Skip to main content
Sticky

Test de toekomst van de MijnKPN App: probeer nieuwe wifi-functies en instellingen

• 24 februari 2025
  • 26 reacties
  • 2776 keer bekeken
Test de toekomst van de MijnKPN App: probeer nieuwe wifi-functies en instellingen
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Naast steeds meer modems met KPN software, vernieuwen en verbeteren we ook de MijnKPN app. En we zoeken testers! Doe jij mee?

Test mee met de nieuwe mogelijkheden in de MijnKPN app

Misschien heb je het gemerkt of er over gelezen op onze community: we zijn druk bezig om onze modems over te zetten naar KPN Software. Met deze software willen we jouw thuiservaring met internet en wifi beter en persoonlijker maken. 

Binnenkort krijg je in de MijnKPN app meer mogelijkheden om zelf instellingen aan te passen en functionaliteiten te gebruiken. Om deze nieuwe functies zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, hebben we nu een aparte test-app ontwikkeld.

Waarom meedoen?

Dit is jouw kans om als een van de eersten de nieuwe functies uit te proberen en mee te denken over de toekomst van onze app! Met deze app krijg je meer controle over jouw thuisnetwerk. Zo kun je bijvoorbeeld:

• Snel een gastnetwerk instellen
  • Apparaten prioriteit geven voor een betere verbinding
  • Ouderlijk toezicht instellen
  • Handige aanbevelingen krijgen om wifi-problemen zelf op te lossen

We lezen graag jouw mening: werkt alles soepel? Vind je gemakkelijk wat je zoekt? Mis je nog iets? Jouw input helpt ons om de app nóg beter te maken!

Wat vragen we van jou als tester? 

• Je test de app actief en geeft je feedback via onze besloten testgroep op de KPN Community
  • Je helpt ons door je ervaringen te delen: wat werkt en goed en wat kan beter?
  • Je test de app op verschillende momenten en in verschillende situaties 

Let op: deze bèta gaat exclusief via onze community. Niet via andere social media of onze telefonische klantenservice. Actieve deelname op de community is dus vereist. 

Wat verwachten we van jou?

• De testperiode is kort maar krachtig: je test de app zoveel mogelijk op verschillende momenten
  • je bent bereid om op verschillende momenten terugkoppeling te geven via de besloten groep op de KPN community
  • We lezen graag jouw feedback: werkt alles soepel? Kun je gemakkelijk vinden wat je zoekt? Mis je nog iets? Jouw input helpt ons om de app nog beter te maken.

Wanneer kun je meedoen?

• Je hebt een KPN Internet abonnement met een KPN Box 12, dit mag in combinatie met 1 of meerdere SuperWifi 2 punten zijn.
    Let op: SuperWifi 1 en eigen versterkers zijn uitgesloten van deelname
  • Jouw KPN Box 12 is overgezet naar KPN Software
  • Je bent bereid een geheimhoudingsverklaring te tekenen
  • Je stemt in met het analyseren van technische data en ontvangt aanbevelingen 

Hoe lang duurt het testen?

De testperiode is kort maar krachtig: 4 weken, maar kan eventueel verlengd worden. De app is grotendeels af, maar we willen de laatste puntjes op de ‘i’ zetten voordat we deze breed beschikbaar maken.

Mogelijk vragen we je in de periode daarna om de nieuwste verbeteringen als eerste te testen, voordat ze worden uitgerold naar alle klanten.

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

Meld je aan!

Goed om te weten:
Aanmelding is geen garantie voor deelname. Wij selecteren deelnemers zo snel mogelijk. Als je geselecteerd bent, ontvang je hierover een e-mail. In het topic wordt aangegeven wanneer de selectie is gemaakt en wanneer de e-mails zijn verzonden.

Inschrijven kan tot nader order

• We geven een seintje in het topic als jij je niet meer kunt aanmelden en wij een selectie gaan maken. 
  • Na selectie ontvang je 2 e-mails:
    1. een bevestiging dat je mee mag doen en een link om de app te downloaden
    2. een uitnodiging tot een besloten groep waar je jouw feedback kunt delen

We kijken uit naar je deelname en waardevolle input!

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

26 reacties

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 155 reacties
  • 24 februari 2025

Hi, ik krijg het formulier niet geopend. Ik zou geen rechten hebben. Oeps?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 24 februari 2025
Alpha89 schreef:

Inderdaad vreemd ​@Alpha89 , het is een MS inlogscherm en als je niks met MS hebt kom je niet verder ​@Shyrin van KPN 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 24 februari 2025
JanD schreef:
Alpha89 schreef:

Inderdaad vreemd ​@Alpha89 , het is een MS inlogscherm en als je niks met MS hebt kom je niet verder ​@Shyrin van KPN 

Ook als je wel wat met Microsoft hebt krijg je de melding dat je geen rechten hebt om het formulier te openen.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 297 reacties
  • 24 februari 2025

Ik probeerde in te loggen met privé account en dat werkte niet omdat dat domein niet voorkwam.

Ik probeerde met zakelijke account van mijn werk en dan is er iets mis gegaan ik heb geen toegang.

Dus de boel moet openbaar gemaakt worden lijkt mij.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7085 reacties
  • 24 februari 2025

Ja ja ja, heren… Even refreshen dan moet het werken! 😎

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17557 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@Shyrin van KPN , ook met mijn actieve MS account kom ik niet verder. 

Aanmelden

De gebruikersnaam is mogelijk onjuist. Controleer of u deze juist hebt getypt. Neem anders contact op met uw beheerder.

OK, na refreshen gaat het beter 👍

edit: en ik heb me nu ook aangemeld !

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 155 reacties
  • 24 februari 2025

@Shyrin van KPN yes! Doet het nu. Aangemeld!

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 24 februari 2025

Op mijn tablet heb ik mij aan kunnen melden.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 297 reacties
  • 24 februari 2025

Dankjewel Shyrin😘, het is gelukt en nu afwachten maar en misschien daarna minimaal 4 weken lang ploeteren😅.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed om te lezen dat 't nu lukt 😁

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2760 reacties
  • 25 februari 2025

Ik sla over heb geen V12 meer in gebruik ligt onder laag stof

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 652 reacties
  • 25 februari 2025

Los van of ik hiervoor gekozen word, ga ik maar eens beginnen een los onderdeel op mijn cv toevoegen als ervaren KPN Beta tester. 🤣

Weet niet of ik 100% in de doelgroep val voor deze test. Ik heb de KPN Box 12 er puur tussen voor vaste telefonie en een andere BETA. Maar ik kan voor deze test uiteraard iedereen thuis vragen te verbinden met het netwerk van de KPN Box. En kan wel kijken of bepaalde functies in de app daadwerkelijk veranderen in de Box zelf. 😀

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 297 reacties
  • 25 februari 2025

Goed idee ​@ikheetjeff, denk dat ik dat ook maar eens ga doen. Meestal kan je dat onder het kopje “Vrijwilligerswerk” zetten op je CV of LinkedIn.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 25 februari 2025
ikheetjeff schreef:

Ik heb de KPN Box 12 er puur tussen voor vaste telefonie en een andere BETA.

Bedoel je dat je achter jouw V12 een andere router hebt staan en dat al jouw apparatuur achter die router staat?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 652 reacties
  • 25 februari 2025
wjb schreef:

Bedoel je dat je achter jouw V12 een andere router hebt staan en dat al jouw apparatuur achter die router staat?

Ja, achter KPN Box 12 heb ik een ER605 in DMZ. En daarachter weer de rest.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 25 februari 2025
ikheetjeff schreef:
wjb schreef:

Ja, achter KPN Box 12 heb ik een ER605 in DMZ. En daarachter weer de rest.

Helder, ik dacht even dat je de V12 als veredelde VoIP ATA achter een andere router had hangen maar dat kan helemaal niet met routers die op de nieuwe KPN software draaien immers daarbij loopt telefonie niet meer via vlan 7 maar gewoon over Internet (vlan 6).

Ik heb overigens mijn V12 juist achter mijn EdgeRouter hangen en maakt hij een pppoe verbinding met de pppoe server van mijn EdgeRouter.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1856 reacties
  • 26 februari 2025

Mooi initiatief. In tegenstelling tot de test met een TV+ opvolger voldoe ik nu wel aan de voorwaarden voor deelname. Ik heb me ook ingeschreven.

Ik vind zelf de mijnKPN app prettig in gebruik en mijn interesse is zeker gewekt door de beschreven ontwikkelingen in deze post. Ik zie bepaalde functionaliteit nog niet in de beschrijving dus ik doe graag mee als tester.

• 362 reacties
  • 26 februari 2025

Potverdorie. Ik kon al niet meedoen met de nieuwe TV+ sound box omdat ik niet de huidige TV+ box heb en nu weer niet omdat ik een experia 10 heb ipv de 12….2x jammer…

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 82 reacties
  • 27 februari 2025

Ben geen techneut, maar mag graag kennis opdoen en in deze materie duiken en heb me dus aangemeld.

B.kramer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 13 reacties
  • 27 februari 2025

Ik moet deze overslaan 

Heb geen V12 bewust ingeruild voor een fritzbox.

Deze valt buiten de test 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10724 reacties
  • 27 februari 2025

Leuk ​@Buurman20, juist als je niet zo thuis bent in de techniek kan deze app jou zeker gaan helpen. 

theowolrups
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 29 reacties
  • 27 februari 2025

Lijkt me leuk om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van deze app. Aangemeld!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 1 maart 2025

Als voormalig Ziggo tester wilde ik wel meedoen. Ondanks dat ik mij in kan schrijven sla ik toch over. In tegenstelling tot Ziggo worden er teveel gegevens gevraagd. Mijn mail bij KPN is anders dan mijn Apple account, om die in te vullen  was voor mij een stap te ver. 

Suc6 met testen allemaal!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

De reden dat ze ook nog naar een Apple/Google account vragen is omdat dit van belang is om enkel dit aan jou aan te bieden en niet buiten de goedgekeurde aanmeldingen.

Het gaat immers om een test met een selectie aan personen en niet om een versie die iedereen maar mag downloaden. uiteindelijk is het een app die iets test wat in de MijnKPN app verwerkt moet worden.

• Helper
  • 35 reacties
  • 10 maart 2025

Meedoen kan niet icm superwifi 1, wordt dit niet meer ondersteund?

Ik ervaar net als veel anderen problemen na de software-update.

Reageer