Skip to main content
Antwoord

Uitgaande mail SMTP werkt niet meer

  • February 5, 2025
  • 8 reacties
  • 558 keer bekeken

Guus de Vos
Deelnemer

Goedendag,

 

Even de situatie schetsen. Het betreft een POP3 account (wordt ergens anders gehost). Na een update aan de modem werkt het verzenden van mails niet meer. De foutcode betreft: 0x80042109.


Nu heb ik al veel geprobeerd zoal outlook herstellen, poorten gewijzigd. Eigenlijk alles wat ik maar kon vinden op het internet zonder resultaat. Het is gek, dat zonder iets te wijzigen aan onze kant het verzenden het niet meer doet. Ik kan dit alleen maar herleiden naar de modem. Sterker nog, de mail op de telefoon werkt dus niet op de wifi maar wel op 5g. Dus mijn vermoeden wordt versterkt dat het een instelling is waar ik simpelweg te weinig vanaf weet. 

 

Nog belangrijk de webmail e.d. doen het wel dus de instellingen qua wachtwoord doen het en het hostingbedrijf heeft ook geen issues.

 

Het betreft de modem: KPN box 12

 

Graag hoor ik van jullie of dit vaker is voorgekomen of liever gezegd een oplossing:)

Beste antwoord door Guus de Vos

@iedereen. Ondertussen heb ik het gefixt en kan ik nu mails versturen. Onder poort 465 en de instellingen. SLS/TLS gebruikt ipv starttls

 

Ik kan naar veel e-mailadressen iets sturen maar opeens niet naar gmail accounts met de volgende foutmelding:

 

 

<bijmiesbb@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[142.250.27.27] said:

    550-5.7.26 Your email has been blocked because the sender is

    unauthenticated. 550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with

    either SPF or DKIM. 550-5.7.26  550-5.7.26  Authentication results:

    550-5.7.26  DKIM = did not pass 550-5.7.26  SPF [devos-advies-inspectie.nl]

    with ip: [136.144.131.4] = did not 550-5.7.26 pass 550-5.7.26  550-5.7.26

    For instructions on setting up authentication, go to 550 5.7.26

    https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication

    4fb4d7f45d1cf-5dc724d720fsi12572012a12.528 - gsmtp (in reply to end of DATA

    command)

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • February 5, 2025

Even de situatie schetsen. Het betreft een POP3 account (wordt ergens anders gehost).

Mogen wij weten waar?

Met de nieuwe firmware staat poort 25 dicht. Die kun je weer open zetten door de firewall op "Standaard" te zetten.


Guus de Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

Hi,

 

Het is het account van mijn vader. Hij wordt nu gehost bij Blue-hosting. 

 

Ik ga het proberen. Waar moet ik deze firewall op standaard zetten?

 

Groetjes, 

 

Guus


  • February 5, 2025

In de KPN Box of Experiabox. Inloggen via http://192.168.2.254

Nog beter is het om gewoon een andere SMTP Poort te kiezen bij de instellingen in het email programma. 


  • February 5, 2025

Het is het account van mijn vader. Hij wordt nu gehost bij Blue-hosting. 

Dan heeft die dus een eigen domeinnaam. Gebruik je dan smtp.eigendomein.nl als smtp server? En niet smtp.kpnmail.nl? Want dat laatste deden we vroeger. Maar die tijd is voorbij.

Poort 587 met SSL en daarbij inloggen gebruiken.


Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 5, 2025

@Guus de Vos 

Zie ook dit (uitgebreide) topic:

Poort 25 werkt wel maar niet op alle pc's

 

Zie voor de actuele email instellingen:

KPN Service: Ik kan geen KPN e-mail ontvangen of versturen

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord


Guus de Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

@Marlon92 

 

Als ik de beveiliging op laag zet stuurt hij het wel weg. Zodra ik dan een testmail stuur naar mijn eigen gmail account krijg ik een melding dat hij niet kan worden verstuurd en stuurt dus die hosting server dat het niet kan worden geauthentiseerd (failed to deliver mail). Ironisch genoeg naar een oud hetnet email adres verstuurt hij het wel.

Ik heb al geprobeerd de poorten te veranderen naar 587 (niet met smtp.kpnmail.nl en smtp.eigendomein.nl). Zodra ik dat doe blijft er een popup komen voor het wachtwoord en op ja drukken heeft geen nut dan blijft dit terugkomen.

@Doman Ik heb het topic doorgenomen maar ik werd er eerlijk gezegd niet veel wijzer van.

Nog andere suggesties?


Guus de Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

 

Het heeft dus geen nut om op “ok” te drukken.

 

Tevens deze info gekregen maar (met mijn kennis) is het een POP account en geen IMAP:

 

Type account: IMAP
Gebruikersnaam: info@devos-advies-inspectie.nl
Wachtwoord: <uw wachtwoord>
Uitgaande mailserver (SMTP) voor SSL/TLS: web3.blue-hosting.nl op poort 465
Inkomende mailserver (IMAP) voor SSL/TLS: web3.blue-hosting.nl op poort 993

 

SMTP-authenticatie: Hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als voor inkomende e-mail.
IMAP Root-map: Inbox


Guus de Vos
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 5, 2025

@iedereen. Ondertussen heb ik het gefixt en kan ik nu mails versturen. Onder poort 465 en de instellingen. SLS/TLS gebruikt ipv starttls

 

Ik kan naar veel e-mailadressen iets sturen maar opeens niet naar gmail accounts met de volgende foutmelding:

 

 

<bijmiesbb@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[142.250.27.27] said:

    550-5.7.26 Your email has been blocked because the sender is

    unauthenticated. 550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with

    either SPF or DKIM. 550-5.7.26  550-5.7.26  Authentication results:

    550-5.7.26  DKIM = did not pass 550-5.7.26  SPF [devos-advies-inspectie.nl]

    with ip: [136.144.131.4] = did not 550-5.7.26 pass 550-5.7.26  550-5.7.26

    For instructions on setting up authentication, go to 550 5.7.26

    https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication

    4fb4d7f45d1cf-5dc724d720fsi12572012a12.528 - gsmtp (in reply to end of DATA

    command)