Skip to main content
Beantwoord

Klacht voorrijkosten monteur: probleem had telefonisch verholpen kunnen worden

  • 30 juni 2021
  • 4 reacties
  • 222 keer bekeken

Hallo KPN, 

Ik wil bij deze graag bezwaar maken op de voorrijkosten die ik moet betalen voor een monteur (niet van te voren besproken dat er kosten aan verbonden zijn!). 
Ik loop al bijna 1 a 1,5 jaar tegen storingen aan heb al héél vaak contact met jullie gehad. 
Meerdere monteurs langs geweest, kastjes omruilen, modems omruilen WiFi enzovoort enzovoort. 
Nu is er gisteren wéér een monteur langs geweest en had hij het probleem gevonden (nog niet eens 4 a 5 minuten binnen geweest) er was een storing in de HDMI kabel als iemand ons dat 1,5 jaar geleden had verteld dan hadden we dit zelf kunnen oplossen en had het mij veel tijd en moeite bespaard! En er is mij nooit verteld dat de hem kabel voor mij zelf was 
Anders had ik dat wel eerst geprobeerd 
Dan vindt ik het schandalig dat ik voorrijkosten (of überhaupt kosten) moet betalen voor die paar minuutjes, terwijl ik al zolang met dit probleem loop en contact met jullie hierover heb. 
En zelf omdat ik écht jaren lang vaste klant van KPN ben, krijg ik dit als bedankje?! 

Groet, Gerard

Beste antwoord door Marcia van KPN

Beste @GerardvdBurg, welkom! Wat ontzettend jammer om te horen dat je hier nu tegenaan loopt! Het klopt wat hierboven wordt gezegd: als het probleem aan onze kant ligt (de lijn is niet in orde, de Experia Box is kapot etc.) dan zullen en natuurlijk geen kosten voor jou zijn. Als dat niet zo is, dan behoort de klantenservice eerst verschillende vragen te stellen, zoals: is de kabel al eens vervangen. Als er daarna een monteur ingepland wordt, moet daar altijd bij aangegeven worden dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden. Heel spijtig dat dit niet gebeurd is! Ik ben bang dat ik weinig aan deze kosten kan doen, maar als je je forumprofiel aanvult met je adres en klantnummer en dit hier even laat weten, wil ik op z'n minst wel even kijken wat er precies gebeurd is!

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 30 juni 2021

Als je wasmachine in storing gaat en een monteur verhelpt dat dan krijg je ook een faktuur. Lijkt melogisch. Zo werkt het bij ieder bedrijf of werk jij voor niks?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 juni 2021

dan moeten ze duidelijk aan geven wat onder hun valt en wat er voor de klant is 

dat zecht niemand  


Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 229 reacties
  • 30 juni 2021

Dat onderscheid is eigenlijk vrij simpel, De monteur zal de situatie eerst onderzoeken en daarna constateren of het probleem KPN te verwijten valt. Mocht dat niet geval zijn dan worden er alsnog voorrijkosten gerekend.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30833 reacties
  • Antwoord
  • 3 juli 2021

Beste @GerardvdBurg, welkom! Wat ontzettend jammer om te horen dat je hier nu tegenaan loopt! Het klopt wat hierboven wordt gezegd: als het probleem aan onze kant ligt (de lijn is niet in orde, de Experia Box is kapot etc.) dan zullen en natuurlijk geen kosten voor jou zijn. Als dat niet zo is, dan behoort de klantenservice eerst verschillende vragen te stellen, zoals: is de kabel al eens vervangen. Als er daarna een monteur ingepland wordt, moet daar altijd bij aangegeven worden dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden. Heel spijtig dat dit niet gebeurd is! Ik ben bang dat ik weinig aan deze kosten kan doen, maar als je je forumprofiel aanvult met je adres en klantnummer en dit hier even laat weten, wil ik op z'n minst wel even kijken wat er precies gebeurd is!