Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg een melding dat de instellingen van mijn HetNet account verouderd zijn, wat te doen?

  • 29 november 2023
  • 4 reacties
  • 642 keer bekeken

Ik krijg steeds een melding dat de instellingen voor het account hetnet verouderd zijn. Ik heb nog een heel oud hetnet-mailadres. Ik heb m'n wachtwoord al gewijzigd en account herstellen geprobeerd, maar dit helpt niet. En aanmelden bij het nieuwe Outlook lukt ook niet. Weet iemand raad?

Beste antwoord door JanD

Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen @Rewbarbcrumble 

gebruik de SMTP- en IMAP-instellingen van KPN en zet authenticatie/verificatie aan binnen je mailprogramma. Dit is sinds enige maanden voorschrift om veiligheidsredenen.

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7924 reacties
  • Antwoord
  • 29 november 2023

Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen @Rewbarbcrumble 

gebruik de SMTP- en IMAP-instellingen van KPN en zet authenticatie/verificatie aan binnen je mailprogramma. Dit is sinds enige maanden voorschrift om veiligheidsredenen.

 


Ik heb bij de instellingen van KPN de authenticatie/verificatie aangezet maar krijg nog de melding


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3455 reacties
  • 22 april 2024

@Cees Luijsterburg 

Dit wil ook nog wel eens helpen: Hoeveel tekens heeft jouw wachtwoord (als je een oude emailadres hebt) ? Dit moet minstens 10 tekens zijn.


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3455 reacties
  • 22 april 2024

@Cees Luijsterburg

Als je in het (verre) verleden een emailadres hebt gekregen is het zeer goed mogelijk dat de KPN speciaal voor dit soort gevallen (bijv. oude emailadressen) nog oude software heeft draaien die dit mogelijk maakt. Dan is het waarschijnlijk dat de KPN - stukje bij bij beetje - die oude software verwijdert. Als gevolg daarvan moet je dan ook de gegevens in jouw emailprogramma(s) aanpassen. Het 1)) aanpassen van het wachtwoord en het 2)) instellen van verificatie/authenticatie kan daar een onderdeel van zijn.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc