Skip to main content
Vraag

Smartwares IP camera CIP-37186AT niet te benaderen buiten eigen Wifi

• 28 februari 2025
  • 25 reacties
  • 124 keer bekeken

Smartwares ip camera : CIP-37186AT werkt thuis op eigen wifi perfect ( met de App SW360 )

Ook met mn mobiel via wifi , prima beeld ( met de App SW360 )

Echter met mobiel op 4G krijg ik de boodschap : offline ( met de App SW360 )

de Smartwaresgroup kan niet helpen : camera is opgestuurd en onderzocht, beweert , dat de camera , de wifi module defect is en camera weer teruggestuurd .

Weer aan de Wifi en werkt thuis perfect .

Dus dat kan niet waar zijn : ik heb 4 van zulke cameras , die het begin vorig jaar wel goed deden ( dus ook te zien via mobieltje en 4G )

Router is Experia Box V10

25 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8257 reacties
  • 28 februari 2025

Beste ​@robvt ik heb de installatiehandleiding van de app even gelezen, zie hieronder en vraag me af of je alles wel letterlijk gevolgd hebt en waar nodig de instellingen binnen je mobiel waar nodig aangepast hebt en de instellingen binnen je modem.

file:///C:/Users/31630/Downloads/CIP-37186AT_1f53324d-f6ed-4071-a1b8-94f8b58151e6__SW360%20app%20instruction%20manual.pdf

Welke firmwareversie heeft jouw modem? is dat   V1.01.00T04.3Intermediate

geef dan binnen de modem de 2,4-band een andere naam dan de 5,0-band.

Heeft je modem een nieuwere versie van de firmware, activeer dan binnen de modem ‘extra wifi’ en activeer binnen ‘extra wifi’ de 2.4-band voor de camera('s) en zorg er voor dast je mobiel via wifi verbonden is met een 2,4-band van je thuisnetwerk.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

ik heb exact de handleiding gevolgd . vind niets over instellingen in het modem .

ik ben ingelogd in sw360 , anders zie ik helemaal niets .

en nogmaals : wifi thuis gaat het goed , ook op mobiel . Daar buiten niet.

( begin vorig jaar werkte het nog wel )

er wordt niets opgeslagen , ik wil gewoon live beelden zien

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

experia  :   V1.01.00T04.3Intermediate

camera kan alleen op 2,4 geïnstalleerd worden.

probleem met de mobiel is juist , als ik NIET op wifi zit

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8257 reacties
  • 28 februari 2025

Beste ​@robvt om via 4G goed beeld te hebben moet het eerst goed met de app op je thuisnetwerk aangesloten worden.

Betere uitleg kan ik niet geven dan reeds hierboven geschetst.

Heb je bij de V10 de 2.4-band wel een andere naam gegeven dan de 5,0-band???

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

dus als ik ver van huis ben , moet ik via de app op mn thuiswerk aangesloten zijn ?

Hoe doe je dat ?

in de handleiding : De cloud(server) wordt alleen gebruikt om de verbinding tot stand te brengen. Uw
beelden worden niet via de cloud overgebracht, maar via een directe veilige (ver-
sleutelde) verbinding tussen de camera en de telefoon.

in sw360 heb ik me aangemeld met gebr. naam en wachtwoord . Kennelijk wordt dan via de cloud verbinding gemaakt met de camera

Forum|alt.badge.img+2

Probeer eens om het beveiligingsniveau in je modem instelling lager te zetten.
Onlangs hielp dat bij iemand waarbij de slimme lampen niet werkten vanwege een te strenge firewall instelling.

@JanD: je links naar een handleiding op een c-schijf, dat gaat niet werken hè :)

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

link werkt niet , handleiding zelf gevonden

ook na uitzetten 5 Ghz werkt het niet

beveiligingsniveau in de Experia box ??  waro ?

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb zelf de Box 12, maar er is vast ergens een sectie genaamd firewall, beveiliging of iets dergelijks.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

windows11 firewall uitgezet : zelfde pb.

Forum|alt.badge.img+2

Nee niet de Windows firewall. De firewall in je experia

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

waar ?? in de Experia Box V10  ??

Forum|alt.badge.img+2
robvt schreef:

Ja inderdaad. Ik heb zelf de V12, maar er is vast wel iemand die de procedure van de V10 kan uitleggen.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

ben benieuwd

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8257 reacties
  • 1 maart 2025
WalkerOfTheDay schreef:

Probeer eens om het beveiligingsniveau in je modem instelling lager te zetten.
Onlangs hielp dat bij iemand waarbij de slimme lampen niet werkten vanwege een te strenge firewall instelling.

@JanD: je links naar een handleiding op een c-schijf, dat gaat niet werken hè :)

Klopt ​@WalkerOfTheDay foutje van mij.

Link verwijderd.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8257 reacties
  • 1 maart 2025
robvt schreef:

dus als ik ver van huis ben , moet ik via de app op mn thuiswerk aangesloten zijn ?

Hoe doe je dat ?

in de handleiding : De cloud(server) wordt alleen gebruikt om de verbinding tot stand te brengen. Uw
beelden worden niet via de cloud overgebracht, maar via een directe veilige (ver-
sleutelde) verbinding tussen de camera en de telefoon.

in sw360 heb ik me aangemeld met gebr. naam en wachtwoord . Kennelijk wordt dan via de cloud verbinding gemaakt met de camera

Beste ​@robvt als je buitenshuis bent hoef je en kun je uiteraard niet met je thuis-wifi verbonden zijn.

Maar om goed via 4G verbonden te zijn met je netwerk thuis, moet het thuis via wifi eerst goed ingesteld zijn en dan gaat de verbinding via 4g/5G in de regel gewoon goed is mijn persoonlijke ervaring.

Maar dat kun je thuis natuurlijk heel goed testen, gewoon je mobiel op 4G/5G zetten en je weet of het werkt.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2025

Dat werkt dus niet , dat is juist het probleem

Forum|alt.badge.img+2

Vandaar dat ik vermoed dat het aan het beveilings niveau van je Box ligt. Aangezien het thuis via WiFi wel werkt. Dat betekent dat de camera benaderbaar is.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2025

zou kunnen . t jammere is , dat het een jaar geleden wel werkte . Mogelijk een of andere update in de Experia . Alleen van buiten is de camera niet te bereiken.

Forum|alt.badge.img+2

Is het je inmiddels al eens gelukt om in het modem in te loggen om het firewall niveau te checken?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3413 reacties
  • 1 maart 2025
robvt schreef:

zou kunnen . t jammere is , dat het een jaar geleden wel werkte . Mogelijk een of andere update in de Experia . Alleen van buiten is de camera niet te bereiken.

Er zijn meer meldingen over niet werkende port forwarding na de laste firmware update van V10.

B.v, 

Forum|alt.badge.img+2
TDN schreef:
robvt schreef:

Er zijn meer meldingen over niet werkende port forwarding na de laste firmware update van V10.

B.v, 

Port forward is meestal niet nodig voor camera's. Ik kan al mijn camera's benaderen, waar ik ook ben zonder port forwards.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2025

Hoewel ik denk dat port forwarding niet nodig is:

ook port forwarding geprobeerd , en UPNP aan en uit . Nog niks

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8257 reacties
  • 1 maart 2025
robvt schreef:

Beste ​@robvt als je nog de ‘oude’ firmware hebt, deze dus:  V1.01.00T04.3Intermediate

valt er niets in te stellen aan de firewall.

Heb je de nieuwere firmware, dat zie je op het inlogscherm van de modem, dan kun je de firewall op standaard zetten.

Portforwarding heb je niets mee van doen, wordt ook niet in de handleiding beschreven.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@robvt, welkom op onze community! Ik heb hier zelf niet bijzonder veel verstand van maar ik zie dat er al mooi meegedacht wordt! Ben je in de tussentijd nog iets verder gekomen? Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?

We hebben een handig artikel over port forwarding op je V10 maar let er wel op met deze instellingen want je wilt geen onveilige situaties veroorzaken.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 4 maart 2025

Aan mijn netwerk hangt een aantal PC's , Camera  , en Robot.

Port forwarding is volgens mij in dit geval helemaal niet nodig  ( heb ik overigens wel geprobeerd )

Ik begrijp niet , hoe de beelden worden overgebracht , als ik op mijn mobiel de wifi uit zet.

De wifi camera beelden gaan via de router naar een site van de SW360 app ( waar ik in de app ben ingelogd ) en zouden dan via mijn 4G provider naar mijn mobiel terug moeten komen .

Ik heb nog een ander merk wifi camera die met een andere app perfect werkt ( ook geen port forwarding nodig )

*