Skip to main content
Vraag

Internetradio valt steeds weg

• 8 januari 2025
  • 19 reacties
  • 549 keer bekeken

Experiabox V10A 100 Mbps down- en upload.

13 draadloze verbindingen.

Speedtest met kabel 91.1 Mbps Ping 3GS download; 92,7 Mbps jitter 1 ms upload

Speedtest WiFi begane grond: plusminus 52 Mbps/6 ms download, 48 Mbps/6ms upload

Radio Denver MIR-270

Steeds na ongeveer 5 minuten valt de verbinding weg voor enige tijd. Dat doet iedere zender.

Ligt dit aan de WiFi verbinding of de radio (heb geen problemen met de andere draadloze apparatuur.

19 reacties

• Helper
  • 68 reacties
  • 9 januari 2025

Hallo Steef,
Kun je wat meer  informatie geven, bij welke zenders gebeurd dat?
Ik vraag dit omdat ik een audio streamserver heb met radio stations en 1 op de 500 heeft hier ook last van.

Mvg, Herbert

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 168 reacties
  • 9 januari 2025

@Herbert.M Volgens mij zegt ​@Steef Toch; Steeds na ongeveer 5 minuten valt de verbinding weg voor enige tijd. Dat doet iedere zender.

@Steef wat heb jij tot nu toe geprobeerd?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 9 januari 2025

Beste Herbert en Nic,

Het gaat inderdaad om alle (ik heb maar enkele die ik luister) internetzenders.

Ik heb een herstart gemaakt van mijn ExperiaBox en, zoals boven omschreven, een speedtest, meer kan/weet ik niet.

Groet 

Steef

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 168 reacties
  • 9 januari 2025

Uhm, wat je nog kan proberen is andere apparaten even niet op het netwerk te laten(puur ter test), enkel de radio om te kijken of het dan stabieler is.

• Helper
  • 68 reacties
  • 9 januari 2025
Nicj56 schreef:

@Herbert.M Volgens mij zegt ​@Steef Toch; Steeds na ongeveer 5 minuten valt de verbinding weg voor enige tijd. Dat doet iedere zender.

Ik weet niet vanaf welke URL/Server ​@Steef de radio stations haalt vandaar mijn reactie omdat het probleem met die 5 minuten mij bekend voorkomt.
Als ​@Steef  de radiostream URL’s bijvoorbeeld van geheimezender.com haalt dan had ik misschien een oplossing kunnen geven.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 9 januari 2025

Ik ga eens proberen wat ruimte te maken door de andere Wifi apparaten even stop te zetten. Dank Nic.

Herbert, wat jij zegt snap ik niet. Ben hier niet in thuis.

Ik heb even gedacht dat het aan de Denver Radio ligt want waarom heb ik geen problemen op mijn draadloze Ipad(s), mobiele telefoon(s) en laptop(s)? Kan Denver een 'slechte verbinding' hebben of kan dat niet?

• Helper
  • 68 reacties
  • 9 januari 2025

@Steef als er een kleine onderbreking is bij audio streams dan volgt er meestal een disconnect van de streamserver waardoor de muziek stopt.
Het automatisch opnieuw connecten van de stream duurd meestal even en dan heb je even geen muziek.
Bij sommige apperaten kan het ook voorkomen dat een automatische reconnect niet werkt maar daar heb je gelukkig geen last van omdat je spreekt over enige tijd.
Ik denk dat het aan de Denver ligt dan..
De Denver ken ik niet maar hoe staat de WiFi ingesteld via DHCP of heb je een vast IP nummer voor je netwerk ingesteld?
Wat misschien kan helpen is dat je met een slechte WiFi de WiFi van de Denver op een vaste vrije IP zet, dan hoeft die bij een korte disconnect niet het netwerk te doorlopen en dit scheelt ook weer tijd.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 9 januari 2025

@Herbert.M 

Ik heb een vast IP nummer. DHCP ken ik niet maar kan dat misschien instellen (even op Internet kijken wat dat is en hoe dat moet). De Denver Radio maakte automatisch contact en ik weet niet hoe ik de Internetverbinding op de Denver kan aanpassen.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 9 januari 2025

@Nicj56 

Heb bijna alle Wifi verbindingen uitgezet (van 13 naar 4), maar geen verandering.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 12 januari 2025

Hi ​@Steef, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Ik verwacht ook niet dat dit aan het aantal apparaten ligt die verbonden zijn, aangezien de andere apparaten wél werken. Heb je ook geprobeerd om de radio helemaal te resetten en daarna opnieuw met WIFi te verbinden? Dit doe je onder Configuration > Reset to default. Mag ik ook weten welke modem je hebt? En merk je een verschil wanneer je de radio verbindt via de optie Extra WIFi en dan alleen met 2,4 Ghz aan?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 13 januari 2025

Dank voor de reactie. 

Ik heb een ExperiaBox V10A.

Ik heb inmiddels een nieuwe internet radio gekocht, betere kwaliteit (denk ik) maar met een LAN aansluitmogelijkheid. De oude had dat niet en kon ook niet soepel resetten of een ander Wifi kanaal invoegen. Bij de nieuwe kan dat allemaal wel. 

Ik heb hem net en ga het een en ander uitproberen.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 15 januari 2025

https://community.kpn.com/members/alex-van-kpn-317326

Hallo,

Mijn nieuwe internetradio geeft slechts 2 zenders door, de rest blijft zonder verbinding. Ik heb inmiddels een LAN verbinding maar ook dan doen de meeste internetzenders het niet. Op mijn mobiele telefoon kan ik ze wel luid en duidelijk krijgen.

Het kan toch niet anders dan aan de verbinding met de internetradio liggen. Eerst de Denver nu een Imperial i205CD.

Hopelijk komt er een bevrijdend advies.

Groet,

Steef

• Helper
  • 68 reacties
  • 15 januari 2025
Steef schreef:

https://community.kpn.com/members/alex-van-kpn-317326

Hallo,

Mijn nieuwe internetradio geeft slechts 2 zenders door, de rest blijft zonder verbinding. Ik heb inmiddels een LAN verbinding maar ook dan doen de meeste internetzenders het niet. Op mijn mobiele telefoon kan ik ze wel luid en duidelijk krijgen.

Het kan toch niet anders dan aan de verbinding met de internetradio liggen. Eerst de Denver nu een Imperial i205CD.

Hopelijk komt er een bevrijdend advies.

Groet,

Steef

Misschien heb je poorten dichtzitten (geblokkeerd) in je router/moden?
Die 2 die het dan wel doen werken dan over poort 80 of 443
Vaak hebben internet radio stations een stream vanaf poort 8000, je moet dan wel die poorten toelaten in je firewall anders doen ze het niet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3484 reacties
  • 16 januari 2025
Herbert.M schreef:

Vaak hebben internet radio stations een stream vanaf poort 8000, je moet dan wel die poorten toelaten in je firewall anders doen ze het niet.

Als dat de val was, werkt geen enkele web browser meer.

• Helper
  • 68 reacties
  • 16 januari 2025
TDN schreef:
Herbert.M schreef:

Hoezo niet?
Dat er poorten dicht staan dat heeft niets te maken met de webbrowser.
Ik ken genoeg bedrijven/instellingen/openbare ruimtes die WiFi aanbieden die alleen de standaard poorten open hebben staan zoals 25,53,80,110,443 en daar lopen de meeste streams (internet radio) ook niet op.
En of ​@Steef zijn mobiele telefoon de verbinding via zijn eigen WiFi heeft of de data gebruikt van de mobiele provider dat is ook niet verteld, als het via de mobiele provider is dan komt het binnen via een andere weg en dan heeft het niets te maken met de V10A en wat erachter hangt.
Als alles wel doet op de mobiel via het WiFi netwerk van de V10A dan is er heel wat anders aan de hand, vraag mij niet wat omdat dan het verhaal wel heel vreemd begint te worden..

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 16 januari 2025

Dit is te technisch voor mij. Ik heb alle Wifi verbindingen (13) 'gewoon', zonder een keuze van poorten gemaakt en ze doen het, behalve dan de internetradio, die het overigens wel gedaan heeft.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3484 reacties
  • 16 januari 2025
Herbert.M schreef:
TDN schreef:
Herbert.M schreef:

Hoe wil je op internet surfen als de port HTTP 80 en HTTPs 443 allebei geblokkeerd zijn?

TvG2016
Helper
  • 423 reacties
  • 16 januari 2025

Bij meerdere providers klagen abonnees over het haperen of geheel wegvallen van internetradio. Zowel wifi als draadloos. Dit lijkt te herleiden naar een bepaald platform dat door meerdere fabrikanten van radio’s met internetradio wordt gebruikt. Deze storing hoedt dus niet aan KPN te liggen maar aan dit radioplatform. Of en zo ja, wanneer dit wordt verholpen dat is onduidelijk.

• Helper
  • 68 reacties
  • 16 januari 2025
TDN schreef:
Herbert.M schreef:
TDN schreef:
Herbert.M schreef:

Hoe wil je op internet surfen als de port HTTP 80 en HTTPs 443 allebei geblokkeerd zijn?

Dat kan natuurlijk niet, poort 80 en 443 staan altijd open, ik heb niet gezegt dat die “misschien dichtstaan” zo snugger ben ik ook wel :-)

Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt, ik schreef “Die 2 die het dan wel doen werken dan over poort 80 of 443” dus die poorten staan WEL open.
Maar audio streams die niet over poort 80 of 443 die lopen vaak over poort 8000 en hoger.
Ik heb hier al jaren een 100 tal aan audio streams lopen op eigen servers en die lopen inmiddels allemaal over https (poort 443) omdat vanaf poort 8000 en hoger alleen maar problemen geven.
Er zijn er nog genoeg aanbieders die de poorten 8000 en hoger gebruiken, vaak gaat dat goed maar ook vaak problemen.
Standaard heeft KPN alle poorten open, dus het ligt niet aan KPN dat is duidelijk.

Reageer