Skip to main content
Vraag

Box12 + buitencamera werkt niet

• 14 februari 2025
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Heb nu sinds drie weken weer KPN internet en tv na mijn overstap van een andere provider. Dit via de V12 router. Sinds de aansluiting heb ik geen contact met, de buitencamera, kamer thermostaat van Vaillant, omvormer Solaredge van mijn zonnepanelen en zelfs niet met een extra WiFi punt van KPN zelf. Ben nu al die tijd bezig en van alles al geprobeerd, maar kom er niet uit. Met de V10 welke ik eerder heb gehad geen enkel probleem, alles draaide toen. Ook met de router van de vorige provider geen problemen.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 14 februari 2025

Beste ​@Johannus1952 van welke provider kom je af.

Ziggo bijvoorbeeld gebruikt een andere IP-range dan KPN.

Als je je appraten dan een vast IP-adres hebt gegeven, heb je inderdaad een probleem en moet je alles opnieuw aansluiten aan de KPN-router.

Het verstandigste is de IP-voorziening aan de DHCP-server van de modem/router over te laten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 februari 2025

Kom van Odido af. Met IP adressen heb ik niets gedaan. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@Johannus1952 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Het lijkt erop alsof bepaalde apparaten in je netwerk moeite hebben met de Box 12. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Sommige oudere of specifieke apparaten werken niet goed met WPA3 beveiliging of bepaalde wifi banden (2.4 GHz vs. 5 GHz). Kun je eens inloggen op de Box 12? Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Eenmaal ingelogd, zou je dan WPA3 uit willen schakelen en kijken of het verschil maakt wanneer je dit op WPA2 zet? Ben benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Reageer