Door omstandigheden ben ik nu pas in staat om het advies van Uw storingsmonteur op te volgen.
Ik weet de datum niet meer precies, maar bij U is dit bekend.
Ik heb jaren terug mijn internetsnelheid van 100 naar 200 verhoogd.
Wat blijkt !!! en nu nog steeds dat het op dit adres niet mogelijk is.
Graag zou ik het teveel betaalde gecrediteerd zien.
Getekend, een toch wel tevreden klant.
Beste antwoord door Erik van KPN
Hoi ​@bij voorbaat dank, welkom hier! Ik begrijp dat je een 200 Mbit abonnement hebt, maar je haalt deze snelheid niet. Dat is zeker iets om naar te kijken. Maar dan zijn er wel een paar belangrijke vragen.
De eerste is of je een glasvezel- of een koperverbinding hebt. Dat is belangrijk om te weten vanwege dit:
JanD schreef:
Bij koper heb je een snelheid TOT 200Mbit/s en bij glasvezel heb je gewoon 200/200Mbit/s.
Bij koper is de maximale snelheid afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast) in de wijk.
Hoe dichterbij je woont hoe groter de kans die 200 te halen.
Hoe verder weg je woont, hoe langzamer de snelheid in de praktijk is.
Je geeft aan 94 Mbit te halen. Is dit gemeten via een bekabelde verbinding, of via wifi?
Als dat daadwerkelijk de maximaal haalbare snelheid zou zijn, dan had jij niet eens een 200 mbit abonnement af kunnen sluiten.
Als je op de homepage van KPN even net doet alsof je nieuwe klant bent, dan zie je de maximaal haalbare snelheid op je adres als je de postcode/huisnummer invult. Wat staat daar dan?
Is dat Wi-Fi? Zo ja, dan is de kans groot dat je via een kabel en een pc gemeten (ruim?) boven de 100 uitkomt. In dat geval is een 200 Mb/s abo (via koper dus "tot") gewoon te bestellen. En dan levert kpn contractueel waarvoor je betaalt. Wi-Fi is daarbij nooit maatgevend want veel te afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren buiten de invloedssfeer van kpn. Maar je kunt je abo terugzetten naar 100; de kans bestaat dan dat je ongeveer dezelfde snelheid krijgt als je nu hebt, als dat bekabeld tenminste niet al te ver boven de 100 ligt.
Hoi ​@bij voorbaat dank, welkom hier! Ik begrijp dat je een 200 Mbit abonnement hebt, maar je haalt deze snelheid niet. Dat is zeker iets om naar te kijken. Maar dan zijn er wel een paar belangrijke vragen.
De eerste is of je een glasvezel- of een koperverbinding hebt. Dat is belangrijk om te weten vanwege dit:
JanD schreef:
Bij koper heb je een snelheid TOT 200Mbit/s en bij glasvezel heb je gewoon 200/200Mbit/s.
Bij koper is de maximale snelheid afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast) in de wijk.
Hoe dichterbij je woont hoe groter de kans die 200 te halen.
Hoe verder weg je woont, hoe langzamer de snelheid in de praktijk is.
Je geeft aan 94 Mbit te halen. Is dit gemeten via een bekabelde verbinding, of via wifi?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.