mijn zonnepanelen maken via wifi contact met mijn thuisnetwerk, echter nadat ik de router heb moeten resetten kan de inverter niet meer contact maken.
navraag bij de leverancier geeft, dat er bij mijn systeem een fout zou moeten zitten.
ik moet voor de verbinding inloggen op de wifi van de inverter en dat gaat via 10.10.100.253 en de standaard inlog gegevens.
vervolgens kom ik in het menu van de unit.
op de pagina device information vind ik de volgende gegevens.
macadres: F0FE6B6DC5C0
wireless AP: enable
SSID: huisgenerator (zelf ingesteld)
IP adres: 10.10.100.253
wireless STA mode: enable
Router SSID: vignoble48 (mijn thuisnetwerk)
encryption mode: WPA2PSK
algoritme: AES
router password: mijn thuisnetwerk paswoord
in de advanced mode kan ik vervolgens andere instellingen doen zoals de SSID van de inverter en het password. echter als ik het standaard password verander kan ik niet meer inloggen op de inverter tot ik een wifi reload heb uitgevoerd.
verder kan ik op die pagina gegevens invullen voor DHCP-mode.
in mijn thuisnetwerk werk ik met statische IPadressen, waarbij de inverter adres 192.168.2.4 heeft.
de in gevulde gegevens zijn:
DHCPmode: STATIC
IPadres:192.168.2.4
subnet mask: 255.255.255.0
gateway:192.168.2.254
DNS:10.10.100.253
als ik DHCPmode instel op DHCP zijn bovenstaande gegevens grijs met alleen het DNS ingevuld.
ik vraag mij af of de IPadressen die ik daar invul de juiste zijn, met name de gateway.
mvg.
Leo Wijngaard
***@kpnmail.nl
*Admin: topic verplaatst naar juiste board en gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.