Skip to main content
Vraag

Bekabelde camerasysteem van Bascom valt elke zaterdag nacht uit

• April 9, 2026
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik heb sinds een paar maanden KPN wi-fi. Ik heb al 7 jaren een bekabelde camerasysteem van Bascom en hiervoor hadden wij internet via Ziggo. Sinds we overgestapt zijn naar KPN valt onze camera systeem iedere zaterdag nacht uit. Na opnieuw opstarten en veel geduld lukte het tot nu toe om het aan de gang te krijgen. Helaas sinds vorige week zaterdag niet meer. Ik heb contact gehad met klantenservice van KPN en een 2,4ghz wi-fi aangemaakt. Dit heeft het niet opgelost dus hopelijk langs deze weg toch een oplossing. Bedankt!

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@CameliaVermonden, welkom op onze community! Wat balen dat het niet goed meer werkt! Inhoudelijk heb ik er niet zoveel verstand van, een extra (2,4Ghz) netwerk kan wel echt een eind helpen. Krijg je de camera's daar wel mee verbonden?
Anders ben ik ook nog wel benieuwd wat voor netwerkapparatuur je verder gebruikt en hoe je dat allemaal op elkaar aangesloten hebt zitten.

Waar loop je precies vast met de camera's? Heb je ook al contact gehad met de leverancier of fabrikant?

Hi ​@Thomas van KPN Dankjewel voor je antwoord! Ik kan de camera’s niet verbinden met de 2,4GHz netwerk omdat zolang ze offline staan ik geen toegang heb tot de instellingen van de camera’s. Kan ik ze op een of andere manier via de model zelf op de 2,4ghz verbonden krijgen? 

Verder hebben we speakers aangesloten om MKB muziek te draaien. Dit is ook bekabeld. Via Wi-FI hebben we een Prowise digibord, een printer en een desktop PC. Alles was hier al voordat we KPN hadden en alles werkte heel goed. 

Ik heb de camera’s gevonden op de KPN modem instellingen. Zo ziet het eruit. Ik heb contact gehad met de leverancier, hij vermoed dat het met de nieuwe verbinding en modem van KPN te maken heeft. Omdat dit het enige is wat veranderd is bij ons binnen vermoeden wij hetzelfde. 

Alvast bedankt voor je verder hulp!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

​@CameliaVermonden Welke waarde staat bij DHCP Lease Time in KPN modem? Probeer een vast ip adres via DHCP reservering voor jouw camera te geven.

​@TDN 14400. Ik heb het een vaste IP adres gegeven. Ze doen het na een reboot van de router weer maar meestal zaterdag of zondag nacht vervalt de verbinding weer. Dus ik wacht even het weekend weer af en kijken of dit gewerkt heeft. Dankjewel!