalve dan in sommige dialecten. 

De huidige 'jongeren'  zijn dat gewend dat is op de kleuterschool al ontstaan waar op een bepaald moment je de juffrouw bij de voornaam mocht gaan aanspreken. En thuis de ouders bij de voornaam aanspreken, voor mij persoonlijk echt onbegrijpelijk.

Wat dat betreft is de etiquette behoorlijk veranderd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 5, 2026

De huidige 'jongeren'  zijn dat gewend dat is op de kleuterschool al ontstaan waar op een bepaald moment je de juffrouw bij de voornaam mocht gaan aanspreken.

Dit kwam tegelijk met internet. Ook al tijdens modems met 1200bauds spraken we elkaar in foren met je/jou aan zonder iemand persoonlijk te kennen.

En thuis de ouders bij de voornaam aanspreken, voor mij persoonlijk echt onbegrijpelijk.

Ze hebben geen namen, we spreken altijd met Mom/Dad… aan. En in hun afwezigheid met 'de oude, mijn oude ...’ 🤣

Wat dat betreft is de etiquette behoorlijk veranderd.

Zelfs voor bedrijven zijn formele aanspreekvormen alleen voor zakelijke relaties of nieuwe klanten aan te raden. Voor bestaande klanten zijn informele aanspreekvormen gebruikelijk.