1 week geleden overgestapt van Ziggo naar 1GB KPN glasvezel via Mikrotik RB5009 router. Werkt allemaal prima :-)
Ik heb een eigen mailserver met verschillende domeinen die een SMTP-relay nodig heeft voor het versturen van de mail. Normaal gesproken geef je hier de SMTP-server van je provider op. Nu staat hier een Ziggo mailadres, maar die werkt vanaf 1-7-2022 niet meer omdat dan mijn Ziggo contract verloopt.
Ik moet dus een KPN email adres aanmaken voor authenticatie op de KPN SMTP-server. Maar Mijn KPN werkt niet mee. De melding die ik nu al een week zie is:
Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Uiterlijk 3 dagen na activatie van uw abonnement kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.
Dit is een vreemde melding want:
- Mijn Thuis product is al gekoppeld op Mijn KPN;
- Ik heb al een KPN ID want anders had ik niet deze thread kunnen starten;
Vervolgens dacht ik: misschien moet ik het product ontkoppelen en vervolgens weer koppelen om een proces te triggeren die een vinkje in de administratie van de KPN omzet. Maar ik zie in de huidige Mijn KPN omgeving niet de mogelijkheid mijn product te ontkoppelen.
Dus nog een week te gaan voordat mijn Ziggo-contract verloopt en ik een probleem heb met het versturen van mail. KPN: schiet een beetje op!