Skip to main content

Ik heb sinds kort een iphone 12 en ik heb met enige regelmaat dat tijdens een gesprek de verbinding wegvalt.

Wanneer ik met een collega bel die ook een iphone 12 heeft dan is het vrijwel zeker dat we elkaar een of meerdere keren moeten bellen.

Is dit al een bekend probleem? 
ik zie bij Apple zelf op het forum namelijk ook al meldingen verschijnen.
 

 

 

Heyz, Hier hetzelfde, ik heb gelezen dat het komt dat wanneer je wisselt van zendmast de verbinding wegvalt, ik ben hier nu 48 uur mee bezig…. Iedereen die hem test op een vast punt concludeert dat er niets aan de hand is, omdat ze er niet mee rijden… Hier bij de Apple store deed hij het natuurlijk (omdat je niet rijdt) dus “Hij is goed….”  boos (uren) klantenservice… naar KPN Businesspunt… “Nee, moet via de fabrikant...”  weer naar Apple Store “we moeten hem opsturen”  =  3 weken geen telefoon en dan doet waarschijnlijk iemand hem daar aan op een vast punt (dus niet rijdend in een auto)  en die concludeert ook “niets mee aan de hand” …. “goedemorgen met de Apple-Store… u kunt het toestel weer komen halen….”   3 x raden wat er gebeurd tijdens het 1e ritje…. Echt het gevoel dat ik nu in een cirkel ben beland…. 800+ Euro afgetikt voor een gare telefoon en geen poot om op te staan, maar weer terug naar Iphone 6…. Heerlijk die “Logge organen” als Apple en KPN, en nu reageer ik in de kpn omgeving, benieuwd of ze dit laten staan.


Ik merk het ook dat hij slecht van mast wisseld. Er zijn ook redelijk wat fora over. Hoop dat het een software probleem is. 


Hoi @R3HUIS en rest. 

Ik heb het probleem al wel vaker gezien. Volgens mij is het inderdaad een software, dan wel hardware probleem bij Apple. Want als je de simkaart in een ander toestel zit werkt het vlekkeloos als het goed is. Wat wellicht nog zou kunnen helpen is door toestel eens vast te zetten of 3G of 4G bij netwerk instellingen. 

Anders denk ik het beste om het te blijven melden bij Apple zodat zit dit verder kunnen onderzoeken. 


Met de laatste update van IOS is het gelukkig opgelost.