Skip to main content
Antwoord

Netgear WN300 krijgt geen goed IP-adres na update V10

• June 4, 2025
  • 21 reacties
  • 230 keer bekeken

Gisterennacht deze update gekregen op onze Experiabox V10. Alles lijkt te werken behalve onze oude vertrouwde Netgear WN3000 wifi extender welke al jarenlang prima heeft gewerkt met de Experiabox V10 en alle voorgangers.

Hij krijgt zo te zien geen ipadres en default gateway van de Experiabox als hij een connectie probeert te maken (hij gebruikt DHCP van de experiabox). Als ik bij de verbonden apparaten in het thuisnetwerk kijk dan staat hij erbij maar het Ipv4 adres is daar leeg.  Als ik in de extender zelf een connectie probeer te maken met het wifi netwerk van de Experiabox dan krijg ik na het invullen van de toegangscode van het netwerk vrijwel direct een connectie-timeout.

In de configuratie van de extender zie ik dat hij wel verbonden is maar dat hij een ipadres op een ander subnet heeft namelijk 192.168.1.180 terwijl het subnet van de experiabox 192.168.2.xxx is. Ook de default gateway is leeg.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Experiabox opnieuw opstarten; geen effect

-Extender opnieuw opstarten en naar factory defaults terugzetten; geen effect

-een vast ipadres aanmaken voor het mac adres van de extender maar heeft geen effect

-extra wifinetwerk voor 2.4 GHz en 5 GHz inschakelen en daaraan connecten heeft ook geen effect

Wat is hier het probleem?  

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Het zou goed kunnen, zoals ​@Doman al aangeeft, dat vanwege de leeftijd en verouderde beveiligingsinstellingen je Netgear extender nu niet meer compatible is met de nieuwe KPN Software. We hebben dit momenteel wel in onderzoek en ook deze case zal ik doorgeven aan de ontwikkelaars. Maar dat gaat op korte termijn niet zoveel veranderen ben ik bang. In het Tweakers-topic lees ik dat je toch tot de conclusie bent gekomen om een andere moderne extender aan te schaffen. Dan kun je er in ieder geval weer zeker van zijn dat het goed gaat functioneren. 

Het ligt waarschijnlijk aan de beveiligingsinstellingen dat de extender geen IP-adres krijgt, maar wat je nog zou kunnen proberen is IPv6 uit te schakelen in het modem. Dat is nog het proberen waard. Baat het niet, dan schaadt het niet. 

21 reacties

• Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Mark001. Welkom op de KPN Community! Lastig probleem heb je mee te maken, maar ik denk graag mee hoe we dit kunnen oplossen. 

Je hebt zelf al wat geprobeerd en dat is heel fijn. Dan kunnen we dat al wegstrepen in de troubleshoot. Wel vreemd dat je Netgear WN3000 een IP-adres lijkt te krijgen uit de range 192.168.1.xxx, want dat geeft de Experia Box niet uit inderdaad. Ik lees ook in het Product Update topic van de V10 dat het reserveren van een IP-adres niet lukt in je modem. Dus ik ben toch geneigd te zeggen dat je de Experia Box het beste een fabrieksreset kunt geven. Dat is misschien wel even lastig met allerlei instellingen die je in het modem hebt staan, maar dan weet je zeker dat deze weer functioneert zoals die zou moeten. 

Heb je trouwens wel je Wifi extender ingesteld als accesspoint. Dat lijkt me de meest wenselijke modus die het minste problemen oplevert. Hoe je dat instelt kun je hier vinden: https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WN3000RPV3/WN3000RPv3_QSG_17Aug2015.pdf

Laat maar weten hoe ver je gekomen bent en of het opgelost is :)

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Dat 192.168.1.xxx adres is hoogstwaarschijnlijk de ingebouwde default setting van de extender waar hij op terugvalt als hij geen ip-adres/netmask/gateway/dns van de DHCP server van de Experiabox krijgt bij het opzetten van een connectie.

Het reserveren van een ip-adres lukt alleen niet als het apparaat  op dat moment geen verbinding heeft en je dus uit de uitklaplijst bij “Apparaat” voor “Nieuw apparaat niet in huidige lijst” moet kiezen. Als ik een verbonden apparaat uit de lijst kan selecteren dan werkt het prima. Het lijkt op een bug in de interface software van de Experiabox.

Ik heb hetzelfde probleem als ik de extender met een ethernetkabel aansluit op de Experiabox. Bij “verbonden apparaten” zie ik hem staan maar is het ipadres ook leeg.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 6, 2025

Zie ook  parallel topic  op Tweakers:

Tweakers: Netgear wifi extender werkt niet meer met Experiabox V10

The_Doman schreef:

Als de verbinding nu niet (meer) gemaakt kan worden kan het ook een probleem zijn met veranderingen in de WPA(2) beveiliging door de nieuwe updates van de KPN boxen wat problemen kan geven met bepaalde oudere apparaten:

KPN Community: Sinds de update van mijn modem in maart 2025 kan mijn HP LaserJet Pro 300 color MFP M375nw printer niet meer verbinden

Heb je trouwens wel je Wifi extender ingesteld als accesspoint. Dat lijkt me de meest wenselijke modus die het minste problemen oplevert. Hoe je dat instelt kun je hier vinden: https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WN3000RPV3/WN3000RPv3_QSG_17Aug2015.pdf

AP is altijd de beste optie, alleen moet je dan wel een LAN aansluiting beschikbaar hebben en de oudere versies van de WN3000RP (V1 getest, V2?) hebben zover ik weet/kan zien geen AP mode helaas.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Nog even een followup:

Ik heb de V1 versie van de Netgear WN3000RP en deze heeft inderdaad geen AP mode, maar zou wel via een ethernetkabel op de Experiabox v10 moeten kunnen worden aangesloten. Alleen heb ik dan dezelfde problemen als dat ik hem via wifi verbind met de experiabox.

Dat topic op tweakers is mijn topic.

Het zou best kunnen dat mijn problemen met de extender na de softwareupdate  van de experiabox dezelfde oorzaak heeft als de vele problemen met printers de niet meer willen verbinden met de experiabox.  Maar ja, hoe kom je daarachter? KPN is volgens mij de enige die hier duidelijkheid over zou kunnen geven.   

Op verzoek van Arjan van KPN hierboven heb ik de Experiabox inmiddels een factory reset gegeven maar  dit lost de problemen niet op. Nog steeds krijgt de extender geen ipadres van de experiabox DHCP server als hij probeert te verbinden.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 6, 2025

Ik heb de V1 versie van de Netgear WN3000RP en deze heeft inderdaad geen AP mode, maar zou wel via een ethernetkabel op de Experiabox v10 moeten kunnen worden aangesloten. Alleen heb ik dan dezelfde problemen als dat ik hem via wifi verbind met de experiabox.

Ik heb het uit interesse ook nog even bekeken/getest maar dat dat gaat gewoon niet werken met de V1 van de repeater.
Lan AP mode werkt niet!
WiFi naar LAN (bridge) werkt wel maar nu dus niet meer met de laatste KPN update.
Nu is het maar een oude repeater dus geen echt groot probleem om te vervangen door wat anders.
Veel vervelender is natuurlijk wel voor gebruikers van andere oudere apparaten/printers die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Dat topic op tweakers is mijn topic.

Het zou best kunnen dat mijn problemen met de extender na de softwareupdate  van de experiabox dezelfde oorzaak heeft als de vele problemen met printers de niet meer willen verbinden met de experiabox.  Maar ja, hoe kom je daarachter? KPN is volgens mij de enige die hier duidelijkheid over zou kunnen geven.   

Op verzoek van Arjan van KPN hierboven heb ik de Experiabox inmiddels een factory reset gegeven maar  dit lost de problemen niet op. Nog steeds krijgt de extender geen ipadres van de experiabox DHCP server als hij probeert te verbinden.

Ja dat Tweakers topic herkende ik natuurlijk ook wel, 🙂
Het was ook om het de andere KPN forum medewerker weer even onder de aandacht te brengen zoals ​@Arjan van KPN , ​ @Denise van KPN@Jeroen van KPN, @Vikash van KPN

Steeds worden dan dezelfde adviezen gegeven die dan niet gaan helpen.

Een oplossing of duidelijke informatie/uitleg naar de klanten zal er ook verder niet meer komen verwacht ik.

Jeroen van KPN schreef:

De problemen doen zich niet voor bij iedereen en omdat het dus niet van toepassing is op alle klanten die de software update ontvangen, is er gekozen om deze informatie niet mee te versturen. Dat is nu eenmaal de keuze die gemaakt is, neemt niet weg dat de problemen die nu zijn ontstaan niet ontzettend lastig zijn voor klanten. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 6, 2025

@Doman Problemen met oude printers die wel verbinding maken met wifi maar die geen IP krijgen is zeker bekend bij KPN, moderatoren taggen is dus zinloos. Ik mag er inhoudelijk niks over zeggen maar dit specifieke issue is iets waar we vanaf weten. 

• Auteur
  • Topper
  • June 7, 2025

Ik zat nog wat te kijken bij de instellingen van de Experiabox v10 en kwam onder Wifinetwerk → Wifisignaal een instelling “Oudere generatie wifi apparatuur” i.p.v. “Wifi 5 compatibiliteit” tegen.

Maar helaas, ook deze instelling is geen oplossing voor de problemen.

• Auteur
  • Topper
  • June 7, 2025

Ik had nog een idee:

Kan ik het subnet van het thuisnetwerk in de experiabox niet aanpassen naar 192.168.1.xxx in de DHCP server of is dat gereserveerd?

In dat geval zou de extender, zelfs als hij geen ipadres van de DHCP server zou krijgen, toch in hetzelfde subnet zitten; zijn default ipadres is immers 192.168.1.100

Ik kan bij de DHCP instellingen zo te zien alleen de Primaire DNS server niet instellen. Dit veld is grijs.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 7, 2025

Als u de nieuwe kpn software heeft zou dit wel mogelijk moeten zijn ja.

• Auteur
  • Topper
  • June 7, 2025

Ik heb het gast wifi netwerk het subnet 192.168.1.xxx gegeven en geprobeerd  de extender daaraan te connecten maar ik krijg dan nog steeds geen ipadres van de DHCP server. Helaas.

Daarnaast nog geprobeerd om het vinkje “DHCP autoritatief” uit te zetten maar dat lost het probleem ook niet op.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 7, 2025

Ik had nog een idee:

Kan ik het subnet van het thuisnetwerk in de experiabox niet aanpassen naar 192.168.1.xxx in de DHCP server of is dat gereserveerd?

In dat geval zou de extender, zelfs als hij geen ipadres van de DHCP server zou krijgen, toch in hetzelfde subnet zitten; zijn default ipadres is immers 192.168.1.100

Ik kan bij de DHCP instellingen zo te zien alleen de Primaire DNS server niet instellen. Dit veld is grijs.

Je KAN bij die WN3000RP V1 de IP range wel wijzigen met wat geforceerde handelingen als je de wizard overslaat en direct naar de setup/configuratie gaat via het adres:
http://192.168.1.250/start.htm
Je kan dan wel een IP verbinding maken maar ik krijg er geen werkende internet verbinding mee.
Leuk als experimentje/test maar je komt er niet verder mee.
Ik heb er even de KPN IP range in gezet als voorbeeld. 🙂

Netgear WN3000RP V1 static IP setup

Netgear WN3000RP V1 Status

• Auteur
  • Topper
  • June 7, 2025

Ja daar heb ik ook al wat mee geëxperimenteerd maar het was mij nog niet gelukt om een gateway en primaire dns server anders dan 0.0.0.0 daar te krijgen. En inderdaad geen oplossing om een werkende extender te krijgen.

Als jij dit doet en je kijkt daarna bij “Verbonden apparaten” onder Thuisnetwerk in de Experiabox zie je dan ook dat de extender daar wel tussen staat maar met een leeg ipadres?

Grappig dat je blijkbaar dezelfde extender hebt en dus blijkbaar ook het probleem kunt reproduceren. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 8, 2025

Als jij dit doet en je kijkt daarna bij “Verbonden apparaten” onder Thuisnetwerk in de Experiabox zie je dan ook dat de extender daar wel tussen staat maar met een leeg ipadres? 

Ik zit hier (nog?) bij Ziggo. 😄
Maar ik kom dezelfde situaties wel regelmatig tegen bij  zowel Ziggo/KPN en andere providers met gelijksoortige hardware/modem/routers.
Zie ook recent topic weer:
Ziggo Community: SSID niet zichbaar bij wat oudere laptops en nieuwe Smartwifi modems.

Grappig dat je blijkbaar dezelfde extender hebt en dus blijkbaar ook het probleem kunt reproduceren.  

Bij mij werkt de betreffende repeater (nog) wel met mijn oudere (niet Sagemcom) Ziggo modem/router.
Maar het  ging er hier alleen maar om om te proberen of de bedrade AP functionaliteit toch op een of andere manier was te forceren op die Netgear.
Dat krijg ik dus hier ook niet voor elkaar.
Ik zal het nog wel eens even testen als "case study” met een nieuw Ziggo modem of het zelfde probleem zich daar ook voor doet.

En de problemen zijn dus bij Ziggo dus ook niet veel anders:

Ziggo Community: batterij verbinden met energiemeter

Karel. schreef:

Het probleem is dat het Ziggo wifi6 modem grote moeite heeft met verbinden met oudere wifi (IoT) apparaten. En het gebrek aan mogelijke instellingen in de kreupele firmware en hardware van het Ziggo modem. De community staat hier vol van connectie problemen met het zwarte Ziggo modem. Meestal met het advies: kanaal optimalisatie uit, 5GHz (tijdelijk uitzetten), 2.4GHZ 20MHz kanaalbreedte, 802.11b/g/n protocol.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 9, 2025

Het zou goed kunnen, zoals ​@Doman al aangeeft, dat vanwege de leeftijd en verouderde beveiligingsinstellingen je Netgear extender nu niet meer compatible is met de nieuwe KPN Software. We hebben dit momenteel wel in onderzoek en ook deze case zal ik doorgeven aan de ontwikkelaars. Maar dat gaat op korte termijn niet zoveel veranderen ben ik bang. In het Tweakers-topic lees ik dat je toch tot de conclusie bent gekomen om een andere moderne extender aan te schaffen. Dan kun je er in ieder geval weer zeker van zijn dat het goed gaat functioneren. 

Het ligt waarschijnlijk aan de beveiligingsinstellingen dat de extender geen IP-adres krijgt, maar wat je nog zou kunnen proberen is IPv6 uit te schakelen in het modem. Dat is nog het proberen waard. Baat het niet, dan schaadt het niet. 

• Auteur
  • Topper
  • June 10, 2025

IPv6 stond standaard uitgeschakeld na de firmware update door KPN. Dat kan de oorzaak niet zijn.

Dat de extender ‘verouderd’ zou zijn wat betreft beveiligingsinstellingen durf ik te betwijfelen. Ik neem aan dat je dan doelt op de WPS2 (AES) of WPS2-Personal instelling. Deze beveiligingsstandaard is als het goed is gewoon gestandaardiseerd en wordt door de Netgear extender ondersteund.

Maar goed, het blijft speculeren zolang er geen technisch onderzoek wordt gedaan naar de oorzaak.

Wat ik wel opvallend vind is dat de KPN helpdesk zich er wel heel gemakkelijk van af lijkt te willen maken door gewoon te stellen dat ‘we geen andere apparaten ondersteunen dan wat we zelf verkopen’. Als leverancier van zo’n belangrijk centraal apparaat in het netwerk zoals de Experiabox, zou je bij een update van de firmware toch verwachten dat er minimaal op compatibiliteit met oudere apparaten wordt getest en als er dan problemen zijn met oudere apparaten dat dit dan van tevoren wordt gecommuniceerd naar klanten. 

Of zoals een andere gedupeerde hier al eerder zei; “het kan toch niet zo zijn dat ik nu allemaal nieuwe apparaten moet gaan kopen omdat KPN een firmware update van de Experiabox heeft gedaan.” 

In ieder geval bedankt voor het meedenken en het doorsturen van mijn bevindingen naar het ontwikkelteam.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 10, 2025

Beste ​@Mark001 Zelf heb ik een stokoude TP-L-router die ik zelfs draadloos via WDS, niet te verwarren met WPS werkend aan kan sluiten op de 2,4-band van de modem.

Dus jouw TP-L moet oom werkend te krijgen zijn.

Heb je bij TP-L al op de ondersteuningspagina's gekeken of de helpdesk van TP-L geraadpleegd?

Wifi wordt officieel niet ondersteund door KPN o/mdat dit een interen thuisnetwerkkwestie is en al helemaal niet voor niet-KPN-spullen.

Desalniettemin doet KPN er wel van alles aan om klaten te helpen om de wifi goed te krijgen.

Maar gaat het niet werken, jammer dan.

Ze geven (nog) niet een wifigarantie, zoals Ziggo sinds kort, onder voorwaarden doet.

Jouw TP-L zal het beste en simpelste werken in APmodus.

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Mijn nieuwe D-Link DAP-X1860 extender/AP werkt.

In de Experiabox onder "Verbonden apparaten" zie ik echter dat bij deze het IPv4 adres ook leeg is. Iemand die begrijpt hoe dat kan?

Daarnaast zie ik geen apparaten onder "Verbonden apparaten" die verbonden zijn via de extender. En daarnaast viel mij op dat de extender (door de experiabox?) een naamgeving krijgt zoals "Bridge-1" terwijl de oude extender een naam kreeg als "Device-22"?!

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 11, 2025

Ik zal het nog wel eens even testen als "case study” met een nieuw Ziggo modem of het zelfde probleem zich daar ook voor doet.

Vandaag nog even bij een kennis langs geweest voor wat computer assistentie.
Deze zit bij Odido en heeft de ZYXEL T-56  WiFi 6 box/router.
Ik heb daar de betreffende  Netgear WN3000RP V1 ook even kunnen testen en deze werkt daar zonder problemen.
Dus als repeater verbonden met WPA2-PSK/AES.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat de nieuwe extender wel werkt! Wel vreemd dat je geen IP-adres te zien krijgt onder ‘Verbonden apparaten’. Is de info onder ‘Apparaat info’ ook leeg als je het apparaat aanklikt in het topologie-overzicht? Om het op te lossen zou je eens kunnen kiezen voor ‘Opnieuw laden’ onder Thuisnetwerk. Of iets rigoureuzer door een herstart van het thuisnetwerk te doen onder ‘Instellingen’ en dan ‘Systeem’. Mocht dat niet lukken, dan raad ik je aan om een netwerkscanner app te gebruiken om achter het IP-adres te komen. 

En het kan kloppen dat je niet ziet welke apparaten verbonden zijn met de extender. Niet van elke switch of extender wordt die informatie goed weergegeven in onze software. Dan kun je het beste de software of webinterface van de extender zelf voor gebruiken. 

Verder wil ik nog even terugkomen op een eerder bericht van je:

Wat ik wel opvallend vind is dat de KPN helpdesk zich er wel heel gemakkelijk van af lijkt te willen maken door gewoon te stellen dat ‘we geen andere apparaten ondersteunen dan wat we zelf verkopen’. Als leverancier van zo’n belangrijk centraal apparaat in het netwerk zoals de Experiabox, zou je bij een update van de firmware toch verwachten dat er minimaal op compatibiliteit met oudere apparaten wordt getest en als er dan problemen zijn met oudere apparaten dat dit dan van tevoren wordt gecommuniceerd naar klanten. 

In beginsel klopt het wel dat de helpdesk geen ondersteuning biedt bij het instellen en werkzaam krijgen van niet-KPN apparatuur. Er is zoveel apparatuur op de markt met tig instellingen die van invloed zijn op de werking en stabiliteit van de internetverbinding, dat dat geen doen is. Wij garanderen een stabiele verbinding met KPN apparatuur, maar als de klant daar zelf apparatuur aan wil toevoegen, dan mag dat, maar is het verder wel de verantwoordelijkheid om dat in te stellen. In dit geval lijkt het er wel sterk op dat de KPN software zorgt voor een beperking en dan is dat iets wat wij dienen te onderzoeken. Een helpdeskmedewerker zou daarvoor een signalering kunnen doorsturen, maar veel meer dan dat zit er niet in. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 17, 2025

Nog even een (interessante) update hierover.
Afgelopen weekend heb ik de Netgear WN3000RP V1 repeater nu ook kunnen testen bij een kennis met het nieuwe Ziggo Sagemcom Smartwifi 6 modem:

De repeater kon hiermee direct een verbinding maken (WPA2-PSK/AES) zonder aanpassingen en functioneerde verder zonder enig probleem!

Dit geeft toch wel weer extra aan dat er een zwaar incompatibiliteitsprobleem is met de laatste KPN firmware update/boxen en (bepaalde) oudere WPA2 clients.

Het zou goed kunnen, zoals ​@Doman al aangeeft, dat vanwege de leeftijd en verouderde beveiligingsinstellingen je Netgear extender nu niet meer compatible is met de nieuwe KPN Software. 

Het is meer dat juist de KPN software niet meer compatible is met bepaalde oudere apparaten.
Dat blijkt ook uit de vele soortgelijke topics hier met (vooral) printers.

We hebben dit momenteel wel in onderzoek en ook deze case zal ik doorgeven aan de ontwikkelaars. Maar dat gaat op korte termijn niet zoveel veranderen ben ik bang.

In dit geval lijkt het er wel sterk op dat de KPN software zorgt voor een beperking en dan is dat iets wat wij dienen te onderzoeken. Een helpdeskmedewerker zou daarvoor een signalering kunnen doorsturen, maar veel meer dan dat zit er niet in.

Dus er wordt waarschijnlijk niets aan gedaan en KPN ziet het meer als “Collateral Damage” aka jammer maar helaas voor betreffende klanten.
Na verloop van tijd verstommen de klachten toch wel en/of men koopt geforceerd wat nieuws? 😏
Want de topics hierover lopen al zeer lang onderhand:

Geen verbinding met Epson sx535wd na update van Experia Box V10

Nu deze suggestie geen oplossing biedt … Zou het mogelijk zijn om het verschil in gedrag tussen de oude en nieuwe firmware mbt de beveiliging van de draadloze communicatie te bespreken met het technische team, de ontwikkelaars?

Tja, 😏

Epson printer verbind niet meer met Wifi na update V10

We zien dit inderdaad wat vaker voorbij komen, ​@Hesselh. Ik heb ook niet direct een oplossing voor je wat betreft de printer. Wel kan ik dit doorgeven richting het modemteam.

​Als dat “modemteam” nu ook zelf eens wat oudere printers/apparaten neerzet die zulke problemen geven en nagaat/laat weten wat er nu precies fout gaat  door de nieuwe modems/firmware updates?
Maar waarschijnlijk weten ze dat allemaal al wel. 😏

Ook zien we natuurlijk maar een heel klein deel van de “getroffen” gebruikers die opeens met deze problemen geconfronteerd worden hiervan melding maken/hierover lezen op het forum.

Kan je ons -na twee maanden- een update geven over de status van het ticket over dit onderzoek van het modemteam?

Dat klanten en medewerkers er nog steeds niet goed over worden geïnformeerd maakt het alleen maar ergerlijker:

Sinds update Box 12 geen wifi verbinding meer met printer

Hoi ​@koekei . Welkom hier.

Wat jammer dat het niet lukt om je printer draadloos te verbinden. Ik weet eerlijk gezegd niets van een bekend probleem hiermee. Waar heb je deze informatie gehoord of gezien? 

Heb je al geprobeerd om ipv6 uit te zetten? 

@Doman Problemen met oude printers die wel verbinding maken met wifi maar die geen IP krijgen is zeker bekend bij KPN, moderatoren taggen is dus zinloos. Ik mag er inhoudelijk niks over zeggen maar dit specifieke issue is iets waar we vanaf weten. 

Jeroen van KPN schreef:

De problemen doen zich niet voor bij iedereen en omdat het dus niet van toepassing is op alle klanten die de software update ontvangen, is er gekozen om deze informatie niet mee te versturen. Dat is nu eenmaal de keuze die gemaakt is, neemt niet weg dat de problemen die nu zijn ontstaan niet ontzettend lastig zijn voor klanten.