Skip to main content

Problemen met LSC-lampen en camera's na update

• 3 februari 2025
  • 17 reacties
  • 304 keer bekeken

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Beste lezers,

Ook ik heb na de update problemen met mijn Wi-Fi netwerk en uiteindelijk met uitstekende telefonische  hulp van KPN helpdesk de router vanuit de fabrieksinstellingen (SSID en Wachtwoord) via de admin toegang weer kunnen wijzigen in eigen instellingen qua SSID en Wachtwoord. Wat mij echter tot op heden niet meer lukt is om mijn lampen en camera's (LSC bij Action gekocht en die werken alleen op 2.4 Ghz) aan de praat te krijgen zelfs met het openzetten van het extra 2,4 Ghz toegang. Ik overweeg nu om mijn LSC Account op te heffen en een nieuwe aan te vragen of heeft iemand een mogelijke andere oplossing want kan nergens iets vinden om evt de LSC gegevens van mijn account te wijzigen.

Mvrgr  JohnA76

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

17 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6957 reacties
  • 5 februari 2025

Hallo John wat een lastige situatie, heb je dit nog weten te verhelpen. Ik heb zelf niet direct ervaring met dit type lamp maar wellicht heeft iemand in de Community hier ervaring mee. Ik zou toch inzetten op een extra netwerk op 2.4 GHz als oplossing. Zie ook:

Forum|alt.badge.img+2

Heb je met je telefoon ook verbinding gemaakt met de Extra wifi toen je ze opnieuw in wilde stellen ? Dat is namelijk wel nodig.

Ik gebruik zelf de slimme stekkers van LSC en die werken probleemloos (wel nog de oude firmware op het modem). 

Ik gebruik ipv de LSC app de app van Tuya Smart, maar dat zou in principe niet uit moeten maken.

@edit: als je bij extra Wifi ook de 5Ghz aanmaakt, dan moet je deze wel een andere naam geven, anders heb je grote kans dat het weer misgaat.
Ik heb de 5Ghz extra Wifi zelf uitgezet.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 10 februari 2025

Beste lezers,

Zelf loop ik helaas na de laatste update van de V10 Experiabox nog tegen wat vreemde zaken aan maar ik denk dat de LSC app waarmee ik de Action lampen en camera's bedien ook niet helemaal soepel meer verloopt na de upgrade.  Het meest vervelende is dat ik mijn eigen router qua Wi-Fi niet meer extern kan bereiken via Internet. Ik kon voor de update op mij Samsung Smartphone de LSC app aankiezen waar ik ook was bv in Arnhem en zo op afstand oa mijn lampen in huis bedienen. Heb contakt gehad met KPN helpdesk en wat tips gekregen voor aanpassingen in mijn V10 Box qua beveiliging vanaf buiten af maar tot nu toe geen echt resultaat tot mijn spijt. Het lijkt erop dat de toegang via Internet van buitenaf naar mijn modem "geblokkeerd is" voor "oproepen/stuur info" .Ook proberen met de Tuya app waarmee je ook apparatuur zoals met de LSC app aan te kiezen lukt dus ???? (Tuya app kan enorm veel platforms bedienen want is daar de "basis" voor.

Wie heeft er tips !!!!  Mvrgr JohnA

Admin: verplaatst naar je eigen topic

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 12 februari 2025

Beste Jasper van KPN

Het is mij tot nu toch nog niet echt gelukt om mijn Experia V10 box na de laatste software update optimaal te kunnen laten werken met mijn LSC app en bijbehorende apparaten. Heb aan mijn SSID voor de 2.4 toegang in het SSID  extra opgenomen -2.4G maar heeft niet echt resultaat. Het meest vervelende vindt ik dat ik niet buitenshuis mijn eigen Experiabox V10 kan benaderen wat voor de update wel lukte zodat ik bv 's avonds als ik vergeten was de verlichting aan te zetten dit bv in Arnhem alsnog kon doen. HOE Stel in mijn Experiabox V10 in zodat weer mogelijk is.  

Mvrgr JohnA76

Admin: verplaatst naar je eigen topic

Forum|alt.badge.img+2

Heb je de LSC apparaten ook gereset, en daarna opnieuw proberen te installeren ?
En als je dat doet, dan moet je telefoon volgens mij ook verbonden zijn met hetzelfde 4G netwerk.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 13 februari 2025

Beste WOTD

Heb van alles al geprobeerd met instellingen specifiek op mijn Wi-Fi thuisnetwerk in combinatie met mijn Smartphone en als ik na complete reset van bv een Powerplug opnieuw ga toevoegen geeft hij ook weer het netwerk waar op ik dan ben aangesloten (bv xxxÌŒ-2.4G)  en vul dan het bijbehorende wachtwoord in maar kom dan niet echt verder. Meest vervelende vindt ik nog dat ik niet meer buiten mijn thuis Wi-Fi oa mijn lampen kan bedienen en de camera's bekijken (heb ik momenteel nog niet opnieuw aangesloten maar hoop dat dat binnenkort wel lukt).

Mvrgr  JohnA76

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 13 februari 2025
JohnA76 schreef:

Beste WOTD

Heb van alles al geprobeerd met instellingen specifiek op mijn Wi-Fi thuisnetwerk in combinatie met mijn Smartphone en als ik na complete reset van bv een Powerplug opnieuw ga toevoegen geeft hij ook weer het netwerk waar op ik dan ben aangesloten (bv xxxÌŒ-2.4G)  en vul dan het bijbehorende wachtwoord in maar kom dan niet echt verder. Meest vervelende vindt ik nog dat ik niet meer buiten mijn thuis Wi-Fi oa mijn lampen kan bedienen en de camera's bekijken (heb ik momenteel nog niet opnieuw aangesloten maar hoop dat dat binnenkort wel lukt).

Mvrgr  JohnA76

Nog even toelichting, ik heb in de LSC App aangegeven dat mijn buitenlamp automatisch elke dag om 17h00 aan gaat en om 22h00 uitgaat en voor de zekerheid ook nog uit om 22h15. Beiden gebeurd niet maar krijg wel keurig een melding in de app dat het niet is gelukt en als tip dat ik moet kijken naar de lamp en het netwerk.  Er is dus naar mijn gevoel duidelijk iets mis met de onderlinge communicatie maar wat precies ??? 

Groetjes JohnA76 

Forum|alt.badge.img+2

Vervelend zeg. Kun je je apparaten wel handmatig via de app bedienen? Of werkt dat ook niet?

Ik heb zelf de Box 12 met de (ver)oude(rde) software dus ik kan het helaas niet reproduceren. Voor mij houdt het dus een beetje op qua advies nu. Zelf gebruik ik de Tuya app en daarin staan mijn apparaten online op de 2.4 Ghz extra wifi.

Forum|alt.badge.img+2

Nog één dingetje. Kun je in jouw webinterface  ook keuzes maken qua security? 

Bij mij kan ik alleen WPA2 Personal kiezen. Wellicht heeft de nieuwe firmware meer opties?

Wellicht kun je daar nog eens naar kijken.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 13 februari 2025

Hoi, Bedankt voor je snelle reactie, ik kan mijn lampen wel via de app bedienen als ik thuis ben. Ik zal eens kijken bij de webinterface qua keuzes. Tuya (heb al een account aangemaakt) wil gaan zetten op een andere Smartphone waar ook een ander Google account opzit en probeer gewoon wat uit. Je hebt het over de experiabox 12, kennelijk kun je daar "minder" wat aan wijzigen.

Zal je op de hoogte houden van mijn bevindingen (misschien dat ik mijn experiabox V10 maar eens een keiharde reset ga geven met een paperclip en dan opnieuw mijn huidige SSID en Wachtwoord gebruik.

Mvrgr JohnA76

Forum|alt.badge.img+2

Als ze in de app wel werken, dan moet je misschien de regels voor automatisch aan/uit even opnieuw aanmaken. Het kan zijn dat door de reset eea niet meer werkt. Ik moest dit ook toen ik van Ziggo naar KPN veranderde.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 14 februari 2025

Beste WOTD

Bedankt voor je Tip.  Heb vanmorgen een nieuwe timer taak aangemaakt voor de laatste aangemelde Power plug maar geen effect. Ga de volgende actie ondernemen: Ga op een andere Smartphone met ander G mail account een nieuwe LSC app zetten en die op dat account registreren,  vervolgens een Powerplug toevoegen en kijken wat er dan gebeurt (Laat mijn 2e Smartphone contact maken met de 2.4 Ghz toegang van mijn Experiabox V10) dus dan komt alles op 2.4 Ghz.

Als het niet werkt ga ik maandag mijn Experiabox  V10 een harde fabrieks reset geven met een paperclip en daarna SSID en Wachtwoord weer instellen op mijn eigen gegevens (ik verwacht dan eigenlijk niet dat ik de Powerplug etc  opnieuw moet instellen)

Zal je op de hoogte houden van mijn bevindingen

Goed weekend  Gr JohnA76

Forum|alt.badge.img+2

Wellicht zou je de firewall nog een stapje lager kunnen zetten, of uit om te testen.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 14 februari 2025

Hoi,

Even tussen stand, Heb in Experiabox V10 bij de Beveiliging - Firewall het beveiligings niveau op Standaard gezet (had het Hoog staan) .  Smartphone Wi-Fi uit zodat ik op 5G buiten op internet kan werken en je houdt het niet voor mogelijk maar de meeste dingen werken en ook de koppeling in de app Home van Google naar de app LSC doet het. 

Ga nog wel even verder met andere Smartphone maar dit is tot nu toe hoopgevend.

Gr John 

Forum|alt.badge.img+2

Top ! Dat klinkt goed.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 14 februari 2025

Hoi,

Alles werkt weer naar volle tevredenheid door eigenlijk alleen maar het niveau van de Firewall van hoog naar standaard te brengen.

Jij bedankt voor het meedenken en ten slotte gaf jij de verlossende tip om het niveau van de Firewall aan te passen TOP !!!!!!!!!

Groetjes JohnA76 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6957 reacties
  • 18 februari 2025

Fijn om te horen dat het gelukt is ​@JohnA76! En iedereen bedankt voor het meedenken! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen.

Reageer