Gaan we weer…. Na een crash van mijn ER-X door schijnbaar overbelasting heb ik besloten om mijn R210 II in te zetten als router. Hieronder een vraag aangaande de configuratie die ik heb toegepast binnen OPNsense
----------------------------------
Heeft iemand hier ervaring met het instellen van KPN Glasvezel -> OPNsense -> (eventuele switch)?
Ik heb al dergelijke handleidingen gevolgd e.g.
sWORDs: pfSense 2.4.4-P1 met KPN wholesale
Venxblog: KPN glasvezel via PFSense
Alleen op de 1 of andere manier kan mijn OPNsense vanaf de WAN interface 8.8.8.8 niet pingen, terwijl deze wel het juiste IP-adres toegewezen heeft gekregen via PPPoE. Daarbij heb ik voor 'testdoeleinden' de firewall rules ook allemaal open staan maar ook dit wil niet baten.
Is er een eventuele instelling die ik over het hoofd heb gezien, mocht iemand dit ook hebben ervaren.
De OPNsense WAN interface krijgt overigens wel een IP-adres vanuit PPPoE. Het apart is dat ik vanaf de OPNsense appliance 8.8.8.8 niet kan pingen…
EDIT 06-03-2021 20:47: Ik moet er wel bijzeggen dat wanneer ik OPNsense voor de eerste keer aan de NTU koppelde het netwerk het wel even deed alleen wel erg traag. Vervolgens een reboot van OPNsense gedaan en toen deed deze het niet meer…
Komt dit misschien omdat ik geen MAC adres heb ingesteld op de WAN interface, voor het geval van MAC spoofing?
----------------------------------
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.