Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid 200Mbps niet mogelijk. Ik wil graag restitutie

• 30 juli 2025
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Beste, 

Door omstandigheden ben ik nu pas in staat om het advies van Uw storingsmonteur op te volgen.

Ik weet de datum niet meer precies, maar bij U is dit bekend.

Ik heb jaren terug mijn internetsnelheid van 100 naar 200 verhoogd.

Wat blijkt !!!  en nu nog steeds dat het op dit adres niet mogelijk is.

Graag zou ik het teveel betaalde gecrediteerd zien.

Getekend, een toch wel tevreden klant.

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@bij voorbaat dank, welkom hier! Ik begrijp dat je een 200 Mbit abonnement hebt, maar je haalt deze snelheid niet. Dat is zeker iets om naar te kijken. Maar dan zijn er wel een paar belangrijke vragen.

De eerste is of je een glasvezel- of een koperverbinding hebt. Dat is belangrijk om te weten vanwege dit:

JanD schreef:

Bij koper heb je een snelheid TOT 200Mbit/s en bij glasvezel heb je gewoon 200/200Mbit/s.

Bij koper is de maximale snelheid afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast) in de wijk.

Hoe dichterbij je woont hoe groter de kans die 200 te halen.

Hoe verder weg je woont, hoe langzamer de snelheid in de praktijk is.

Je geeft aan 94 Mbit te halen. Is dit gemeten via een bekabelde verbinding, of via wifi?

Bekijk origineel

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10403 reacties
  • 30 juli 2025

Beste ​@bij voorbaat dank heb je een koper- of een glasvezelverbinding?

Bij koper heb je een snelheid TOT 200Mbit/s en bij glasvezel heb je gewoon 200/200Mbit/s.

Bij koper is de maximale snelheid afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast) in de wijk.

• 5811 reacties
  • 30 juli 2025

Als 200 mbit bij jou niet mogelijk zou zijn, dan had je daar niet voor kunnen kiezen. Dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Oké Jan

Dat kan allemaal wel, maar ik betaal voor 200 en heb 0,98mb

• 5811 reacties
  • 30 juli 2025
bij voorbaat dank schreef:

Oké Jan

Dat kan allemaal wel, maar ik betaal voor 200 en heb 0,98mb

Weet je dat zeker? Met die "0," er voor? Met die snelheid kan je hier het forum nog niet eens gebruiken denk ik 😉

Hoe meet je de snelheid? Op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

sorry 94,7

• 5811 reacties
  • 30 juli 2025

sorry 94,7

Als dat daadwerkelijk de maximaal haalbare snelheid zou zijn, dan had jij niet eens een 200 mbit abonnement af kunnen sluiten. 

Als je op de homepage van KPN even net doet alsof je nieuwe klant bent, dan zie je de maximaal haalbare snelheid op je adres als je de postcode/huisnummer invult. Wat staat daar dan?

• 13743 reacties
  • 30 juli 2025

sorry 94,7

Is dat Wi-Fi? Zo ja, dan is de kans groot dat je via een kabel en een pc gemeten (ruim?) boven de 100 uitkomt. In dat geval is een 200 Mb/s abo (via koper dus "tot") gewoon te bestellen. En dan levert kpn contractueel waarvoor je betaalt. Wi-Fi is daarbij nooit maatgevend want veel te afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren buiten de invloedssfeer van kpn. Maar je kunt je abo terugzetten naar 100; de kans bestaat dan dat je ongeveer dezelfde snelheid krijgt als je nu hebt, als dat bekabeld tenminste niet al te ver boven de 100 ligt. 

Heb je wellicht pairbonding of VPlus? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • Antwoord
  • 2 augustus 2025

Hoi ​@bij voorbaat dank, welkom hier! Ik begrijp dat je een 200 Mbit abonnement hebt, maar je haalt deze snelheid niet. Dat is zeker iets om naar te kijken. Maar dan zijn er wel een paar belangrijke vragen.

De eerste is of je een glasvezel- of een koperverbinding hebt. Dat is belangrijk om te weten vanwege dit:

JanD schreef:

Je geeft aan 94 Mbit te halen. Is dit gemeten via een bekabelde verbinding, of via wifi?

Reageer