Skip to main content

Hallo,

ik heb gisteren de iPhone 11 gekocht. Alles overgezet van mijn oude de iPhone 8. Alles deed het prima de simkaart ook, maar sinds gisteravond geeft hij steeds aan geen simkaart. Heb al meerdere malen de telefoon uitgezet de simkaart eruit gehaald en schoongemaakt. Heb de telefoon ook al op vliegtuigstand gezet, maar krijg steeds de melding geen Sim kaart. Heb de simkaart in mijn oude telefoon gedaan daarin gaf die wel aan dat er een simkaart in zat.

Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen?

Hoi @FleurBroekhuis, welkom op het forum! Wat raar dat hij het ineens niet meer doet. Je geeft aan dat dezelfde simkaart in de oude telefoon het nog wel doet. Dat lijkt dan aan te geven dat het probleem in de nieuwe iPhone zit. Wat je nog even kunt proberen is het simkaartvak in de nieuwe telefoon even goed uitblazen (met een spuitbusje lucht) om zeker te zijn dat er geen microrommeltje aanwezig is. Als dat niet helpt, dan zijn er eigenlijk twee opties. 

Je kunt het dan nog proberen met een nieuwe simkaart. Die kun je (gratis) aanvragen via je MijnKPN (web of app) of in de KPN winkel. Als het daarmee ook niet werkt, dan zal er toch naar de telefoon gekeken moeten worden. Als je nog binnen annuleringstermijn zit, dan is annuleren en opnieuw bestellen een optie. Alternatief kun je hem ook opsturen voor reparatie. Dit duurt, vanaf moment van inleveren in de winkel tot je hem terug hebt, een week of twee. 


Hoi Erik,

Bedankt voor de reactie. Inmiddels is het probleem al verholpen. Ik ben naar de winkel geweest en het probleem lag toch aan de simkaart, dus heb ik een nieuwe gekregen!