Skip to main content
Beantwoord

Trage weergave inhoud e-mails na gebruik zoekfunctie

• 8 januari 2025
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Als ik een email terugzoek, wordt de inhoud van deze mail pas na een minuut weergegeven.

Waarom is dat zo traag?

Beste antwoord door WMG-N

@Marcel de Keizer 

Als je IMAP gebruikt dan is het niet zo verwonderlijk dat je even moet wachten. Is misschien het geheugen bijna vol ? Kun je tijdelijke data uit het geheugen verwoijderen ?

Bekijk origineel

9 reacties

• 3225 reacties
  • 8 januari 2025

Welk programma gebruik je?

Apple mail op iphone en ipad

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • Antwoord
  • 8 januari 2025

@Marcel de Keizer 

Als je IMAP gebruikt dan is het niet zo verwonderlijk dat je even moet wachten. Is misschien het geheugen bijna vol ? Kun je tijdelijke data uit het geheugen verwoijderen ?

Welk geheugen bedoel je? 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 8 januari 2025

@Marcel de Keizer 

Smartphones trekken een heleboel bestanden binnen en die worden tijdelijk op de smartphone opgeslagen in het geheugen. Naarmate dat geheugen voller wordt wordt ook de smartphone / laptop etc. trager.

Zijn er geen opties of programmas die dat tijdelijke geheugen kunnen wissen ?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 8 januari 2025

@Marcel de Keizer 

Het kan ook zijn dat de KPN emails (denk: IMAP) die ouder zijn dan X maanden automatisch naar een opslag in de één of andere “cloud” wordt gestuurd. En dan duurt het inderdaad langer voordat je de inhoud van de email ziet.

Of misschien duurt het even om de bijbehorende plaatjes op te halen vanaf het internet. Is er een bepaald patroon zichtbaar ? Vertraging alleen bijv. 's middags en niet 's morgens ?

Alle mails zijn altijd traag 

• 363 reacties
  • 8 januari 2025

@Marcel de Keizer , heb je een experia box v10 modem met firmware versie V10.C.24.10.03 en gaat het laden van de mail pas sinds een paar weken traag?

Bij mij laadt de mail ook heel traag op de IPad. Je kunt dan ipv6 uitzetten op je modem. 

Dit probleem zou opgelost moeten zijn met versie v10.c.24.12.11.

https://community.kpn.com/product%2Dupdates/experia%2Dbox%2Dv10%2Dupdate%2Dnaar%2Dv10%2Dc24%2D12%2D11%2D626263

Het gaat net zo traag op 4g als elke wifi die ik probeer

Reageer