Ik heb een Experiabox V9 en twee WIFI accesspoints van KPN (die zwarte bedraad). Hoe kan ik die instellen zodat mijn wifi op de computer 5Ghz pakt in plaats van 2.4 Ghz?
En op welk kanaal kan ik de experiabox het beste instellen? De keuzes zijn beperkt tot 13 kanalen.
Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
Beste antwoord door Nick83
EdJ Twello schreef:
De desktop verbindt met 2.4 Ghz netwerk en heb dan ongeveer 60 Mb download, terwijl ik op 5Ghz de 120 Mb makkelijk zou moeten kunnen halen.
Aan de kant van de Experia WiFi's kun je daar niet aan in stellen. De pc kun je misschien zodanig instellen dat die 5 GHz pakt. Bij de configuratie van de WiFi netwerkkaart ofzo. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik lees dat een enkele keer wel eens ergens.
Dat eerste is niet in te stellen. En eenkanaal instellen op de experiabox heeft geen zin want daarop MOET de wifi uit zijn. Die doet dus helemaal niets met Wi-Fi.
De desktop verbindt met 2.4 Ghz netwerk en heb dan ongeveer 60 Mb download, terwijl ik op 5Ghz de 120 Mb makkelijk zou moeten kunnen halen.
Aan de kant van de Experia WiFi's kun je daar niet aan in stellen. De pc kun je misschien zodanig instellen dat die 5 GHz pakt. Bij de configuratie van de WiFi netwerkkaart ofzo. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik lees dat een enkele keer wel eens ergens.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.