Skip to main content
Beantwoord

Chromecast wel verbonden met mifi router TP link 7350 maar geen internet

• 21 april 2024
  • 9 reacties
  • 508 keer bekeken

graag wil ik mijn mifi router TP link 7350 gebruiken om tv te kijken via de chromecast op de camping. Internet via de mifi op telefoon laptop enz werkt goed, alleen als ik deze wil gebruiken op de chromecast verbindt deze hem wel echter geen internet. Wat stel ik fout in?

Beste antwoord door Nick83

Heeft u de Chromecast al een gereset naar fabrieksinstelling? 

Welke Chromecast heeft u? De Chromecast met afstandbediening? 

U kunt hierop de tv app van KPN installeren. En thuis leuk bedienen met die witte afstandsbediening. Maar dat werkt alleen thuis. Niet op de camping. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23443 reacties
  • 23 april 2024

Hi Anneke, ik denk graag mee. 

Als ik het goed begrijp probeer jij vanaf je telefoon te casten naar een chromecast die op een televisie is aangesloten, klopt dit? Krijg je dan een bepaalde foutmelding te zien? Heb je de Chromecast ook gekoppeld aan internet? Twijfel je hieraan? Reset de Chromecast dan voor de zekerheid en volg de stappen om het opnieuw aan te sluiten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 april 2024

Hoi Alex, nee. De Mifi gebruiken we als wifi router. De Chromecast ziet deze ook als een wifi verbinding. Als je deze echter wil gebruiken om tv te kijken via de chromecast heb je geen internet. Melding op chromecast wel verbonden, geen internet.

Als je verbinding maakt met je iphone of laptop werkt deze wel.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • Antwoord
  • 24 april 2024

Welke Chromecast heeft u? De Chromecast met afstandbediening? 

U kunt hierop de tv app van KPN installeren. En thuis leuk bedienen met die witte afstandsbediening. Maar dat werkt alleen thuis. Niet op de camping. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23443 reacties
  • 24 april 2024
Nick83 schreef:

Dit is ook wederom mijn vraag. 

Alex van KPN schreef:

Reset de Chromecast dan voor de zekerheid en volg de stappen om het opnieuw aan te sluiten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 april 2024

Ja deze. Als je die verbindt met mifi zegt deze wel verbonden wil je dan een willekeurige app gebruiken dan geeft de chromecast aan wel verbonden geen internet 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23443 reacties
  • 24 april 2024

En dan stel ik de vraag toch nog een keer, heb je de Chromecast gereset

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 24 april 2024

Kan het wezen dat u ooit een vast ip adres heeft ingesteld op dat ding? Dan is het verklaarbaar dat u deze melding krijgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 april 2024

Hoi, allereerst dank voor jullie reacties! Chromecast nog niet teruggezet naar fabrieksinstellingen. Gaan we doen. 

vast ip adres op dat ding? Bedoeld u de mifi? Die moet dan op dynamisch staan toch? Gereset voordat we deze weer gingen gebruiken. Of bedoeld u de chromecast?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 24 april 2024
Anneke31 schreef:

vast ip adres op dat ding? Bedoeld u de mifi? Die moet dan op dynamisch staan toch? Gereset voordat we deze weer gingen gebruiken. Of bedoeld u de chromecast?

Ik bedoel op de Chromecast.