Ik heb Esperia box v10 en een home netwerk Devolo. Ik heb een magic 2 LAN DINRail met Magic 2 Wifi next op verschillende locaties. Tot voor kort werkte het systeem perfect. Enige tijd geleden heeft de V10 box een update gehad en sindsdien is de verbinding tussen de het Devolo netwerk en het internet van de V10 wisselend en vaak zeer langzaam. Het probleem is niet continue en mogelijk ' hangt' zo nu en dan de verbinding naar internet. Wat is er veranderd in de V10? Waarom werkt het nu niet meer goed?
Al eens een volledige reset van het modem geprobeerd, ​
Uiteraard, zelf alle stroom van het huis gehaald zodat als gereset is.Â
Uiteraard, zelf alle stroom van het huis gehaald zodat als gereset is.Â
Niet iedereen denkt daar aan... Ik bedoelde eigenlijk een factory reset zoals hier beschreven.
Je zou ook eens kunnen proberen of er nog steeds een probleem is als je een laptop o.d. direct aan het modem koppelt. Als je het modem gereset hebt en dat is nog steeds het geval, kan er iets mis zijn met het modem of de verbinding. Een telefoontje naar KPN 0800-0402 zou dan uitkomst kunnen bieden.
Â
Als ik rechtstreeks op het modem zit is er geen probleem. Het probleem is de connectie tussen de V10 en devolo die hapert.Â
​
Het modem wordt door de update niet echt anders qua networking. Het lijkt er op dat er ergens in de totale networking configuratie iets is blijven hangen wat problemen geeft.
Waar precies het probleem zit is op afstand moeilijk vast te stellen.
Zoals je vast weet heeft Devolo PC software en een telefoon app waarmee je het netwerk kunt configureren en zien of er problemen zijn. Die zou ik checken.
Je ziet vaak dat na een paar complete reset of zelfs schone installatie het probleem opeens verdwijnt.
Bedoel je Devolo terug naar fabrieksinstellingen?
Bedoel je Devolo terug naar fabrieksinstellingen?
Inderdaad, ​
Geef het na wijzigingen trouwens even de tijd. Soms duurt het een tijdje voordat wijzigingen in een netwerkconfiguratie definitief verwerkt zijn.
Â
De beste wensen voor 2025 aan iedereen op het forum!
Â
Hi ​
De beste wensen voor 2025 aan iedereen op het forum!
Jij ook de beste wensen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.