Skip to main content

Hallo,

 

ik heb afgelopen jaar februari een gloednieuwe iPhone 11 bij KPN gekocht, omdat mijn oude iPhone een heel lage batterijcapaciteit had. Vervolgens zag ik na een maand of 2 dat ook bij mijn iPhone 11 de batterijcapaciteit snel al weer verminderd was van 100% naar 94%. Ik doe niets anders dan hem ‘s avonds opladen en gedurende dag gebruiken. Ook heb ik “slim opladen” aan staan. 
 

Nu zijn we alweer in januari 2021 beland en zie ik zat mijn batterijcapaciteit wederom weer is gedaald naar 88%! En dit nog niet eens binnen een jaar!!!

 

Nu is mijn vraag of ik mijn telefoon kan repareren of op zn minst de batterij en of dit volledig onder de garantie valt van KPN? het liefst zou ik hem naar de winkel brengen, maar ik heb hem online gekocht, dus geen idee of ik hem dan zo kan langs brengen.

88% is volgens mij niet dusdanig dat er een reparatie volgt onder garantie.

Ik meen dat die grens op 80% ligt.

 

 


Goedemiddag @Biertapje3 en welkom hier op het forum. Excuses voor de late reactie. Berichten die we via deze weg ontvangen, beantwoorden we op volgorde van binnenkomst en het is momenteel erg druk. Maar leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden 🙂 Zelf maak ik ook al jaren gebruik van iPhones en ik check ook regelmatig de kwaliteit van de batterij. Zelf heb ik afgelopen zomer een nieuw exemplaar in gebruik genomen en de batterijcapaciteit zit na een half jaar op 93% en volgens mijn ervaring is dat redelijk normaal. Als je AppleCare+ hebt, hoef je niet extra te betalen voor je iPhone als de batterij van het product minder dan 80 procent van de oorspronkelijke capaciteit kan vasthouden.