Ik heb problemen met de installatie van een superwifi versterker. De eerste versterker aansluiten op de expedia box ging goed, groen lampje brand contstant. Maar de tweede superwifi versterker komt niet online, draadloos aangesloten brand het lampje contstant rood constant (ook als ik dichtbij de Expedia box probeer). Bekabeld aangesloten met meegeleverde netwerkkabel brand het lampje contstant oranje. In dit laatste geval wordt die wel gezien in de thuis app, maar wordt oranje weergegeven, terwijl de op de Expedia box aangesloten versterker wel groen wordt weergegeven. Beide versterkers zijn al een keer via de thuis app ge-update, maar dat heeft verder geen positief effect. Wat gaat hier mis.
SuperWifi versterker geeft oranje lampje
Beste antwoord door CME
Dat is duidelijk. Het lijkt inderdaad niet aan de versterker te liggen, maar meer aan de manier van aansluiten, alleen hoe kan het opgelost worden. Ik ben nog even verder gaan zoeken hoe het precies zit.
Als het lampje rood brandt kun je het volgende doen:
- Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Dat heb je al gedaan.
- Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is. Lukt dit?
Kitty: heb gedaan wat je hier voorstelt om een draadloze verbinding tussen de twee versterkers op te zetten. Heb de tweede versterker los gehaald van het netwerk, en daarna het wps knopje ingedrukt. Daarna heb ik ook op de tweede (bekabelde) versterker op het wps knopje gedrukt. Op beide versterkers brand nu een groen lampje.
Bedankt voor het meedenken en jou oplossing!! Groeten, Kitty
Bij een oranje lampje kun je de volgende acties proberen:
- In het geval van een slechte WiFi verbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt. Heb je dat ook geprobeerd?
- In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt. Dit is volgens mij niet van toepassing.
Ik ben benieuwd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.