Skip to main content
Beantwoord

Unifi op KPN Glasvezel - Dubbele namen in Unifi Controller

  • 6 November 2023
  • 133 reacties
  • 4785 keer bekeken

Goedemiddag,
ik draai op een Cloudkey meerdere sites t.b.v. wifi via de unifi controller
Ik heb op 1 site een raar probleem.

Alle cliënts welke met het wifi verbinden krijgen dezelfde naam --> connect-on.
Deze client bestaat ook nog op het netwerk (dit is namelijk de afszuigkap van Siemens) :-)

Echter alle andere clients krijgen ook dezelfde naam in de unifi controller (zie screenshot).
Iemand die dit herkend en oplossing hier voor weet?

Thx

 

 

Yes, same hier. De. helft van mijn devices hebben nu een logische naam. Het connnectON probleem lijkt opgelost te zijn.


Fijn dat jullie je bevindingen hier delen! Goed om te lezen dat het opgelost lijkt 🙂.


Ik zei eerder dat het opgelost leek te zijn, maar nog de helft van de devices heeft (4 dagen later) nog steeds ConnectON als naam,terwijl de leasetijd 1 dag zou zijn (dat is de default, heb ik volgens mij niet gewijzigd door mij). Nu geen tijd om er verder in te duiken.


Het heeft even geduurd bij KPN, maar de update van de router (v12) heeft het eindelijk een keer opgelost.


In de laatste Product Update geven we ook het volgende aan: 

ConnectON bug

Verder is er nog de zogenaamde ConnectON bug, zoals die hier op het forum wel genoemd wordt. Deze is van toepassing bij klanten die een Box 12 (of 14) gebruiken in combinatie met Unifi wifi apparatuur. Bij deze bug krijgen draadloos aangesloten apparaten in de interface van het Unifi apparaat allemaal de naam ConnectON. 

We hebben hiervoor in deze update een probleem opgelost. Echter, we kunnen niet direct 100% garanderen of het ook helemaal is opgelost. Het kan zijn dat er aanvullende oorzaken zijn die we (nog) niet gevonden hebben. We horen dan ook graag van jullie of het probleem daadwerkelijk is verholpen.

Wat je kunt doen, als het nog niet werkt, is het device herstarten o.i.d., zodat alle verbonden apparaten even geforceerd opnieuw moeten verbinden. Biedt dit ook geen soelaas, dan zal ik dat intern weer meenemen!


Het heeft even geduurd bij KPN, maar de update van de router (v12) heeft het eindelijk een keer opgelost.

Zeker weten? Bij mij niet namelijk. 

Edit: Ik heb in het KPN-modem een ‘ ConnectON’ device qua naamgeving aangepast via de gebruikersinterface van het modem en dan wordt de naam wel netjes overgenomen door de Unify controller. Lijkt erop dat er zeker verbeteringen zijn, dus ik ga het even in de gaten houden.


Hmm, bij mij werkt het nu voor 50% van de devices correct, maar na 10 dagen heten verschillende apparaten nog steeds ConnectON, zelfs nadat ik die apparaten herstart heb. Het modem zelf heb ik in de tussentijd volgens mij ook al een keer herstart (98% zeker).


Sinds begin deze week ervaar ik weer een steeds wegvallende internetverbinding.
De Wifi via mijn Ubiquity accesspoints blijft in de lucht maar er is geen connectie meer met het internet.
 

Hebben hier meer mensen last van, die voorheen dezelfde problemen ervaarden zoals in dit topic beschreven?

Of is er iets anders aan de hand?
Screenshot van de Experiabox webpagina vermeld dat er geen active internet verbinding beschikbaar is.

 


Reageer